Jump to content

Bukkejakt Skottland 2008


Poacher

Recommended Posts

normal_Skottland_%28197%29_%28Large%29.jpg

Da er de 3 bukkene bruse tilbake på Norsk jord. De som dro ifra Norge var Roe, ulf & Poacher. Jeg og Roe er jo gamle kjente og vi hadde aldri møtt ulf. Jeg og ulf skulle reise ifra Gardermoen søn.11 mai, da Roe hadde litt ekstra ferie tilgode og dro 1 uke i forveien til et annet jaktområdet.

 

Innsjekking på OSL gikk smertefritt og vi satt snart på flyet på vei til Edinburgh/Scotland med Norwegian. Leiebil var bestilt hos Avis og vi fikk utlevert en Peugot 207 (diesel) som knapt var innkjørt. Hverken ulf eller jeg hadde kjørt i UK med venstre kjøring før, men ulf sa seg villig til å utfordre skjebnen først :lol:

 

Fikk plugget i GPS’n for å finne frem til Ancrum hvor vi skulle møte Roe.

normal_Skottland_%285%29_%28Large%29.jpg

 

Fant lett frem dit, var ca.1 times kjøring, kjapp handletur i matbutikken så bar det ut på landsbygda. Da var det bare å henge på Roe som allerede var godt innkjørt med venstrekjøring på landeveien i Scotland.

normal_Skottland_%286%29_%28Large%29.jpg

 

Var fremme i Eskdalemuir på ettermiddagen og vi skulle rett i skogen på egenhånd.

Var jo ikke kommet hit for å sitte inne hele kvelden. Første kvelden ble litt for min egen del bare å orientere seg i terrenget som er DIGERT. Vi ble kjørt ut i terrenget av innehaver Ron. Var snakk om borti 350.000 mål (?) hvis jeg ikke har missforstått, noe som lett kan skje… :oops:

Ingen hadde noen lykke søndag kveld,

 

Mandag morgen skulle jeg og ulf ha med/være med guide. Ble hentet 0445 og jeg var trøtt som fy. Min Guide het Murry som var sønn til Shawn som skulle være guiden til ulf. Roe skulle ut på egenhånd (som vanlig, siden han har vært her i mange år) Murry og jeg skulle ta utgangspunkt i ”box’n” i ”Siller Knowe” posteringsplass for å spotte etter bukk. Hadde ikke før kommet frem så spotter vi bukken samtidig i plantefeltet’s venstre side på andre siden av dalen ca.550-600mtr unna. Bukken hadde retning for skogen.

normal_Skottland_%2821%29_%28Large%29.jpg

 

Det ble raskt avgjort at denne må vi få tak i, dette resulterte i rask gange ned i et elveleie i skjul av trær, brukte elveleiet til å komme så nærme som mulig og opp på kanten. Vi hadde da kommet oss inn til 185mtr hold på bukken. Murry spurte om det var greit, da vi ikke hadde noen som helst mulighet til å komme nærmere. Jeg sa ja til dette at skuddavstand var helt i orden. Fikk lagt rifla på ei grasstust og hadde dønn anlegg. Bukken gikk å småbeitet i plantefeltet og Murry sa ”shoot when youre ready”. Lå å siktet lenge, alt for lenge etter Murry sin smak fordi han spurte atter engang om ting var i orden… Måtte da forklare at jeg trang et klart skuddfelt pga. mitt valg av kule. Selvfølgelig lurte han på hvilken kule dette var og jeg svarte som sant var om merke/mod/vekt…

Bukken stoppet endelig der jeg ville ha den og det sa poff……. KLASK!

6BR med demper, fikk innslaget der jeg siktet og trang ikke flere skudd. Murry kunne bare konstantere at kula gjorde jobben og den falt i smellen etter et høyt skulderskudd.

