Jump to content

Slitt sauer løp ?


novise

Recommended Posts

Jeg har en utendørs-sesong bak meg, kjøpte ei brukt børse som løpet skulle ha gått 2-3000 skudd, jeg har skutt ca. 1300 skudd. Så nå lurer jeg på om jeg bare må bytte løp til neste sesong eller det går an å sjekke løpet hos en børsemaker eventuelt overhale det på noen måte. Har forresten hatt framgang hele sesongen på resultatene så det er vanskelig å si om løpet er slitt, et orginalt sauer løp. Hvordan ser man at ett løp er slitt ? Har hørt at det begynner å kaste ut når det blir varmt !

Link to comment
Share on other sites

Personlig hadde jeg kjøpt nytt løp så jeg hadde startet med blanke ark til neste sesong. Med nesten 4500 skudd igjennom løpet begynner du å nerme deg en grense som tilsier at løpet ikke holder hele neste sesong. Og ingenting er så surt som å skyte stevner ett par tre helger før en oppdager at løpet er blåst.

 

John

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en utendørs-sesong bak meg, kjøpte ei brukt børse som løpet skulle ha gått 2-3000 skudd, jeg har skutt ca. 1300 skudd.

 

(klipp klipp)

 

Har hørt at det begynner å kaste ut når det blir varmt !

Merkelig nok har alle sauere som selges brukt et løp "som skal ha gått 2-3000 skudd" ;) (dvs den er sannsynligvis gått noe mellom 2000 og 3999 skudd, for eksempel?)

Jeg hadde bytta løp om jeg var deg. Den kan jo være gått 5000 skudd nå for alt du vet, og hva vet du om pusserutinene til forrige eier?

 

 

En pipe som ryker kan begynne å kaste enkelte skudd. Eller den kan begynne å spre, eller den kan begynne å flytte treffpunkt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville vel bare få det bekrefta at det er ingen god ide å prøve ny sesong med det løpet!! Men er det mye forskjell på orginale eller andre merker? Prismessig er ikke forskjellen så stor, da tror jeg at det blir orginalt for jeg har tro på Sauer som et kvalitets våpen.

Link to comment
Share on other sites

Takker for gode råd, da blir det å holde oppe øynene og sjekke nettet for gode tilbud ! Slik at nytt løp er klart til ny ute-bane sesong begynner til våren. Ja det er til DFS, skyting og jeg håper å kunne stille på neste LS. med god " nok " grunn !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...