Locasto Posted September 25 Share Posted September 25 https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/i/3Mmkoe/maatte-bli-i-bygget-under-politiaksjonen-det-var-mye-usikkert-om-hvem-det-var-og-hvor-de-gikk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted September 25 Share Posted September 25 Betalingsmur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Locasto Posted September 25 Author Share Posted September 25 maatte-bli-i-bygget-under-politiaksjonen-det-var-mye-usikkert-om-hvem-det-var-og-hvor-de-gikk.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brubakken Posted September 25 Share Posted September 25 Hva blir det neste? Kun tillatt med enhåndsparaply, ikke spring-paraply, ikke lengre paraplyduk enn 8cm på offentlig sted, "paraplyer kan kun bæres på offentlig sted på måter som ikke kan oppfattes som truende"?? Hjelp og trøste, det er godt å bo på bygda... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 26 Share Posted September 26 Vi lever i hysteriets tidsalder, sammen med en ufattelig mengde mennesker som er klare til å oppgi omtrent alt for å føle seg trygge. Så lever vi der da, og tror vi er "fri" fordi vi kan velge mellom 36 sorter sukkervann med smak... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinson Posted September 26 Share Posted September 26 De framstår nå som svært generøse, politiet, når de erklærer at det ikke har tenkt å forfølge saken. Paraplybæreren slipper sannsynligvis fengsel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tg1 Posted September 26 Share Posted September 26 Er vel helst melderen som eventuelt burde fått tilsnakk (eller beskjed om anskaffelse av et par briller). For øvrig ser jeg at politiet har tatt i bruk nye skarpskytterrifla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 26 Share Posted September 26 Robinson skrev (29 minutter siden): De framstår nå som svært generøse, politiet, når de erklærer at det ikke har tenkt å forfølge saken. Paraplybæreren slipper sannsynligvis fengsel... Paraplydesperadoen hadde jo ingen onde hensikter. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted September 26 Share Posted September 26 Chiefen.v-2 skrev (11 minutter siden): Paraplydesperadoen hadde jo ingen onde hensikter. Si ikke det! I følge overtroen skal det bringe ulykke å slå opp en paraply innendørs. På et sted med mange antatt syke mennesker, skal det ikke mye ulykke til på hver, før man har et massemord! Mer enn nok god grunn til en diger politiaksjon i timesvis! Og skulle noen av de bevæpnede politifolka komme til å skyte noen, sånn i forbifarten, kan de jo unnskylde seg med at disse personene snart ville dø uansett, på grunn av den skrekkelige nedkalte ulykken. Vi har vært innom slike velmente tiltak fra politiets side før: https://www.kammeret.no/topic/80888-pågrepet-for-bæring-av-blokkfløyte/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 26 Share Posted September 26 Det kunne jo vært en Bulgarsk paraply.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinson Posted September 27 Share Posted September 27 Jegermeistern skrev (22 timer siden): Vi har vært innom slike velmente tiltak fra politiets side før: https://www.kammeret.no/topic/80888-pågrepet-for-bæring-av-blokkfløyte/ Trodde vi var ferdig snakka om blokkfløyte @Jegermeistern Blokkfløyte i uøvde hender kan forårsake uante lidelser og traumer, og kanskje initiere selvmordstanker. Rambokniven kan bare skade de i knivbærerens umiddelbare nærhet... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 27 Share Posted September 27 Robinson skrev (6 minutter siden): Blokkfløyte i uøvde hender FInnes det annen bruk av svineriet? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brisen Posted September 27 Share Posted September 27 (edited) Ingen ting er så gale at det ikkje kan bli verre med ei blokkfløyte. Edited September 27 by brisen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casey Jones Posted September 27 Share Posted September 27 Blokkfløyte gir traumer! Jeg hadde musikk de to siste timene mandager. Gruet meg hele helga, og utsatte øvinga til siste slutt. Endte som oftest opp med å bli holdt inne i friminuttet mellom timene for å øve mer. Drømte om det i mange år etter. Husker spesielt en søndag som jeg gruet og gruet for å spille. Det var en TV-serie med to engelske gutter som rømte til skogs og skøyt ekorn med salongrifle og demper. Det var 1000x mer interessant enn den jævla fløyta. Og den dag i dag tilbringer jeg mer tid på kammeret enn på blokkfløyteforum. Ganske mye mer tid, faktisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akto Posted September 27 Share Posted September 27 Inspirert av alt blokkfløytesnakket her, så tenkte jeg at det må jo være noe å finne av imponerende videoer av blokkfløyte også - noen får jo faktisk både sekkepipe og skrekkspill til å låte kult. Men, selv det som skal være imponerende av blokkfløytespilling er jo bare søppel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 27 Share Posted September 27 (edited) En og annen der borte på Vesterhavsøyene får det til ja. Da blir det melodiøse ulyder! Edited September 27 by Chiefen.v-2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted September 27 Share Posted September 27 Akto skrev (19 minutter siden): skrekkspill http://www.svada.no/wp-content/uploads/2017/04/IMG_1467.jpg Om sekkepipe, for mange år siden var jeg en langhelg i Norges egentlige hovedstad, kombinert skyte og kose-seg tur. Hotell og greier. To netter på rad var et en gal mann i gummistøvler underbukse som lekte katt og mus med polisen. Og hans valgte våpen var sekkepipe. Jeg vurderte sterkt å lade opp 1911en og rydde opp... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casey Jones Posted September 27 Share Posted September 27 Sekkepipe kan jo fungere 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffery Posted September 27 Share Posted September 27 Casey Jones skrev (3 minutter siden): Sekkepipe kan jo fungere "Skrekkspill" og En skal være bra vaksinert for å ikke finne noe interessant i krumspringene til Stian Carstensen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akto Posted September 27 Share Posted September 27 Jeg og kjerringa tok på oss et oppdrag for hennes far, som bodde på en annen kant av landet, med å reise hjem til en kar som hadde annonsert et trekk/strekk/skrekk-spill for å høre på om det var noe å kjøpe. Jeg har absolutt ikke gehør og hun hater trekkspill etter å ha hørt på slikt gjennom en hel barndom, men det var ikke viktig; "røverkjøp" ble det påstått fra svigers, så vi turet avgårde for å se på det påståtte røverkjøpet. Vi reiste til denne karen, hvis etternavn ingen nordmann kan uttale - fullt av vokaler ved siden av hverandre og utstrakt bruk av de to siste bokstavene i det engelske alfabetet. Han snakket imidlertid flytende norsk, så ut som en fullblods sigøyner (er det lov å si forresten?) og var svært gjestmild. Røverkjøp, joda, det kunne nok tenkes! Mange her på kammeret har et rom for hobbyen sin, denne fyren hadde et eget rom med trekkspill. Det var hyllemeter på hyllemeter med trekkspill i alle fasonger, balansert ventilasjon og måleutstyr for inneklima på veggen. "Vil dere høre på instrumentet?"sa han. "Egentlig ikke" tenkte vi. "Gjerne" sa vi. Kort historie, det var såpass imponerende at jeg spurte om jeg fikk lov å filme. Det var faktisk helt rått hvordan denne røveren fra øst i Europa trakterte trekkspillet. Han kunne gjort karriere på youtube i alle fall, det er helt sikkert. Dessverre finnes ikke disse videoene mer, de gikk med i dragsuget sammen med bytte av telefon i en tid hvor det ikke var så lett (eller interessant) med backup av lavoppløslige mobilvideoer. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted September 27 Share Posted September 27 Kammeret har en fenomenal evne til å ende utpå viddene! Jeg henviste til en tidligere tråd om overreaksjoner fra politiet, på "alarmering" fra overnervøse publikummere, tråden startet med at en ble "angitt" for å bære ei blokkfløyte i futteral - og så må dere gjenta alle de skrekkelige opplevelsene dere har hatt i musikk-timene! I den andre tråden var forresten en video forsvunnet, den omhandlet hvordan man skal behandle blokkfløyt-ister: Musikk-timer? Det var en time i uka på vår folkeskole. Der spilte læreren orgel, og jentene sang. Vi guttene holdt kjeft, i de 5 årene jeg hadde den læreren. I begynnelsen av hvert skoleår, ville han lære oss noter. Men da var det jentene som var uinteressert, og vi guttene som kom så langt at vi streket opp 5 linjer, satte på G-nøkkelen, og tegnet opp hel-halv-kvart-åttendels og sekstendedels noter. Neste uke ble det ikke mer noter, men jentene fikk synge "Alle fugler små". Resten av skoleåret. brisen skrev (8 timer siden): Ingen ting er så gale at det ikkje kan bli verre med ei blokkfløyte. Den der har copyright Landskappleiken, og da er det "trekkspel" som blir utsatt for (u)-saklig kritikk. Forresten - det fins kanskje verre? Hva med sekkepipe? Og så har ingen nevnt hardingfele! Her med rådyr. Svenskene har forresten sin egen versjon av strengeinstrument, nyckelharpan. Annbjørg spiller det også, hun. Her får dere forresten en "tin whistle" også, metall-blokkfløyte: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted September 27 Share Posted September 27 Chiefen.v-2 skrev (På 26.9.2024 den 8.30): Vi lever i hysteriets tidsalder Glad for at jeg vokste opp i en tid uten dette, da vi som unger fikk luftgevær til bursdag, eller jul. Kunne gå bærende med luffe, pil, og bue, spyd, øks, og kniv fordi vi skulle leke cowboy, og indianer. Vi fikk våre arr, som vi bærer med stolthet, men de fleste av oss overlevde. De som ikke gjorde det, gikk som regel tapt i ulykker, eller rus. Lurer litt på hvem disse varslerene er ? Har de noen gang trådt utenfor en asfaltkant ? 5 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinson Posted September 28 Share Posted September 28 I 1966 fikk en kamerat av meg en hagle i komf presang. En enkeltløpet Star (som de hette den gang), de var ikke rikfolk. Han kom syklende opp i bygda med hagla surret til sykkestyret og lommene fulle av kal.16 patroner. Vi fikk alle prøve, jeg 13 år. Selv en kaliber 16 er tøff for skulderen til en 13 åring i skjorteermene, men vi dundret i vei. Jeg tror vi var litt tøffe gutter den gang. Helt til ett vindu smalt opp i nærmeste hus, og en sint kar stakk hodet ut og brølte til oss guttunger. "Vil dere holde opp med den ugudelig smellingen på en søndag. Kom dere opp i skogen der dere ikke plager livet av folk!!" Og vi adlød og flyttet oss. Det var bråket som var problemet, og ikke det at en gjeng 13-14 åringer hadde det morro med ei hagle. I dag hadde vi vært på TV nyhetene. Jeg betrakter meg som privilegert som fikk være gutt på sekstitallet. 5 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kennethj Posted Saturday at 05:47 PM Share Posted Saturday at 05:47 PM Paraplysaken var visst den lokale nyheten Misjonen fikk flest tips om sist uke, det ble selvsagt en sak i sendingen i går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle R Posted Saturday at 06:35 PM Share Posted Saturday at 06:35 PM Jegermeistern skrev (På 27.9.2024 den 20.31): Kammeret har en fenomenal evne til å ende utpå viddene! Jeg henviste til en tidligere tråd om overreaksjoner fra politiet, på "alarmering" fra overnervøse publikummere, tråden startet med at en ble "angitt" for å bære ei blokkfløyte i futteral - og så må dere gjenta alle de skrekkelige opplevelsene dere har hatt i musikk-timene! I den andre tråden var forresten en video forsvunnet, den omhandlet hvordan man skal behandle blokkfløyt-ister: Musikk-timer? Det var en time i uka på vår folkeskole. Der spilte læreren orgel, og jentene sang. Vi guttene holdt kjeft, i de 5 årene jeg hadde den læreren. I begynnelsen av hvert skoleår, ville han lære oss noter. Men da var det jentene som var uinteressert, og vi guttene som kom så langt at vi streket opp 5 linjer, satte på G-nøkkelen, og tegnet opp hel-halv-kvart-åttendels og sekstendedels noter. Neste uke ble det ikke mer noter, men jentene fikk synge "Alle fugler små". Resten av skoleåret. Den der har copyright Landskappleiken, og da er det "trekkspel" som blir utsatt for (u)-saklig kritikk. Forresten - det fins kanskje verre? Hva med sekkepipe? Og så har ingen nevnt hardingfele! Her med rådyr. Svenskene har forresten sin egen versjon av strengeinstrument, nyckelharpan. Annbjørg spiller det også, hun. Her får dere forresten en "tin whistle" også, metall-blokkfløyte: Hardingfele er et av de fineste instrumentene jeg kan høre på. Spiller litt sjøl også så er vel litt inhabil Akkurat tynnet ut våpenskapet for å kjøpe ei fele til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted Saturday at 06:58 PM Share Posted Saturday at 06:58 PM Ståle R skrev (20 minutter siden): Akkurat tynnet ut våpenskapet for å kjøpe ei fele til Skulle tro du planlegger å kjøpe en Stradivarius om du må rydde plass i våpenskapet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted Saturday at 07:09 PM Share Posted Saturday at 07:09 PM Casey Jones skrev (På 27.9.2024 den 12.15): TV-serie med to engelske gutter som rømte til skogs og skøyt ekorn med salongrifle Denne husker jeg, men klarer noen å finne den på nett? Og siden vi forlengst er på en annen vidde. Fele, er det andre som har stusset på teksten i Hellbillies "So som so"? Fela etter ho far. Tidlig tilfelle av sånn moderne fritt fram å velge kjønn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.22-Krag Posted Saturday at 08:09 PM Share Posted Saturday at 08:09 PM Chiefen.v-2 skrev (48 minutter siden): Og siden vi forlengst er på en annen vidde. Fele, er det andre som har stusset på teksten i Hellbillies "So som so"? Fela etter ho far. Tidlig tilfelle av sånn moderne fritt fram å velge kjønn? Snodig tolkning... Eg meiner du er på heilt feil vidde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted Saturday at 08:38 PM Share Posted Saturday at 08:38 PM Robinson skrev (8 timer siden): I dag hadde vi vært på TV nyhetene. ble skutt i hodet med luftgevær. Kula satt under skalpen. Husker far min sukket da vi kom inn fra skogen. Han holdt på med å trimme noen trær. Ahhh.. Ikke nå igjen.. Måtte inn å ta på seg finklær, før vi kjørte til sykehuset, for å skjære ut kula (har den enda som et minne ). Var populært med langt hår, og hockeysveis på den tiden. Siden kula satt midt på toppen av skallen, ble det barbert vekk et område på 5-7 cm i diameter for å få skjært ut skiten. Gjett hvem som gikk med hentesveis, og caps noen måneder til det hadde vokst ut Ingen stusset, hverken foreldre, leger, sykehus, skole. Det var slik gutter vokste opp. I dag hadde det svermet med helikopter, swat team, VG osv.. Kompis som ved et uhell traff meg, hadde antakelig sittet med oransje kjæledress på Guantanamo 3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apollo Posted Saturday at 08:58 PM Share Posted Saturday at 08:58 PM Brendon Chase var navnet på TV-serien, den gikk på NRK på 80-tallet. Den er forøvrig å finne på YouTube. Jeg husker at jeg var for liten til å forstå hvilken type gevær de jaktet med, men interessen min for jakt og villmark den var der 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle R Posted Sunday at 04:12 AM Share Posted Sunday at 04:12 AM Sølvrev skrev (9 timer siden): Skulle tro du planlegger å kjøpe en Stradivarius om du må rydde plass i våpenskapet? Usikker på om den hadde likt seg inni der Var mest for finansen sin del att det måtte tynnes litt. Gode instrumenter koster endel penger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bronx Posted Sunday at 06:21 AM Share Posted Sunday at 06:21 AM 11 hours ago, Chiefen.v-2 said: Fela etter ho far. Tidlig tilfelle av sånn moderne fritt fram å velge kjønn? Hehe, nei det er det ikke. Ho i denne sammenhengen er forkortelse av hono som betyr han på gammel halling og valdresdialekt. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