En fin 6-tagger og min første bukk i Scotland var et faktum kl.0524.

normal_Skottland_%2819%29_%28Large%29.jpg

 

Samme bukk ferdig og hjemme

normal_Skottland_%28245%29_%28Large%29.jpg

 

Ettermiddagen var det ut igjen ca.kl.1800 ble vi kjørt ut av Shauwn. Ulf skulle stalke sørfra mot Langshawburn og jeg skulle stalke ifra Langshawburn og nordover. Dette er et elveleie som er ca.100m bredt og slynger seg frem i landskapet. Helt i enden ser dere mitt utgangspunkt og ulf sitt endepunkt. En nedlagt farm.

normal_Skottland_%2828%29_%28Large%29.jpg

 

Brukte min tid godt og gikk forsiktig, samt at jeg brukte kikkerten flittig. Kom frem til ”X-seat” hvor jeg skulle postere litt

Denne geita kom ned ca.kl.2100 fra skogen høyre kant i bilde, avstand ca.180 på bilde, her kom det også en bukk helt øverst i høyre kant på ca.450m hold. Hadde ingen mulighet til å komme nærmere denne fordi da ville geita ta meg på vind.

normal_Skottland_%2830%29_%28Large%29.jpg

 

Opptelling etter første dag var:

Roe = 3

ulf = 2

Poacher = 1

 

 

Tirsdag

Skulle jeg bli guidet av Shaun, han dro meg med til en knallfin ”high box”. Post som var satt opp i ca.5m høyde i noen trestammer med utsikt over elva i begge retninger. Her så vi geit, så bukk som begge forsvant i skogen. Spottet så bakdelen på et rådyr og vi ventet på dette. Shaun napper tak i meg og peker på samme sted som tidligere… Automatisk tar jeg opp kikkerten og mener selv at det er ei geit da jeg ikke klarer å se at den har noen horn. Så jeg slapper av, og det gjør IKKE Shaun! Som sier i klartekst ”IT’S A BUCK!!!” Da var det jo allerede for sent, den snur 180gr. Bjeffer 2 ganger og forsvinner… Enda avstand var 170m og overhøyde på ca.25m. Dette irriterer meg enda, men slik er livet. Ble litt skuffet over meg selv og glemte å ta bilde av posten.

 

Dette er litt senere og lenger ut i stalk’n med Shaun som ser i retningen vi skal gå.

normal_Skottland_%2832%29_%28Large%29.jpg

 

Kom senere til et sted der det var observert en meget fin bukk, Shaun hadde spurt om hvilke skuddavstand jeg var komfortabel med på forhånd. Og denne plassen begynte å bli litt lenger enn det vi snakker høyt om i Norge.

normal_Skottland_%2834%29_%28Large%29.jpg

 

På ettermiddagen skulle jeg alene til Bailihill Height å postere etter en fin bukk som kom hver kveld for å markere revir på steingjerde… På vei dit ble jeg omringet av 6-7stk av disse.

normal_Skottland_%2845%29_%28Large%29.jpg

 

Posten min så slik ut, dette er en ”high box”, er det bare box, så står den på bakken. Satte meg her en stund, men vind gjorde at jeg begynte å revurdere denne posten i dag. Hadde vind på ca.5-6m/s med kast opp imot 7-8m/s. Dette gjorde at jeg prøvesiktet mot noen steiner 200mtr unna, hadde et bra anlegg men vinden tok tak i hele box’n og forskjøv siktepunktet mitt oppimot 20-25cm.. Da blir det for mye lotto for min del og jeg kunne ikke avfyre noen skudd herfra.

normal_Skottland_%2846%29_%28Large%29.jpg

 

Var med Roe opp til slakteriet der hvor alle dyrene blir oppbevart. Nummer to ifra høyre er en Sikahjort som Shaun har skutt, ansatt som yrkesjeger på eiendommen.

normal_Skottland_%2861%29_%28Large%29.jpg

 

Sikahjort ifra annen vinkel. Geviret var bløtt som svamp enda på denne.

normal_Skottland_%2859%29_%28Large%29.jpg

 

Opptelling etter andre dag var:

Roe = 2

ulf = 1

Poacher = 0

 

 

Onsdag

Skulle jeg ut med Murry igjen på samme sted som jeg gikk søndag kveld da vi kom hit. Gikk ikke mer enn 400m før vi satte oss for å vente på morgensolen skulle komme… Sola hadde vært oppe i 5min så ser/hører vi et dyr som kommer som Petter Solberg gjennom skogen opp på motsatt kolle, vinkler 90gr. Venstre over elva opp bakken og inn i skogen i en hæ**** fart. Avstand var ca.100m. Jeg forsøkte jo selvfølgelig å følge denne spissbukken, men Murry utbryter: It’s another one, on the hill to the right… You see him, it’s a big buck?

Så bare halve brystkasse og hals/hode over kollen han sto på. Vred meg 45gr, så tydelig i kikkertsikte at dette var bukk og lot siktepunktet falle nedover halsen ”sånn passe” Poff…. KLASK igjen og 4 stive ben i været.

Great shoot sa Murry!

normal_Skottland_%2866%29_%28Large%29.jpg

 

Vi satt på kollen til høyre for meg på bilde.

normal_Skottland_%2869%29_%28Large%29.jpg

 

Samme bukk ferdig og hjemme.

normal_Skottland_%28246%29_%28Large%29.jpg

 

Dette er på kollen der jeg skjøt bukken, når sola begynner å få tak.

normal_Skottland_%2870%29_%28Large%29.jpg

 

Onsdag midt på dagen skulle vi på en liten rundtur, bl.annet for å hente noen gevir til noen bukker som Roe allerede hadde nedlagt et annet sted i Scotland. Guiden jobbet i våpenbutikk så det passet jo bra. Så ut som ei lita pølsebu utenfra, men skinnet bedrar kraftig. Her var det stort og mye utvalg innen jakt/våpen/fiske.

normal_Skottland_%2881%29_%28Large%29.jpg

 

På bilde: Meg, Roe & Ian

normal_Skottland_%2877%29_%28Large%29.jpg

 

Onsdag kveld skulle jeg ut på egenhånd, fulgte en bukk lengre enn langt uten å komme til skudd før han forsvant inn i granskogen. Skuddet hadde blitt langt, men innenfor mitt eget krav til avstand og effekt.

normal_Skottland_%2891%29_%28Large%29.jpg

 

Det er håpløst å smyge inn i granskogen da det er tett som ”sild i tønne”

normal_Skottland_%2888%29_%28Large%29.jpg

 

Opptelling etter tredje dag var:

Roe = 2

ulf = 0

Poacher = 1

 

 

 

Torsdag

Morgenøkta hadde jeg planer om å postere ved ei kjempestor hogstflate, men det var så jæ**** kaldt at jeg måtte bevege meg og planla da å gå til neste post isteden som lå litt mer i skjul for vinden. Midt inni denne skogen så kommer det en spissbukk (som aldri så meg) og gamlefar selv som absolutt ikke ville ha denne vesle bukken i ”sin” skog. Fikk aldri noen mulighet til å løsne skudd på disse.

 

Ettermiddagen skulle jeg tilbake til Langshawburn hvor jeg hadde geit og bukk ute på mandagen. Hadde da planer om å postere lenger ned ca. der hvor jeg så bukken kom ut. Fant meg en fin post syntes jeg selv, hvor jeg hadde oversikt i begge retninger. Vinden var fin, været var bra og jeg måtte bare vente… Sist kom de ut ca.kl.2100. Hadde sett i kikkerten at det var en fin bukk, så jeg håpet å få den i nærmere øyesyn. Kl.2030 så kommer det en spissbukk med bast, denne var tydelig nærvøs da den kikket stadig inn i skogen på samme sted hele tiden. Jeg satt å vurderte om jeg skulle felle denne, var jo tross alt en stund siden jeg hadde felt noen… Siktet på den flere ganger, men tenkte at siden den er nærvøs og kikker i skogen på samme sted, så er det flere dyr. Kanskje bukken min? Bastbukken forsvant og det gikk 15min så kom ”min bukk” frem. En knallfin stor 4-tagger. Avstand var 82m, tredde riflepipa mellom greinene på grana jeg satt bak. Fant bogen og skuddet gikk. Poff… KLASK

normal_Skottland_%28115%29_%28Large%29.jpg

 

Innganghull = 6mm

normal_Skottland_%28120%29_%28Large%29.jpg

 

Utgangshull = litt større enn Norsk 5,- med alt innvendig knust/ødelagt, bare filler. Enda klarte den å ”gå” ca.5-6mtr.

Her ser dere også at bukkene er i mer eller mindre grad i overgang fra vinter til sommerpels.

normal_Skottland_%28121%29_%28Large%29.jpg

 

Bukken ble skutt oppe til venstre på toppen av kollen.

normal_Skottland_%28118%29_%28Large%29.jpg

 

Jeg satt der hvor rifla mi står, og bukken var i skogkanten på andre siden.

normal_Skottland_%28123%29_%28Large%29.jpg

 

Kjekt med leiebil og bakbein som ikke er samarbeidsvillige. Vi setter de bare i nakkestøtten.

normal_Skottland_%28127%29_%28Large%29.jpg

 

Samme bukk ferdig og hjemme.

normal_Skottland_%28247%29_%28Large%29.jpg

 

Opptelling etter fjerde dag var:

Roe = 3

ulf = 1

Poacher = 1

 

 

Fredag

Hadde jeg planer om å jakte samme sted som tidligere, men Murry anbefalte meg å forandre dette da vind hadde snudd. Murry foreslo å gå motsatt av der Shaun guidet meg for noen dager siden… Siden han er lokalkjent og ikke jeg takket jeg ja til dette. Og gjorde som jeg fikk beskjed om!

Stalket og postet, hadde et par geiter ute, og når jeg gikk ifra X-seat mot stedet vi hadde vært, så blir det bjeffet til venstre for meg. Går aut. Ned i knestående og ser bukken midt utpå hogstflata på skrå bort ifra meg ca.300m unna. Vurderer å ”småløpe” opp en gresskledd sti på flata, men ser at bukken er på vei mot meg. Han prøver å ”ta meg i ryggen” med vind. Setter meg bak en stubbe etter hogsten og venter. Han MÅ krysse et eller annet sted som jeg har klart siktebilde. Han kan ikke gjemme seg bort i den retningen han er på vei.

Plutselig står han i silhuett mot horisonten 96mtr. Unna (målt i etterkant) nesten vinkelrett mot meg. Tvilte ikke et sekund og lot .6 BR’n snakke for meg, poff… KLASK. Et stjernetreff mitt i bogen. Ble litt overrasket at han fortsatt sto på beina og ”gikk” 5-6mtr med krum rygg, akkurat som om å se Dachsen min seriøst gjør ifra seg. Ser ut som de knekker ryggen. Bukken tippet overrende etter 5-6mtr og fallet var et faktum. En liten 6-tagger, i tillegg hadde jeg nedoverbakke til veien, som gjør det enklere å dra den ned!

normal_Skottland_%28150%29_%28Large%29.jpg

 

Satt omtrent midt på bilde mot skogenkanten.

normal_Skottland_%28151%29_%28Large%29.jpg

 

Rocky fikk anledning til å ”trene” på å ettersøk, da vi kjørte tilbake for å hente bukken min. Dette med ettersøk og hunder, så har de langt igjen til Norsk std. Bikkjene følger ikke blodspor, men tar dyret på overvær.

Dette er inngangshull, ikke gjennomskyting. Alt inni var knust!

normal_Skottland_%28154%29_%28Large%29.jpg

 

Samme bukk ferdig og hjemme.

normal_Skottland_%28248%29_%28Large%29.jpg

 

Opptelling etter femte dag var:

Roe = 0

ulf = 2

Poacher = 1

 

 

Lørdag

Beinkaldt om morgenen.

normal_Skottland_%28207%29_%28Large%29%7E0.jpg

 

Skulle gå mot Langshawburn igjen, da dette er et området jeg liker meg veldig godt i. Kan vel kalles idyllisk!

normal_Skottland_%28177%29_%28Large%29.jpg

 

Her kan det ses en ”box” for postering på motsatt side.

normal_Skottland_%28183%29_%28Large%29.jpg

 

Nærmet meg gården og hadde spottet hele området fritt for rådyr, da jeg får øye på en rødrev på 245m og motsatt side av meg. Målte flere ganger, så jeg var sikker på avstand, klikket 250m på tårnet og hadde anlegg på ei grasstust… Poff… KLASK, vippet reven rundt i en ”roll” (flyspråk)

normal_Skottland_%28184%29_%28Large%29.jpg

 

 

Søndag

Morgen og jaktas siste stalk. Skulle jakta på naboposten til der jeg skjøt min første bukk (mandag morgen) Hadde sittet 1 time så spotter (avstand 750m) jeg en bukk som er på vei mot skogen gjennom samme plantefeltet som jeg skjøt min 1.bukk. Kommer i skjul bak et plantefelt på min side av dalen og går så fort jeg kan. Selvfølgelig må det komme ei fordømte geit ut også imellom meg og bukken. Har ingen andre valg enn å vente, da geita går ned i elveleie og krysser hele dalen. Jeg kan ikke gå lenger da vind vil røpe meg. Bukken har nå gått inn i skogen igjen og jeg bare venter… Etter 20min kommer bukken ut igjen litt lenger ned. Jeg må da forflytte meg da jeg ikke har noen støtte for skudd, bukken går inn/ut av skogkanten og jeg kommer meg inn på 330m. Har litt sidevind, ikke den beste skytestøtten, noen timer til flyet går hjemover. Passer særdeles dårlig med et dårlig skudd og påfølgende ettersøk nå. Velger derfor å avslutte jakta, på vei tilbake kommer det ei ny geit ut og mens jeg ser på henne

normal_Skottland_%28225%29_%28Large%29.jpg

 

Kommer det en ny rødrev tuslende mot meg, avventer til han er i underkant av 100m og lar skuddet gå. Poff… KLASK og 4-stive ben i været.

normal_Skottland_%28231%29_%28Large%29.jpg

 

Tok den midt på, og det var et 6mm hull inn og 2 knyttnæver ut på andre siden.

normal_Skottland_%28235%29_%28Large%29.jpg

 

Her er mine bukker etter Scotland.

normal_Skottland_%28249%29_%28Large%29.jpg

 

Så kommer det litt forskjellige bilder i fri rekkefølge:

Gården til Ron som driver dette og hvor vi bodde.

normal_Skottland_%28241%29_%28Large%29.jpg

 

Fikk låne bil av Ron på de værste veiene, det trengtes!

normal_Skottland_%28236%29_%28Large%29.jpg

 

De gamle gode tlf.boksene var på plass, nå med mail & sms i tillegg. Ikke spør hvordan det funker

normal_Skottland_%28238%29_%28Large%29.jpg

 

Peugot 207 gjør seg IKKE på skogsvei her hvor vi var, tenkt hvordan dette var å komme i 30/40/50km/t. Enda bra det var leiebil og ikke min.

normal_Skottland_%28158%29_%28Large%29.jpg

 

Her ser det ut som om vi har kjørt med gressklipper… Not, det har vi ikke, vi kjørte med Peugot 207.

normal_Skottland_%28193%29_%28Large%29.jpg

 

