Jump to content

Våpensøknad - ALT du trenger å vite


dimex

Recommended Posts

Søknaden får du på dit lokale politikontor ved å spørre i skranken, den finnes ikke på nett da den består av flere lag av kopipapir.

Bruk penn ved utfylling av søknaden.

Skjemaet oppdateres og endres hele tiden. Dvs at rubrikker forsvinner og legges til i takt med lovendringer og rundskriv. Det er alltid lurt å hente nytt skjema på ditt lokale Politi/ Lensmannskontor eller hos våpenbutikker.

Om du får et skjema utlevert i butikk med butikkens stempel du ikke benytte det i den butikken.

 

Søknadspapiret ser slik ut (klikk på bildet for full størrelse):

vaapensoknaden.jpg

 

Viktig:

Aldersgrense og krav til søker

Den generelle aldersgrensen for erverv av våpen er 18 år. Dispensasjon kan gis for aldersgruppen 16-18år, dersom søker har vært aktivt medlem av skytterlag eller jegerforening i minst 6 måneder, og har anbefaling fra organisasjonen, eller har bestått jegerprøve.

 

Hvis du er under 18 år må det vedlegges dokumentasjon til søknaden som viser at minst ett av vilkårene for dispensasjon er oppfylt.

 

Tillatelse til erverv av pistol eller revolver gis bare til søker som har fylt 21 år, og som kan godtgjøre 6 måneders aktivt medlemskap i et skytterlag som er tilsluttet en skytterorganisasjon som justisdepartementet/politidirektoratet har godkjent.

 

 

-Skal du kjøpe våpenet hos andre enn godkjent våpenforhandler må søker oppgi fabrikkmerke, modellbetegnelse, og nummer, i tillegg til våpenets/våpendelens art og kaliber.

 

-Skal du kjøpe halvautomatisk våpen skal du alltid oppgi fabrikkmerke, pipelengde og nøyaktig modellbetegnelse.

-------

 

-Dette trenger DU å fylle inn på søknaden hvis du søker om et våpen som IKKE er halvautomatisk, og du kjøper våpenet hos en forhandler:

 

Personopplysninger

Følgende må du fylle ut

-Til politimesteren i:

-Søkerens fulle navn:

-Fødselsdag, mnd, år

-Personnr.

-Fødested:

-Stilling/yrke

-Adresse

-Postnr

-Poststed

-Telefon/Email

 

Våpenet og bruksområdet

Våpen/Våpendelens art

Kaliber

 

Søkes det om:

-Helautomatisk våpen

-Halvautomatisk våpen

-Våpen godkjent til jakt

-Søkes det om våpen av maskingevær, karabin eller maskinpistol (herunder også våpen i halvautomatisk utførelse)

 

-Våpenet skal brukes til

-Innført i jegerregisteret:

 

-Søkerens tidligere våpenkortnr og utstedt av

 

-Jeg oppbevarer mine våpen i FG-godkjent våpenskap

 

-Oppbevaringstedet er beskyttet av FG-godkjent innbruddsalarm med overføring til alarmsentral

Deretter skriver du Sted og dato, og underskriften din rett under dette.

 

Alle felter som ikke er nevnt i dette innlegget kan rett og slett overses, husk at når du skriver under på søknaden så bekrefter du også at du er kjent med at det er straffbart å oppgi uriktige opplysninger, å lyve å si at du har våpenskap kan vise seg å være lite lurt den dagen dem finner ut at dem skal komme å sjekke.

 

Du er nå ferdig med søknaden og den kan leveres

 

Hvor lang tid tar det å få søknaden godkjent:

Dette varierer sterkt 5 minutter til flere måneder. Det kommer alt an på hvor du bor, og når på året du søker.

Se link - oppdatert 2019:

https://www.politiet.no/tjenester/vapen/saksbehandlingstider-vapensoknad/

 

Søknadens varighet:

Ervervstillatelsen er gyldig i tolv måneder. Gyldighetstiden kan etter søknad forlenges med seks måneder. Forlengelse av gyldighetstiden gis ved påtegning på ervervstillatelsen.

