morven Posted August 29 Share Posted August 29 Hei. jeg har fått noen rustflekker utenpå løpet til min gamle Parker Hale 308 W. Er det noe. Gode råd for få bort dette som jeg kan gjøre hjemme? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skaubjønn Posted August 29 Share Posted August 29 Fin stålull uten såpe (viktig!), dynk den med våpenolje og puss over. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morven Posted August 29 Author Share Posted August 29 Da må jeg få tak i det. Takk for tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredriko Posted August 30 Share Posted August 30 godt tips fra @Skaubjønn her, men da jeg gjorde det samme på mi Howa rifle en gang i tiden så forsvant også blåneringa sammen med rusten, endte opp med et blankt felt midt på pipa (til info) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amatør Posted August 30 Share Posted August 30 La det renne kokende vann en stund fra en vannkoker rett på rustflekkene slik at man får omdannet rødt rust til svart oksid før man pusset bort det løse med fin stålull. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts