Jump to content

Me lager julebogskinke...


Mauser68

Recommended Posts

Tenkte eg skulle teste ut ein ny ting i år, som ein indirekte årsak av at Kiwi selde surra bogsteik av svin til ein billig penge. Som sagt så kjøpte eg ei ferdig surra bogsteik av svin, la den 3.5 døgn i grovsalt, tenkte at det kanskje var nok. Steika var vel i overkant av 2 kg, men det blie litt for lite salt, så kanskje 5 døgn hadde nok vore meir passeleg.

Etter at den hadde fått henge litt, og fått 10-12 timar i røykjehuset, så lot eg den henge 2 døgn, før eg fant ut kva eg skulle gjere med den..

Ville prøve å få skikkelig julesmak på den, så eg tok å la steika å la i ein kjele med vann, og dryssa litt salt og krydder over den, etter smak og behag og lyster..

 

Her er bogsteika ferdig salta og røykt, og er kome i laken med salt og krydder :

Julebogskinke1.jpg

 

Som de ser, bogsteika har diverse skavanker og er ikkje det beste utgangspunktet :

Julebogskinke2.jpg

 

Så tok eg av nettingen på steika, rett etter den kom ut frå panna :

Julebogskinke3.jpg

 

Pressa den nedi syltepressa, det var så vidt eg klarte det, uten å rive sund steika, hadde oppi krafta frå kokinga :

Julebogskinke4.jpg

 

Etter at steika hadde lagt 2 døgn på ein kjølig plass, så såg den sånn ut :

Julebogskinke5.jpg

 

Og her er resultatet med svoren opp, såg ikkje så værst ut i grunn :

Julebogskinke6.jpg

 

Her er frå sida :

Julebogskinke7.jpg

 

Kutta den opp i store bitar, som eg skal ha i frysaren til jul :

Julebogskinke8.jpg

 

Måtte sneie opp eine enden, for litt prøvesmaking og vurdering :

Julebogskinke9.jpg

 

Og med litt majones på skiva, julebogskinke og sylteagurker, så blei det ein herlig kveldsmat den kvelden. :)

Julebogskinke10.jpg

 

 

Oppskrift :

 

1 surra bogsteik av svin på 2-2.5 kg

La den ligge i grovsalt i 3.5 døgn ( personlig ville eg ha prøvd med 5 døgn )

La den henge 2 døgn etter den er tatt opp av salt, for at den skal få jevnare saltsmak

Kaldrøyk den i 10-12 timar ( hvis du har tilgang på røykehus )

La den henge i 2 døgn for å ta til seg skikkelig røyksmaken

Legg den i ei middels stor panne med vatn, og ha følgende krydder i vatnet :

4 ss toppa med finsalt

2 ss salvie

6-7 laurbærblad

2 ts finmalt pepper

1 ss peppermiks

1 ts malt nellik

 

Kok den i 2 timar, ta av nettingen. Legg steika i press i ca 2 døgn ( hvis du ikkje har presse, bruk ei brødform og legg press på denne, fyll den med krafta og la den ligge )

Link to comment
Share on other sites

Tja det burde vel fungere det også, det er ikkje berre svin ein kan lage sånt av. Berre vær litt obs på saltetidene, når det er kjøtt som inneholder veldig lite fett, så har den også fortere for å ta til seg saltet. Prøv med 3-4 dager i salt på ca 2-2.5 kg elgsteik, det blir nok bra det.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg kjøpte ei bogskinke jeg og i steden for elg. Nå er den til avkjøling etter koking. Jeg droppa nellik ellers samme prosedyre. Steka var under to kilo så jeg nøyde meg med tre og en halv dag i saltet.

 

Det som er klart er at miksturen av laurbærblad, salvie og røk ikke gir optimal matlukt av kokekrafta. På den annen side føler jeg meg trygg på at smaken blir bra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...