20mm cannon Posted Monday at 04:42 AM Share Posted Monday at 04:42 AM https://www.nrk.no/mr/trodde-kamera-var-maskingevaer-1.10899218 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skee Posted Monday at 08:29 AM Share Posted Monday at 08:29 AM Men faen da, hva er det som feiler folk. Det må da gå an å ta på seg brillene før man begynner å ringe politiet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
20mm cannon Posted Monday at 12:50 PM Share Posted Monday at 12:50 PM 4 hours ago, Skee said: Men faen da, hva er det som feiler folk. Det må da gå an å ta på seg brillene før man begynner å ringe politiet. NEI! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted Monday at 03:19 PM Share Posted Monday at 03:19 PM Skee skrev (6 timer siden): Men faen da, hva er det som feiler folk. Det må da gå an å ta på seg brillene før man begynner å ringe politiet. Chiefen.v-2 skrev (På 26.9.2024 den 8.30): Vi lever i hysteriets tidsalder, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinson Posted Monday at 03:43 PM Share Posted Monday at 03:43 PM Noen kommer til å dø av det til slutt. Å få ett ladd skytevåpen rettet mot seg er farlig. Det eneste som skiller liv fra død her er en politimanns/kvinnes dømmekraft. Og når du får våpenet rettet mot deg vet du allerede at den er dårlig... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casey Jones Posted Monday at 07:47 PM Share Posted Monday at 07:47 PM On 9/29/2024 at 8:21 AM, Bronx said: Hehe, nei det er det ikke. Ho i denne sammenhengen er forkortelse av hono som betyr han på gammel halling og valdresdialekt. E va uppe hjå'n mor o såg ette sauidn henna. Varianten -idn eller -adn er et typisk målmerke i dalen (felles for Hallingdal og Valdres). Sammentrekningen 'n skriver seg fra dativspronomenet hona i hunkjønn. Tilsvarende for hankjønn er hono, slik at man får de noe uvanlige hjå'n mor, hjå'o far. https://no.wikipedia.org/wiki/Hallingdialekt PS: Når det i Valdres snakkes om å "skjera kødn", så har det ingenting med kastrering å gjøre. On 9/27/2024 at 1:29 PM, Jeffery said: En skal være bra vaksinert for å ikke finne noe interessant i krumspringene til Stian Carstensen. En må minst ha fått vaksineskade av covidske dimensjoner for å vite hvem Stian Carstensen er! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacArcher Posted Tuesday at 06:41 AM Share Posted Tuesday at 06:41 AM Robinson skrev (14 timer siden): Noen kommer til å dø av det til slutt. Å få ett ladd skytevåpen rettet mot seg er farlig. Det eneste som skiller liv fra død her er en politimanns/kvinnes dømmekraft. Og når du får våpenet rettet mot deg vet du allerede at den er dårlig... Men hva er egentlig alternativet her? I opprinnelig sak tråden ble laget om fikk de melding om en mann med tohåndsvåpen som gikk inn i et bygg. I den gamle nyhetssaken med fotografen rett over her, fikk de melding om mann med maskingevær. I begge tilfeller mener jeg det er helt riktig å ha tilnærming som er beskrevet. Opprette kontakt mens man er bevæpnet, få kontroll på personen som er beskrevet som bevæpnet, og en umiddelbar nedtrapping når det fremkommer at det hele var en misforståelse fordi melder så feil. Kommer det meldinger om bevæpnet person kan man ikke først gå frem med hendene i lomma for å sjekke om det er reelt eller ikke. Er det reelt mister man kritisk tid man ikke har. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeffery Posted Tuesday at 06:42 AM Share Posted Tuesday at 06:42 AM Casey Jones skrev (10 timer siden): En må minst ha fått vaksineskade av covidske dimensjoner for å vite hvem Stian Carstensen er! Men nå vet du det, vaksineskade, eller ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casey Jones Posted Tuesday at 08:16 AM Share Posted Tuesday at 08:16 AM Nei, jeg vet det fremdeles ikke. Men jeg regner med at jeg skal kunne klare å finne det ut om jeg en gang skulle fatte interesse for det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted Tuesday at 09:21 AM Share Posted Tuesday at 09:21 AM Når det gjelder frykt så virker det som de har plenty av det i USA, ref. Seltzer's reportasje om UXA, sist bla om MAGA bevegelsen, inkludert konspirasjoner om vaksiner.