Jump to content

Remington igjen i produksjon

Recommended Posts

Ei tohi varjata skrev (12 minutter siden):

Det er vel omtrent det sanneste jeg har lest på hele dette forumet.

Ole

Ja, og det gjelder jo ikke bare Bergara. Hvorfor kjøpe Remington, når "alle" andre lager remington bedre enn Remington...

K

Riflene fra customshop på 70 til og med 90-tallet var ok. Feks den nydelige M7 Mannlicheren, Alaskan, Mountain rifle og APR. Alaskan og MR hadde McMillan -skjefter.

Jeg har hatt M40XR og den var ok. Kunne godt tenkt meg å få den igjen siden nåværende eier har skutt max 50 skudd med den siden han kjøpte den for ca 20 år siden.

En kompis hadde en M24 fra customshop med kort kasse(!). Den skjøt som en laser.

On 6/23/2024 at 7:20 PM, Polardego said:

Hvordan er riflene som gikk gjennom custom shop? 

Remington 40XS'en min er veldig bra,kom med McMillan A5/A3 stokk.

Sendero'en er vel strengt tatt ikke en customshop rifle,men er veldig fornøyd med den jeg har.Disse kom med HS Precision stokk.

8 hours ago, Torf said:

En kompis hadde en M24 fra customshop med kort kasse(!). Den skjøt som en laser.

Dette må nok ha vært en klone. Ekstremt få av disse M24 riflene med E eller G før serienummeret (noen U.S. merket over serienummer) havnet på det sivile markedet. Senere ble de solgt „refurbished“ kun til noen, og når Remington gikk konk solgte de 500 stk. helt nye „commemorative“ versjoner til sivile.

Ja, det var en klone laget hos Remington Customshop. Den lå i hylla på lageret ved siden av min 40x hos Jaktpartner i Lørenveien. For de som jobbet der var dette helt vanlige 700'er.. Husker ikke hvor mye jeg betalte for min, men det var ikke stort dengang.

Edited by Torf