 

Gebyrer ved godkjent søknad:

Gebyrene er basert på 1/1, 1/2 og 1/4 av ett rettsgebyr, dette kan bli forandret med tiden, men slik er det i allefall i 2019 - oppdatert

 -Første søknad: 1150,-

- 2. søknad søknad osv.: 575,-

- Våpendeler og registreringspliktige luftvåpen: 287,50,-

 

Gebyret betaler du bare pr gang du leverer søknad(er) og får godkjent, uansett hvor mange søknader du leverer. Så hvis du vet at du kommer til å søke om enda ett våpen en liten stund frem i tid, så er det likegodt å bare ta det i samme slengen.

 

Når du skal kjøpe våpenet:

Ta med søknaden til selger/forhandler.

Det er viktig at alle rubrikker under "Påtegning av selgeren" er utfylt, hvis ikke vil papirene returneres til selger, og han får 3 uker på seg å få papirene tilstrekkelig utfylt og returnert til politiet.

Det blå eksemplaret beholdes av KJØPER og fungerer som midlertidig våpenkort, dette har du med deg (frem til du får våpenkortet) hvis du skal handle ammunisjon, eller hvis du er på jakt.

SELGER leverer det hvite og rosa eksemplaret til politiet.

SELGER beholder det gule eksemplaret.

 

Lykke til! :D

Hvis noen finner feil her, eller har innvendinger, så vennligst kom med dem.

Edited by Ei tohi varjata
Oppdatert til 2019-standard. Ei tohi varjata, moderator
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Flott tiltak! :D Forekommer ganske ofte at folk spør om hva som skal stå i søknaden, og med dette slipper man å synse fordi man ikke helt husker. Vi "gamle og drevne" husker ikke alt vi heller! :lol:

 

Tenkte bare å nevne at dersom man er under 18 år må man ha foresattes underskrift. Ser det står verge i skjemaet, og det er jo det samme.

Link to comment
Share on other sites

Suverent :D Dette må jo gå rett inn i den muligens kommende FAQ/wiki.

 

Du har en god presisering når det gjelder kjøp fra forhandler. Du kan kanskje ta med dette med at selgers våpenkortnummer skal angis ved privat kjøp/salg, selv om det går relativt klart fram av søknadsblanketten. (Det var det med den berømte teskjea...)

Link to comment
Share on other sites

OBS! Skjemaet oppdateres og endres hele tiden. Dvs at rubrikker forsvinner og legges til i takt med lovendringer og rundskriv. Det er alltid lurt å hente nytt skjema på ditt lokale Politi/ Lensmannskontor eller hos våpenbutikker.

 

Og om du får et skjema utlevert i butikk med butikkens stempel du ikke benytte det i den butikken.

Link to comment
Share on other sites

OBS! Skjemaet oppdateres og endres hele tiden. Dvs at rubrikker forsvinner og legges til i takt med lovendringer og rundskriv. Det er alltid lurt å hente nytt skjema på ditt lokale Politi/ Lensmannskontor eller hos våpenbutikker.

 

Og om du får et skjema utlevert i butikk med butikkens stempel du ikke benytte det i den butikken.

 

Litt artig det du nevner her angående at skjemaet endres. Når jeg ser på den siste søknaden min (4/9-09) så har jeg nok fått det gamle søknadspapiret da det på søknaden står at den kun er gyldig i 6mnd. Så man må nesten følge med at politiet oppdaterer dette de også :lol:

Link to comment
Share on other sites

Denne rubrikken provoserer meg:

-Søkes det om våpen av maskingevær, karabin eller maskinpistol (herunder også våpen i halvautomatisk utførelse)

 

Hva er en "karabin"?

Svaret på det er et langvåpen (dvs.Med kolbe) og kort løp. Hva er kort løp sier du da, det har jo ikke jeg!!!!

Feil!!! De fleste karabiner jeg har sett på med unntak av de gamme gutta som feks: Martini-Henry(21") og andre antikke saker samt M4,HK416(14,5") og G36C/K(12"ish) ligger de fleste og vaker et sted mellom 18" og 16".

 

Så la oss si du søker på en klassisk og vakker karabin slik som :

 

Ruger Hawkeye International-Noe mer karabin finnes ikke(den er jo kliss lik kavaleri karabinene fra før første krig.)

http://ruger.com/products/m77HawkeyeInt ... index.html

 

Eller

 

Marlin 1894C-For de litt mer Amerikaniserte av oss.

http://www.marlinfirearms.com/Firearms/ ... /1894C.asp

 

Noe litt mer eksotisk for de gamle.