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted Tuesday at 09:22 AM Share Posted Tuesday at 09:22 AM (edited) JacArcher skrev (2 timer siden): Men hva er egentlig alternativet her? I opprinnelig sak tråden ble laget om fikk de melding om en mann med tohåndsvåpen som gikk inn i et bygg. I den gamle nyhetssaken med fotografen rett over her, fikk de melding om mann med maskingevær. I begge tilfeller mener jeg det er helt riktig å ha tilnærming som er beskrevet. Opprette kontakt mens man er bevæpnet, få kontroll på personen som er beskrevet som bevæpnet, og en umiddelbar nedtrapping når det fremkommer at det hele var en misforståelse fordi melder så feil. Kommer det meldinger om bevæpnet person kan man ikke først gå frem med hendene i lomma for å sjekke om det er reelt eller ikke. Er det reelt mister man kritisk tid man ikke har. Han med fotostativet opplevede ikke en "umiddelbar nedtrapping"... Håndjern, ransaking, avhør. Det tok flere timer før politiet var ferdige med å leke viktig til tross for sin egen påstand om at"– De forstod raskt sammenhengen da de fikk kontakt med fotografen, sier Korstad." Edited Tuesday at 09:26 AM by Chiefen.v-2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted Tuesday at 09:27 AM Share Posted Tuesday at 09:27 AM Gillen skrev (4 minutter siden): Når det gjelder frykt så virker det som de har plenty av det i USA, ref. Seltzer's reportasje om UXA, sist bla om MAGA bevegelsen, inkludert konspirasjoner om vaksiner.. Ja, og Seltzer har en slagside som ville fått Alexander Kielland til å bli misunnelig. Ola Dunk svelger jo alt NRK presenterer om USA rått og det blir øyeblikkelig sannhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted Tuesday at 09:36 AM Share Posted Tuesday at 09:36 AM Chiefen.v-2 skrev (5 minutter siden): Ja, og Seltzer har en slagside som ville fått Alexander Kielland til å bli misunnelig. Ola Dunk svelger jo alt NRK presenterer om USA rått og det blir øyeblikkelig sannhet. Seltzer har vel ikke påstått at dette er en objektiv fremstilling av USA, derimot er det hans opplevelse av landet siden han selv bodde der for x antall år sida.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gillen Posted Tuesday at 10:13 AM Share Posted Tuesday at 10:13 AM Gillen skrev (35 minutter siden): Seltzer har vel ikke påstått at dette er en objektiv fremstilling av USA, derimot er det hans opplevelse av landet siden han selv bodde der for x antall år sida.. I tillegg har han intervjuet folk fra diverse grupperinger og da kan jo den enkelte vurdere innholdet i det de kommer med. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigamundsen Posted Tuesday at 02:11 PM Share Posted Tuesday at 02:11 PM Casey Jones skrev (På 27.9.2024 den 12.15): Det var en TV-serie med to engelske gutter som rømte til skogs og skøyt ekorn med salongrifle og demper. Den serien har eg tenkt på mange gonger! Hugsar du kva den heitte?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freeride Posted Tuesday at 02:17 PM Share Posted Tuesday at 02:17 PM Er det denne? Brendon Chase https://m.imdb.com/title/tt0166035/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casey Jones Posted Tuesday at 06:32 PM Share Posted Tuesday at 06:32 PM 4 hours ago, stigamundsen said: Den serien har eg tenkt på mange gonger! Hugsar du kva den heitte?? De sier Brendon Chase et par steder her i tråden. Jeg er ikke sikker på om jeg vil kjenne den igjen om jeg ser den. Dette må ha vært tidlig 80-tall. Omtrent samtidig med Romlingane https://www.nrk.no/video/se-klipp-fra-romlingane_127205 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigamundsen Posted Tuesday at 06:47 PM Share Posted Tuesday at 06:47 PM Der har du den!! Nesten så eg må sjå om eg finn det igjen. Takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts