Jump to content

Prat rundt XXLs Venners venner tilbud


Tikka-Hunter

Recommended Posts

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fikk handlet masse ekstra billig ammo på XXL i Moss i dag. Fikk TopShot til den nette sum av 31,2 øre/stk, og Fiocchi 158 grs 357 til 2,15 kr/stk. At det "bare" er 20% på ammo og optikk er da ingenting å murre over når de opplyser om det på en klar og ryddig måte på forhånd.

 

Jeg hadde heller ikke problemer med utvalget. Han hadde dessverre bare 800 stk. i 357, der kunne jeg godt tatt litt fler, men da jeg sa så kjekt at jeg tok det han hadde av TopShot måtte jeg nesten melde pass da det viste seg at han hadde rundt 30.000 inne. Det synes jeg ikke er dårlig i det hele tatt, og det bærer ihvertfall ikke preg av lokketilbud.

Link to comment
Share on other sites

Hvilken butikk var det? Det var tydelig opplyst i nyhetsbrevet at det var 20% på all ammo. Handlet TopShot til meg selv i Moss, og brorsan fikk handla TopShot til klubben på XXL i Sarpsborg. Ingen problemer noen av stedene. Høres ut som om noen har tatt en spansk en på deg.

 

Jeg prøvde meg på 25% på kuler og tennhetter da dette strengt tatt ikke er ammunisjon, men den gikk dessverre ikke igjennom. Ikke noe jeg gråter over, 20% er bra det. Men hadde jeg fått beskjed om at tilbudet ikke gjelder visse typer ammo sånn plutselig, da hadde jeg definitivt kranglet.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg hadde heller ikke problemer med utvalget. Han hadde dessverre bare 800 stk. i 357, der kunne jeg godt tatt litt fler, men da jeg sa så kjekt at jeg tok det han hadde av TopShot måtte jeg nesten melde pass da det viste seg at han hadde rundt 30.000 inne. Det synes jeg ikke er dårlig i det hele tatt, og det bærer ihvertfall ikke preg av lokketilbud.

 

Kylling!

Link to comment
Share on other sites

Begynner å mislike den butikken der mer og mer. Mye lokketilbud o.l. Kjøpte mye forskjellig i dag, og oppdaget da jeg kom hjem å så over kvitteringen at en bukse jeg trodde kostet 399, kostet 599. Mistenker jævler for å flytte etikettene
Ja, noen gjør det også. Det kan også være noen som har oversett en opp eller ned justering(sjelden noen klager på det, da). I villmark/våpen er det vel 4-5000 produkter, med tilbud og avslutning av tilbud + andre prisjusteringer pga av konkurranse og annet, så noen priser vil alltid være feil, glemt eller over sett. Det er alltid smart å sjekke kvitteringen med en gang man får den, er en vare feil priset, selges den vanligvis til prisen som står ved varen(om det da er riktig varen, som er beskrevet på prislappen, da). Så blir prisen rettet.
Link to comment
Share on other sites

Det var i Ski. Jeg tenkte jeg skulle ta en diskusjon på det, men lot være. Jeg greide å svi av nok penger uansett :-D

Hvilken butikk var det? Det var tydelig opplyst i nyhetsbrevet at det var 20% på all ammo. Handlet TopShot til meg selv i Moss, og brorsan fikk handla TopShot til klubben på XXL i Sarpsborg. Ingen problemer noen av stedene. Høres ut som om noen har tatt en spansk en på deg.

 

Jeg prøvde meg på 25% på kuler og tennhetter da dette strengt tatt ikke er ammunisjon, men den gikk dessverre ikke igjennom. Ikke noe jeg gråter over, 20% er bra det. Men hadde jeg fått beskjed om at tilbudet ikke gjelder visse typer ammo sånn plutselig, da hadde jeg definitivt kranglet.

Link to comment
Share on other sites

Da er det tydeligvis noen på XXL i Ski som trenger en oppstramming. Jeg handlet som sagt både i Moss og Sarpsborg, og ingen problemer der. Det var i Moss jeg spurte om jeg fikk 25% på kuler og tennhetter, og da sa han som jobbet der at han trodde ikke det, men han skulle sjekke med lista han hadde fått. Jeg endte opp 20% på kuler og tenhetter, men det betyr jo at de har en liste, og at TopShot ikke sto på den som "forbudt", siden jeg fikk 20% på 10.000 TopShot etter at han hadde sjekket lista.

 

Neste gang det er venners venner dag så får dere som handler på Ski være litt ekstra på vakt, og krangle så busta fyker hvis de prøver seg på noe utover de begrensningene som fremgår av nyhetsbrevet.

 

Det var jo noen få produkter som ikke var omfattet av tilbudet, GoPro bl.a., men det var jo da spesifikt nevnt i nyhetsbrevet.

Link to comment
Share on other sites

Top shot 22lr er ett av ukas spesialtilbud fra XXL....leser man da "venners venners tilbudet" er man da ikke nerettiget til ytterligere rabatt :wink:

 

Jeg er ikke ansatt hos XXL, har ingen tingmed XXl å gjøre men kan lese deres tilbudsbrev..

 

XXL på SKI har gjort allt riktig slik jeg leser betingelsene i tilbudsbrevet .

Link to comment
Share on other sites

Aha, der har noen markedsføringsluringer vært ute altså. Jeg har ikke den tilbdudsavisa foran meg, men la meg gjette: Den er på "tilbud" til 39 øre/stk, ikke sant? Altså det samme som den alltid koster?

 

Hvis det er tilfellet, noe jeg tror det er, så hadde jeg definitivt kranglet, da det ikke kan kalles "tilbud" bare fordi det står i en kundeavis. Prisen må være lavere enn normalt for at det skal være et tilbud, og 39 øre/stk. er fast pris på TopShot hos XXL, uavhengig av kjøpt kvanta til og med.

 

Hvis prisen på et "tilbud" er den samme som den vanlige fastprisen så er det ikke et tilbud, kundeavis eller ei.

 

EDIT: Fant kundeavisa på nett. 39 øre/stk. på TopShot ja, vanlig fastpris. Det hjelper ikke at de skriver "sjekk prisen!", det er fortsatt ikke et tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt og opplevd flere slike tvilsomme situasjoner hos XXL Ski når det er rabatter som venners-venner, mastercard, osv.

 

Gjelder opptikk/ammunisjon/riflepakker, og sier gjerne "Da tjener ikke vi noe penger, så det kan vi ikke gjøre."

 

Det er selvsagt bare tull, og muligens noe Finn i våpenavdelingen har funnet på selv, så får hver enkelt velge om de vil krangle eller dra de ekstra tjue minuttene til Moss, Alna eller Sandvika.

 

At "Ukens annonserte kampanjevarer" også inkluderer ting som er priset til normal pris, blir noe søkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg overlever fint å betale 7,5 øre mer for patronen, men på den annen side så er vi nektet en rabatt vi skulle hatt. Det er jo sånn at nå diskuterer vi ikke hvor billig det var for det andre vi kjøpte, men det at vi ble "lurt" på Top Shot. Samme var det på Pepsikampanjen tidligere iår på G-Sport. Man kunne bruke rabattkodene kun på visse produkter og ikke ammo og våpen. Det som kunne vært en kjempereklame for G-Sport endte med at man gikk ut av butikken sur og gretten. I tillegg så forandret de forutsetningene for bruk av rabatten underveis.

Link to comment
Share on other sites

Den lurte jeg på også.

 

Hvis du faktisk fikk 25% på ammo er det jo ihvertfall bare å takke og bukke.

 

Ser også at noen her fikk 25% istedenfor 20% på f.eks. kuler. Virker som om XXL har en liten vei å gå med å få de forskjellige varehusene til å følge de samme reglene.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å mislike den butikken der mer og mer. Mye lokketilbud o.l. Kjøpte mye forskjellig i dag, og oppdaget da jeg kom hjem å så over kvitteringen at en bukse jeg trodde kostet 399, kostet 599. Mistenker jævler for å flytte etikettene

 

Som ansatt i XXL kjeden kan jeg ikke la være å kommentere denne.

 

De som står i kassen skanner den varen du legger på disken. får du en annen pris opp en det som står på lappen ved den varen DU har plukket med deg. Må du gjøre kassen oppmerksom på avviket. Er der feil merket i butikken får du varen til den prisen den er merket med.

Ofte oppdager vi i butikken at folk leser feil. Ser på nabo lappene. Eller klær er hengt opp feil av kunder. Men finner vi at der er feil merking , får kunden varen iht prislapp.

Der prises om enorme mengder varer hver mandag. Og glipp kan skje. Slikt gjøres ikke bevist fra kjeden XXL.

Butikk og kjede ledelse er veldig nøye med at prisene skal stemme iht annonserte priser. På dette er det høy fokus fra alle i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen tilknytning til XXL annet enn som vanlig privatkunde, og jeg opplever det akkurat slik jmonsen beskriver.

 

De få gangene jeg har vært borti feilprisede varer har jeg alltid fått de til pålydende pris uten noe som helst surmuling. Det samme kan ikke sies om alle andre butikker, så jeg oppfatter egentlig XXL som bedre enn mange konkurrenter på disse områdene, ikke værre.

Link to comment
Share on other sites

Er jo rimelig standard prosedyre å sjekke kvitteringen på alt du kjøper, om det er mat på resturant, eller ting i butikken. Det er mennesklig å feile, og det skjer til stadighet.

 

Hvis du ikke sjekker kvitteringen i butikken, så er det din egen feil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ansatt i XXL

 

Det er selvsagt bare tull, og muligens noe Finn i våpenavdelingen har funnet på selv, så får hver enkelt velge om de vil krangle eller dra de ekstra tjue minuttene til Moss, Alna eller Sandvika.

 

TopShot var faktisk utelatt fra venners-vennertilbudet, men jeg kan forstå at enkelte Xxl-ansatte ikke hadde fått med seg dette, da informasjonen om dette kom litt kilent plassert i en mail. Selvom alle skal lese seg godt nok opp på slikt før kampanjer starter, er det fullt mulig å gå glipp av en setning her og der. Særlig for han/hun som kommer inn og skal jobbe kveldsskift, og dermed må lese de nyeste infomailene samtidig som varehuset er fullt av kunder..

 

Mistenker jævler for å flytte etikettene

Jævler, som i ansatte? Virkelig?

 

Vil ikke kommentere overstående sitat mer, men kan nevne at så langt jeg vet er det helt vanlig å la kunden få varen til den prisen den er priset til, hvis den er priset for lavt. Er den priset for høyt ute i butikken får man seg jo en hyggelig overraskelse i kassa :) Det er, som tidligere nevnt i tråden, MANGE priser å holde styr på. Ergo er det lett å gå glipp av en endring i ny og ne.

Kan forøvrig nevne at en kar var innom varehuset jeg jobba på i venners-venner-perioden, og han fant et fjelltelt som var priset 1000,- kr lavere enn hva det går inn til i kassa. Da fikk han teltet for den prisen han fant det til, -25%..

 

Det er, tro det eller ei, ganske mye en skal holde styr på selvom man kun jobber på gulvet i en butikk, så forstå at det er mulig å feile!

Link to comment
Share on other sites

Det er allerede diskutert/nevnt tidligere oppe i tråden. Som grevlingen1 poengterte så står det i nyhetsbrevet at venners venner rabatten ikke gjelder produktene i ukens tilbudsavis. Og da har en luring på markedsføring passet på å få slengt inn TopShot i tilbudsavisa, til den samme prisen som den alltid selges til vel og merke, slik at venners venner rabatten ikke skal gjelde TopShot selv om den gjelder annen ammunisjon.

 

Spør du meg så synes jeg det er unødvendig sleipt å ha et produkt i en tilbudsavis med "sjekk prisen!" og hele pakka når prisen faktisk ikke er noe lavere enn normalt. At man i tillegg skal bruke det som en unnskyldning for å nekte rabatt på produktet er bare toppen av kransekak. Da er det mye mer realt å skrive det svart på hvitt i nyhetsbrevet at rabatten ikke gjelder TopShot, slik som de gjorde med bl.a. GoPro.

Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk langt over kanten av "sleipt" og på god vei over i det ulovlige, i alle fall hvis vi skal tro Forbrukerombudet, som har uttalt følgende:

Før-priser må alltid oppgis i markedsføring hvor det benyttes betegnelser som "salg",

"på tilbud", "nå kr.", "kun kr." eller lignende formuleringer som gir inntrykk av at

prisene er satt ned. Dersom det ikke kan oppgis reell førpris, etter prinsippene nevnt

over, kan ikke slike uttrykk benyttes i markedsføringen.

(min understreking)

 

Det er egentlig litt utrolig at store aktører som XXL trakker uti på denne måten, og det er en av grunnene til at jeg sjelden gidder å handle hos noen av dem og heller betaler de fattige kronene ekstra hos spesialforretningene enten det er på nettet eller i Finnegårdsgaten. I tillegg til at det for mitt vedkommende oppleves som ren straff å kjøre dit XXL har greid å lokalisere seg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

De som skrev avisa mener vel at "sjekk prisen!" ikke faller inn under lignende formuleringer som gir inntrykk av at prisene er satt ned. Jeg må nok si meg litt uenig der. Det var selvsagt ikke oppgitt noen førpris i annonsen.

 

Hvis det høres ut som om jeg klager veldig her så vil jeg bare presisere at jeg ikke gjør det, da jeg er kjempefornøyd med mine lokale XXL varehus og det ble handlet billig TopShot i begge. Men det er veldig greit å følge med på slike forsøk av markedsavdeling til XXL sentralt på å vri seg unna tilbud, slik at man kan ha det i bakhodet til neste gang. Forhåpentligvis trengs det ikke, jeg regner med at noen høyt oppe i XXL systemet også fikk med seg flausen til G-Sport med Pepsikampanjen deres og ikke ønsker å gjøre noe lignende. Det er en veldig kjapp og grei måte å skaffe seg haugevis av forbanna kunder på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplevde det samme som nevnt over.

 

Fikk ikke prosenter på Norrøna Para Ranger, med begrunnelse av at det var kampanje på denne sekken. Selgeren medga at den var priset likt nå som forrige uke, men hevdet han hadde en liste med varer unntatt "venners venners-tilbud". Sekken stod imidlertid i blekka.

 

Kjøpte dog en del annet smårusk til hyggelige priser med god hjelp fra betjeningen. Totalinntrykket denne dagen var likevel negativt.

Link to comment
Share on other sites

Kjipt med lang vei til nermeste XXL butikk. Ringte til nærmeste (20 mil turretur) hva jeg måtte betale for ett kikkert-sikte Zeiss 3-12x56 ht. og om det var på lager, (to butikker i Bergen) fikk aldrig tilbakemelding!! Så jeg tok ikke sjangsen på å kjøre de 20 mila å risikere bomtur!!!

Link to comment
Share on other sites

Ser det flere som har dårlig erfaring med xxxx på xxl Ski når det gjelder venner venner's tilbud osv.

Jeg hadde selv en episode i fjor hvor jeg gikk dit for å handle en leica avstandsmåler. I tilbudet stod det 25% på alle varer med unntak av våpen og ammunisjon (+ div andre ikke jakt relaterte varer).

Da jeg viste lappen med tilbudet til xxxxx så var han raskt ute med å informere om at denne kikkerten var allerede priset lavere enn konkurrentene og at tilbudet IKKE gjaldt optikk.

Greit, sa jeg og tok med kikkereten likevell... Kom til kassa og viste fram tilbudet til jenta bak kassa. Hun var enig meg om at en kikkert verken var våpen eller ammunisjon og rådførte seg også med 2 andre kollegaer. Enden på visa var at jeg fikk 25% (skulle bare mangle). Så ikke la dere lure av "sjefen" i villmarksavdelingen på xxl ski neste gang det er tilbud der, for det er IKKE han som bestemmer prisene, selv om han gjerne gir inntrykk av det.

 

Navn fjernet.

Ref. forumreglene "Hets aldri personer eller grupper" -MorganKane

Link to comment
Share on other sites

Er tidligere XXL- deltidsansatt (4 år siden), men snakker nå ut fra eigen opplevelse

 

Var på XXL- Moa for å benytte meg av tilbudet med 25%. Skulle kjøpe meg Meindl Dovre Ekstreme. I butikken var dei prisa til 3299,- Dei slo inn strekkoden for å sjekke kva prisen blei med 25%. Da blei skoa slått inn til 2799,-, altså prislappen under skoa var feilprisa. Flott tenkte eg, og fekk dermed 25% av 2799,-, Totalpris 2199,-.

 

Nokre dager seinare fant eg ei heimeside på nettet der skoa låg ute til 2299,- til veilpris. Gjekk i butikken (først og fremst for å bytte skoa til ein str større) igjen og viste denne sida til han som jobba der og henviste til prisgarantien, og at eg ønska meg 25% av denne prisen. Det heile endte med ein tilgodelapp på 600 kr. Greit nok, sjølv om eg ikkje fekk pengane i cash. Ein godt fornøgd kunde som gjekk ut av butikken den dagen :)

 

SÅ det gjelder å sjekke opp priser på nettet før, evt etter du har handla. Dei reklamerer på prisgaranti så lenge det ikkje er annonsevare eller allereie nedsatt tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...