AIA M10-A1

http://www.australianinternationalarms. ... roduct.htm

 

og til slutt så heter faktisk Ruger 10/22 i markedsføringen Carbine (karabin for de mindre verdensvandte)

http://ruger.com/products/1022Carbine/index.html

 

Så må du krysse av i denne rubrikken om du skal følge reglene 100%, så hva er da vitsen med å skrive "Karabin" i den ruten?

Er tippoldefars gamle Mauser 95 kavaleri modell sidestilt med en Mg?

Ja, jeg vet at M1 karabin er ulovlig(for vanlige mennesker). Men en Krag karabin eller en Mauser K98K er jo fullt lovlig....så etter at løpslengden ble kortet ned til 40cm så burde det ordet der forsvinne ut av arket.....tror ikke de oppdaterer disse her gitt!!

 

Gleder meg til å krysse av her for 2 rifler når jeg skal levere min årige pakke papir til onkel.....

 

Mvh.

jULF

Link to comment
Share on other sites

De siste gangene jeg har levert søknader, har tante blå insistert på at jeg skal skrive spesifikt hvilken art jeg skal jakte med riflen\hagla. Jeg har blånektet og skrevet "Jakt iHHT viltloven".

Vet ikke hvorfor dem har begynt å krangle på dette, men skulle ikke forundre meg om at de da hadde ført arten på kortet, og du ikke fikk jakte andre arter? Ikke vet jeg, men jeg har stått på mitt og det har gått greit.

Link to comment
Share on other sites

Men, det må du vel kunne utnytte til din egen gevinst?

 

Det er ca 50 jaktbare arter og du vil jakte på alle. Lever søknad på 50 våpen med spesifikt bruksområde, og se om de ikke tar poenget.

 

 

Og forresten vil du såklart bruke både rifle, hagle og kombi på allt småviltet. Det burde bli langt over hundre søknader.

Link to comment
Share on other sites

Krav om å oppgi art er en av flere ting politiet gjør av gammel vane og uforstand.

 

Det er mange politikammere som ikke har fått med seg innholdet i den nye forskriften. Bla. krever de ofte også av gammel vane at du må oppgi hvilket kaliber du ønsker selv om behovsprøvelsen nå er fjernet (man kan nå ha flere våpen i samme kaliber). Dette er i følge forskriften blitt en registreringssak på linje med løpslengden (som man heller ikke skal måtte oppgi i første trinn).

 

Både kaliber og løpslengde skal nå ikke være gjenstand for kontroll før i trinn to, når politiet gjør den endelige godkjenningen, dvs. at kaliber og løpslengde blir sjekket at er lovlige. Dersom du oppgir for kort løpslengde, eller kaliber ikke tillatt til jakt, vil du ikke få godkjent søknaden.

 

Søknadsskjemaet trenger sårt en oppdatering som gjør det enkelt for politiet å forstå at de ikke lenger skal drive behovsprøving innenfor jaktgarderoben (med bla. enkel avkrysning: Jakt ihht. viltloven mm.).

Link to comment
Share on other sites

-Skal du kjøpe våpenet hos andre enn godkjent våpenforhandler må søker oppgi fabrikkmerke, modellbetegnelse, og nummer, i tillegg til våpenets/våpendelens art og kaliber.

Hvor står dette nå? Fant §28/29 om privat overdragelse i foreskriften, men finner ikke dette i lov og foreskrift (det har stått noe om dette, men finner det ikke).

Forøvrig er dette såpass betent at pod omformulerte spørsmålet mitt om saken, og avviste spørsmålet. Tydligvis ett tema de ikke er klar til å ta opp akkurat nå (de er ikke enige seg i mellom).

 

§ 28. Utlevering av våpen fra våpenforhandler

 

En våpenhandler, herunder tilvirker og børsemaker, skal bare utlevere våpen eller våpendeler som omfattes av ervervstillatelsen, og mot fremvisning av godkjent legitimasjon.

 

Våpenhandleren gir på ervervstillatelsen fullstendige opplysninger om det våpen som er utlevert.

 

Våpenhandleren beholder kopi av tillatelsen med påtegning som vedlegg til den fortegnelse han eller hun skal føre over sine kjøp og salg av skytevåpen. Tillatelsen sender han eller hun straks til politimesteren i det distrikt hvor vedkommende har sitt forretningssted. Kopi av tillatelsen leverer han eller hun tilbake til kjøperen.

 

Den kopi av ervervstillatelsen som kjøperen får tilbake fra våpenhandleren, gjelder som tillatelse til å inneha våpnene eller våpendelene inntil vanlig våpenkort er mottatt.

 

§ 29. Privat overdragelse av våpen

 

Den som selger eller på annen måte overdrar våpen privat, skal gå frem på tilsvarende måte som en våpenhandler, jf. § 28. Den kopi av ervervstillatelsen som den som overdrar beholder, gjelder som legitimasjon for at han eller hun ikke lenger har våpenet eller våpendelen. Den som overdrar, skal innen 14 dager sende originaldelen av ervervstillatelsen sammen med sitt våpenkort til politimesteren på sitt bo- eller oppholdssted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal kjøpe meg en kombi med ekstra løpssett. var og hentet skjema på politikammeret i går og snakket da litt med damen i skranken. Hun sa jeg mått fylle ut to skjema, et for kombien og et for hagleløpssettet. Jeg måtte betal 430 for våpensøknaden og 215 for løpssettsøknaden.... Stemmer dette? jeg trodde det kun ble 430 siden man kan søke om flere våpen samtidig....

Link to comment
Share on other sites

Jeg leverte søknaden på kombien for noen dager siden, og måtte fylle ut løpslengde, selgers navn og adresse. Dette har jeg ikke måttet gjøre før.Det er forsåvidt ikke noe problem...

 

For jeg er imponert over velviljen og innstillingen til lensmannskontoret, da jeg allerede har antallet i våpengarderoben min. De anbefalte i samråd med saksbehandler i distriktet å omregistrere ei hagle til konkurransevåpen eller affeksjon for at jeg skulle få smette kombien inn i garderoben.

 

Trolig ikke et utbredt fenomen :D

 

Så da blir den gamle Baikalen skånet for destruksjon eller plombering.

 

Edit:skrivefeil

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei,

Glenn

 

Du Skriver:"Og de litt mer verdensvandte av oss klarer vel å skille mellom et markedsførings navn de benytter på 10/22 og en betegnelse på et type våpen, eller?"

 

Hva mener du er en karabin......?

 

En Ruger 10/22 oppfyller alle krav til å kunne kalles en karabin, den har 47cm løp mot M1's 46cm og er kun 4 cm lenger totalt, og veier omtrent det samme....

 

Det jeg prøver å få frem er at betegnelsen karabin ikke er noe mer tabu belagt i virkelighetens våpenforvaltning enn en Mauser 98, noe som gjør at den rubrikken har gått ut på dato.

 

Mvh.

jULF

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har klart å lese meg til er det slik at behovsprøving på jaktvåpen er fjernet med den nye våpenloven. Like fullt tildelte politikammeret meg i dag blankt avslag på mitt jaktvåpen nummer 4, siden jeg fra før har våpen i samme kaliber "og burde greie meg med det". Er det virkelig slik at det enkelte politikammer kan tolke seg utenom lovteksten og at jeg burde gi meg på dette?

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du er en karabin......?

 

I følge "ordbøkene" så er karabin en kortere utgave av et lengre gevær. Da som regel med kortere løp og kolbe, altså vesentlig kortere enn sin "normale storebror".

En 10/22 er ikke så mye kortere enn varianten med langt løp, og har samme kolbe.

Pr definisjon så er ikke en Ruger 10/22 en karabin, da den ikke er en "forkortet utgave" av et annet våpen.

Men oppfyller den "kravene" til å bli omtalt som en karabin, siden den er kort osv osv? Joda, det gjør den sikkert, men den ER ikke definert som en karabin. Og Carbine er jo bare et markedsførings navn for en modell. Jeg ser ikke helt hvorfor dette skal være noe stort tema, prøver du å få Ruger 10/22 og lignende våpen forbudt, i og med at det er en "karabin"? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Om Karabiner er forbudt så er Ruger 10/22 det også......Og etter din Definisjon er ikke M1 en karabin ettersom det ikke finnes noen lengre utgave, og det samme gjelder for Krag 1912.... Karabin gikk av mote rund 1900 så det er en feil med rubrikken, og det er mitt poeng!