Vi som var på tur fra venstre: ulf, Poacher & Roe

Vil takke dere for en kjempetur begge to, og vi har vel *host,kremt* planene klare!

normal_Thomas_Scotland_%2875%29_%28Large%29.jpg

 

Totalt med dyr for oss 3 på 1-uke's jakt:

21 bukker

3 Rødrev

 

For min egen del brukte jeg følgende:

Remington 700, cal.6BR m/Zeiss V3-12x56 m/lys

Hornady 87grs. V-max i 935m/s

Leica Geovid 10x42

Kestrel vindmåler mod.2500 og verifisert klikktabell et stykke ut...

 

 

Edit; Glemte en vesentlig ting...

Ved innsjekking i Edingburgh skjærte alt seg, personalet er livredd alt som heter eller anntyder våpen etc. Det var 4 andre jegere før oss i køen og katastrofen hadde allerde skjedd. Supervisor i skranken henviste til en masse lover/regler som ikke eksisterer. Ammo skulle være i låsbar metalboks :shock::shock:

Slik at all ammo ble beslaglagt, og mye dokumenter måtte fylles ut. Hjalp ikke å henvise til regelverk hos Norwegian og at det var pakket i.h.t deres foreskrifter... Hva som skjer videre vites ikke. Men ammo er fortsatt i Scotland. Og vi har allerede klaget til Norwegian...

 

Time will show :?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

... med mindre det har vært noe hanky-panky jeg ikke vet om så er Murray sønnen til Ronald og Shaun er yrkesjeger med egen frue... :wink:

 

I det hele tatt en bra tur med topp reisefølge. Været var det beste på de 12 årene jeg har reist til Skottland og aktiviteten på bukkene var fenomenal. Ble veldig glad i en teleskopisk tre-fot jeg kjøpte hos Håkedal Jakt for en tid tilbake; gjorde det mulig å utnytte alle skuddsjanser. En tjukk sitteplate kjøpt hos Jaktdepotet var et godt fremmedelement å ha på baken (et av svært få approberte fremmedelementer der!), hadde en laaaang sitt i påvente av en knall-bukk jeg filmet kvelden før. Duracoat kan forøvrig anbefales, 14 dager uten vedlikehold og ikke antydning til skade.

 

Fikk tatt mye bilder og film (med flere fellinger), men sitter på jobb-PC og har ikke sjanse til å legge ut noen bilder. Skjøt 11 bukk og kostnaden for jakt/trofe/bo var kr 8500. Det kom 5 nordmenn etter oss som er der nå, de var booket inn via en dansk agent og har garantert betalt x tusen mer for å få videresent en email. De får ikke en pøkk mer enn det vi får. http://www.eskdalewildlife.com så kan du booke direkte selv.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Flott tråd med mange fine bilder!Ble det tid til prøvesmaking av haggis og noen edle dråper :D Jeg klarte å finne meg en kone fra speyside(laksefiske,hjort/rådyrjakt og mange whisky distilleries-ulempen skotsk temperament :mrgreen: )-Toby

Link to comment
Share on other sites

Hørtes overkommelig ut det Roe :lol: Ser ut til at dere har hatt en skikkelig fin tur :P

 

Flott tråd med mange fine bilder!Ble det tid til prøvesmaking av haggis og noen edle dråper :D Jeg klarte å finne meg en kone fra speyside(laksefiske,hjort/rådyrjakt og mange whisky distilleries-ulempen skotsk temperament :mrgreen: )-Toby

 

:mrgreen: Full pakke! (Hadde klart meg uten temperamentet)

Link to comment
Share on other sites

Dette var en kjempetråd. Leste den flere ganger.....godt og informativt skrevet med flotte bilder.

 

Skjønner godt dere trivdes der.....og ble noen fine jaktopplevelser på dere også!

 

Mulig det er nevnt før, men reiste dere via noen jaktreiseselskap??

