Jump to content

skyteklær som er blitt litt slappe, hva kan man gjøre med de


høggern

Recommended Posts

Høgger'n!

Beklager tulleforslaget men du kan jo ringe Dagfinnrud å spørre hva de ville gjort.

Ett annet alternativ er jo å kjøpe ny og bruke den gamle til feltskytinga.

Eller du kan vaske/skylle den i sån som man stiver duker i, vet ikke hva det heter men noen vet det sikkert. (har hørt at sukkervann er brukt på andre tekstiler i gamle dager.)

 

Var det bedre nå? :wink:

Link to comment
Share on other sites

=>egil,

jeg har faktisk hørt om folk som har klint tapetlim på jakka, men ikke fått det bekrefta.

 

skal kjøpe ny jakke og bukse, bare ikke akkurat nå. tenkte vente til LS å se på de forskjellige. om jeg hadde kjøpt jakke i dag hadde jeg vel kjøpt xact evo jakke. men kan alikevel være greit å prøve flere jkker før man bestemmer seg. skal vel ha bukse og. så det blir litt penger....

 

å feltskytejakke? det har jeg allerede.

Link to comment
Share on other sites

Eg kan stadfeste trikset med å nytte seg av utblanda tapetlim for våtrom(1:10) og at dette vert sprøyte inn i canvasen med lakksprøyte frå utsida. Dette vert gjort 4 – 5 gonger for kvar handsaming. Canvasen skal tørke mellom kvar handsaming. Dei henge då klea i eit tørkeskap for at dei skal tørke fort. Eg har ikkje noko betre bruksanvisning enn dette fordi at eg har ikkje prøvd ut dette sjølv. Så kor mykje dette hjelp veit eg ikkje men eg ser at dei som har nytta seg av dette trikset har behalde klæra sine stive ganske lenge (5 – 7 år). Kor loveleg dette er vert jo ei anna sak men eg vil tru at Christer er inne på noko. Samstundast skal ein tenke på at kva er forskjellen mellom ei ny jakke og ei som er handsama med lim men så lenge ein ligg innafor krav som er spesifisert er dette vel loveleg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...