Jump to content

Skyttersko - tips/erfaringer?


RAYJO

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe meg skyttersko men er litt i tvil om hvilket merke, derfor spør jeg dere eminente kammerater om tips/erfaringer dere har?

På forhånd takk!

Her er noen av de jeg har sett på:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11516815&WT.svl=tabs

http://www.mamut.net/skytterlinken/subdet5.htm

http://www.fisanti.com/Styles.php?nProdId=278&nCatId=113&ProdName=Skyttersko%20nye%20model Har litt tro på disse

http://www.mamut.net/absshooting/shop/

http://www.dagfinrud.no/shop/

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... Må si at jeg er skuffet/mista trua over Sauer sine produkter. Jeg kjøpte Sauer i starten (jakke og reim) men det var dårlige greier.

Men selvfølgelig kan skoa være bra.

 

kjøpte du billigjakke fra sauer?

samme billigjakka ble vel solgt med merker som anchutz, stenvaag, landrø, norma, osv.

men egentlig var det vel en ekte fisanti....

Link to comment
Share on other sites

 

kjøpte du billigjakke fra sauer?

samme billigjakka ble vel solgt med merker som anchutz, stenvaag, landrø, norma, osv.

men egentlig var det vel en ekte fisanti....

 

Joda gjorde nok det høggern 1800 kr så kan vel kanskje ikke forvente så mye, men reima kosta vel ca 350 kr (syntet) men det er vel også å regne som billig for ei syntetreim?

 

Kan jeg tolke dette som at fisanti kanskje ikke holder så bra i lengden?

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg tolke dette som at fisanti kanskje ikke holder så bra i lengden?

nja. vet ikke. har selv hatt stenvaag bukse(som er made in pakistan) og også fisanti bukse å på begge har glidelåsen i livet røket. stanvaag buksa kosta forresten dobbelt så mye som fisantien. å de buksene var mistenkelig like. (tror de er 100% like omtrent, bortsett fra merkelappen...)

 

tror man får litt hva man betaler for. fisanti sine skyteklær er billige. å den prisen de har, er de verdt(mener jeg). men synes ikke de var verdt det de kosta før fisanti kom på markedet. for da var "billig klærne" dyrere enn de er i dag.

Link to comment
Share on other sites

Eg har nytta meg av følgjande sko i min karriere som skyttar: Adidas, Kunsterman, Dagfinrud og Sauer. Det eg har kome fram til er at eg vil kome til å kjøpe meg Sauer når eg kjøper meg nye sko. Dette pga at dette er den skoen som har helde seg best når det gjeld å halde på forma. Økonomisko slik som Fisanti 790,- passa bra til min fot og hadde grei nok snøring og straming så her kan du få 2 par til prisen av eit par Sauer sko. Men det er du sjølv som må ta valet på kva sko du vil ha og treng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte lenge dagfinnrud, men byttet nylig til sauer. Sauer skoen føles mer behagelig på foten, men jeg savner skråskjækringa på sålene til dagfinrudskoene (syns jeg får lettere holdt kærne på plass i stående med den skråskjæringa men det er nok også individuelt). Ellers er jeg er nok enig med høggern du må prøve sko (helst i et par uker :) ) .

Link to comment
Share on other sites

Sauer skoen føles mer behagelig på foten, men jeg savner skråskjækringa på sålene til dagfinrudskoene (syns jeg får lettere holdt kærne på plass i stående med den skråskjæringa men det er nok også individuelt)

Hvis du tenker på forhøyningen i hælen på dagfinrud-skoene, så mener jeg det blir feil. Da du vil få ett underlag å stå på som skrår framover. Noe du må kompensere for, som igjen kan gi en "unaturlig" stilling. Nå vet jeg selvfølgelig ikke om det er det du mener, da Dagfinrud-skoene også har skrått "innover" på foten. Dvs at skoen er noe tynnere på innsiden enn utsiden. Hva som er best blir nok en personlig sak. Jeg har prøvd sauer-skoene og kommer aldri til å kjøpe dagfinrud ved en senere anledning. Sko jeg synes er sinnsykt stabil på stående. Noen sier de ikke er så gode på knestående, jeg har ikke erfart dette.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil Dagfinnrud. Det er den desidert mest utbredte skoen blant eliten i Norge. Ikke at jeg tilhører eliten selv da men Dagfinnrud sko har jeg.

 

Helt enig. Jeg også har Dagfinrud, kjøper du dem blir du ikke skuffet! Det er vel en grunn til at størsteparten av eliten her til lands bruker dem? :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Eg fekk meg skytesko for ca 2 veker sia. Eg skal begynne i juniorklassen til neste år, og dette er mitt første par. Eg prøvde Sauer, Kustermann og Anschutz. Alle skoa kosta mellom 1700 og 2000. Kustermann- skoa var veldig klumpete inni med eit tåparti som ikkje gav stødighet i det heile tatt. :? Anschutz sine sko var litt tynne og smale til mine litt breie føtter. Sauer sin sko var stiv og stødig, men den var samtidig veldig god å gå med, den sat som støpt på foten :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...