Link to comment
Share on other sites

87 grs V-max? Første gang jeg har hørt at det er brukt på rådyr. Vel, nå har jeg funnet ut at 35 grs. v-max er gulle godt på gås, så hvorfor ikke.... :D

 

Ellers var dette en tråd av utmerket kvalitet, poacher!

Link to comment
Share on other sites

Om jeg omregner riktig så tilsvarer 20,000 Hektar 200,000 Dekar noe som er litt over 200,000 mål. Så det er jo fortsatt greit med skog og jakte på. I hvert fall det jeg kom fram til av og lese på hjemmesia dems. Virker som dere hadde en toppers tur. Hardt for en fattig student og lese sånne reiseskildringer da det kan føre til spontane handlinger som svir for lommeboka.

Link to comment
Share on other sites

Kjempe tråd. Fine bilder. Kom selv hjem etter ei uke bukkejakt i aberdeen 16 mai. 13 bukker 2 jegere. Det er tredje året på rad jeg reiser. Skjøt selv 5 bukker derav 2 gull. Den største veier NÅ ferdig kappa 580 gram. Kjempe bukk.

Link to comment
Share on other sites

Så fint turen ga bra uttelling, både i utbytte og opplevelser! Gratulerer til dyktige jegere, og takk for fin tråd - du er irriterende flink til så mangt Poacher. :wink:

 

Den reven så ut som 6 mm inn og ei Zalo-flaske ut, for å bruke "kjent" måleenhet. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fine ting dette gordon!!

hvor var dere?

hva veide bukkene?

eg var meg en gjeng normenn i skottland uke 15 i år. me var nærme perth, nærmere bestemt i stanley og jaktet.

Sjefen der hette Barry. Og dei hadde en kvalitet på bukken som eg ikkje trudde fantes i skottland!!

Min største var 513gr.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Kjempe tråd, noe av det beste som er lagt ut her. Poacher og co har gitt en fantastisk morgen stund. For ikke snakke om Gordon sine bukker. En på 580gr. ferdig kappa, DEN er stor. Har selv en som ble bedømt med 596 gr.og hel skalle så jeg kan se den for meg. Grattis til hele gjengen :D:D

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Du Poacher, jeg har sitti og sett på bildene i denna tråden for ørtne gang og lurer på en ting. Bukkene virker veldig mørke, nesten svarte et par av dem. Vet du hvorfor ?

Link to comment
Share on other sites

Bukkene virker sikkert mørke fordi de var midt i skiftet til sommerpels.

 

Til dere som lurte på om vi reiste med noe reiseselskap så gjorde vi ikke det. Roe har jo vært der så mye at han kan reiselede når det trengs.

 

U

Link to comment
Share on other sites

ai ai ai....

 

Det skjer noe fysisk inne i kroppen min hver gang jeg leser denne tråden! (har lest den noen ganger nå) Klarer ikke helt forklare hva det er.. Som en blanding av sommerfugler, adrenalin og gledefryd.. og ikke minst littegrann misunnelse.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

ai ai ai....

 

Det skjer noe fysisk inne i kroppen min hver gang jeg leser denne tråden! (har lest den noen ganger nå) Klarer ikke helt forklare hva det er.. Som en blanding av sommerfugler, adrenalin og gledefryd.. og ikke minst littegrann misunnelse.. :wink:

Enig.. er nesten flau over hvor mange ganger jeg har vært inne å lest på tråden nå ...... :oops:

Er som en god artikkel i et ukeblad... man hiver bare ikke det nummeret... Det blir lest om igjen og om igjen og om igjen... :oops:

Link to comment
Share on other sites

... Kom selv hjem etter ei uke bukkejakt i aberdeen 16 mai...
Jeg blir så sjuk at jeg bare må spørre: Er det mulig å ta en dag eller to på jakt her på kort varsel? Hvor lenge varer bukkejakta? Skal muligens et par dager på jobb i Aberdeen i nærmeste framtid.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...