 

En Karabin er et kort langvåpen.....Dermed basta!

Link to comment
Share on other sites

*sukk*

Karabin Shcmarabin. Rubrikken er der der for 1 grunn. OG igjen er det noe det generiske "vi" har på ført oss selv. Alt for mange solgte og kjøpte US Carbine M1 rifler som Rifle 7,62 selv etter at det lagt begrensinger på det . Derfor må det spesifiseres. Det er litt eit men sånn er det....

Link to comment
Share on other sites

I distrikt der man må betale gebyret før søknaden behandles, har man da rett på tilbakebetaling av gebyr dersom søknaden avslås?

Det kan jeg ikke tro. Du betaler vel for jobben ifb med vurdering og behandling av søknad, ikke for retten til våpen som sådan. Man får f.eks. ikke heller tilbakebetalt gebyret dersom man stryker på oppkjøring.

Link to comment
Share on other sites

I distrikt der man må betale gebyret før søknaden behandles, har man da rett på tilbakebetaling av gebyr dersom søknaden avslås?

Det kan jeg ikke tro. Du betaler vel for jobben ifb med vurdering og behandling av søknad, ikke for retten til våpen som sådan. Man får f.eks. ikke heller tilbakebetalt gebyret dersom man stryker på oppkjøring.

 

Det å sammenligne førerprøven med et rettsgebyr blir vel litt feil :roll: , for det står jo skrevet at man kun skal betale gebyr for innvilget søknad

Sitat fra https://www.politi.no/tjenester/vapen/

 

Gebyr for innvilget søknad

Gebyret som du betaler for innvilget våpensøknad, følger satsene for rettsgebyr.

Første gang du søker betaler du fullt gebyr, neste gang halvt gebyr. Når du søker om våpendel, betaler du kvart gebyr. Gebyret betales til det politidistriktet hvor du søker om våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
*sukk*

Karabin Shcmarabin. Rubrikken er der der for 1 grunn. OG igjen er det noe det generiske "vi" har p??oss selv. Alt for mange solgte og kj? US Carbine M1 rifler som Rifle 7,62 selv etter at det lagt begrensinger p?et . Derfor m?et spesifiseres. Det er litt eit men s? er det....

 

Ja, det er nettopp M1 Carbine de egentlig spør etter- men hvorfor er ikke teksten da mere spesifikk? Det står "Karabin", ikke "US karabin" eller "M1 Carbine". Slik teksten står kan den lett oppfattes som å bety alle karabiner, og det kan umulig være hensikten.

 

Saken blir ikke enklere av at en hel drøss med gamle mausere er registrert som "Mauser Karabin 7,62". Saksbehanlder må bare vite at en "mauser karabin 7,62" er helt ok mens en "Inland karabin 7,62" er TotalVerboten. Ikke akkurat lett å forstå for alle saksbehandlere uten inngående kjennskap til våpenhistorie.

 

Jeg fikk faktisk spørsmål om hva "karabin" betyr fra vår lokale saksbehandler denne uka, hun hadde søkt i registeret og sett at det var registrert flere karabiner i ymse kalibre etter at skjemaet ble endret. Det viste seg at det aller meste var mausere og slikt.

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo også hende- men hvorfor skriver de da ikke maskinkarabin?

 

For øvrig synes jeg det er litt rart at de opererer med begreper på skjemaet som ike er definert i lov, forskrift eller rundskriv. Hadde det enda stått en definisjon på karabin sammen med de andre definerte våpentypene i forskriften, så hadde det ikke vært noe å lure på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg oppbevarer mine våpen i FG-godkjent våpenskap

Jeg vurderer å anskaffe meg rifle, har hagle fra før (dette blir altså min andre søknad). Jeg har ikke anskaffet meg FG-godkjent våpenskap ennå (fortsatt noen måneder igjen til fristen). Dersom jeg i dag skulle levert en våpensøknad, måtte jeg ha krysset for NEI på dette spørsmålet (dette er jo sannheten). Vil det være synonymt med avslått våpensøknad?

 

Det nevnes også at noen krever dokumentasjon på våpenskap (kvittering/skapnr), vet noen hva som er gjeldende praksis i Oslo?

Link to comment
Share on other sites

Flott tiltak!! :D

Må bare føye til under " leveringstid " Politi kontoret har en behandlingstid på max 4 uker. så i noen tilfeller kan de ta opptil 4 uker.... slik som engang til meg :evil:

 

Det stemmer... Ikke, på noen punkter.

DU har krav til å få et svar på hvor lang tid søknaden kan ta inne 3 uker (Forvaltningsloven) men ikke noen krav i forhold til hvor lang tid det tar. (Prøv 6 måneder uten å bitche.... :shock: )

Link to comment
Share on other sites

Vil det være synonymt med avslått våpensøknad?
Antagligvis JA.

Hvorfor ikke bare kjøpe skapet? MYE bedre for både deg og onkel blå!

Sjekk forøvrig her på kammeret... Kvittering eller bilde av skapet er greit..

Det er helt klart det enkleste, men vi går med flytteplaner og vil helst se hvordan det nye huset/leiligheten blir før jeg begynner å montere noe i dagens leilighet. Jeg kan selvfølgelig kjøpe skap og sette det bort inntil flytting, men vil helst også kunne velge type skap til nytt hus. Uansett om dette er synonymt med avslag har jeg ikke så mye valg enn å kjøpe et lite/rimelig våpenskap :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøp ikke et LITE våpenskap! Da må du jo kjøpe et stort til i løpet av noen uker / månder.... :mrgreen:

Hvis flytting er nært forestående så kan du vel sjekke ny leilighet og finne ut av hvilket skap du skal ha?

Er flyttinga bare noe som står på ønskelista etter våpenkjøp så kan vel dette ta tid..

Uansett er det neppe noe problem å finne plass til et våpenskap i hus / leilighet uansett hvilke (normale) våpenskap du kjøper! Finn ut hvor stort skap du trenger, gang resultatet med 3 og løp og kjøp! :D

jeg fikk beskjed av Lillehammer politikontor at de hadde behandligstid på max 4 uker men normalt 2..
Tror de er bedre enn som så.. Normalt under ei uke er min erfaring den siste tiden.... :wink:
Link to comment
Share on other sites

@ kvamsgutten:

Du blander sammen hva som er lov, og hva som er normal tidsforbruk, Lillehammer har er infomert deg ( I hen hold til forvaltningsloven) nettop om hvor lang tid de tror det tar. Viser det seg at de bruker 12 måneder har du da ikke noe grunnlag for å klage på lovverket.

 

Husk også at det er forskjell mellom distrikter i hvordan de tolker og praktiserer lovverket.

8)

Link to comment
Share on other sites

Dette gjelder nok kun for min del da det lokale politikammeret har kommet opp med et skjema de påstår at POD har pålagt de. Øverste del skal jeg fylle ut( art, kaliber, type, mekanisme, løp, bruksområde, aktivitetsnivå, våpenskap/type) Så skal klubben fylle ut nederste del om våpenet er godkjent i klubben etc.

Synes det virker rart at POD har pålagt det "ene" politikammeret et skjema, har aldri hørt om det skjema andre steder. Hadde det vært et påbud fra POD ville det vel gjeldt alle stasjoner?? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har hørt om folk som har fått invilget søknad på jaktvåpen nr.7. Hvordan argumenterer man?

 

Mitt jaktvåpen nr 7 (kombi 20/76-7x65R) fikk jeg uten problem, jeg prata med politiet, fikk råd fra saksbehandleren.

Jeg skrev vedlegg om at jeg kunne registrere den ene hagla som arv/affeksjon dersom det stod på det.

Jeg fikk tilbake innvilget søknad på våpen nr 7 og vedlagt en notis der det stod at dersom jeg ville ha registrert gamlehagla som arv/affeksjon kunne jeg det dersom jeg ønsket det. Skulle bare sende et brev og legge ved våpenkortet så skulle de fikse det.

 

Argument for våpen nr 7 : Kombinertjakt :D

 

IMG_256230.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...