Jump to content

Oppskrift på god leverpostei!


Mauser68

Recommended Posts

Ja, då er årets leverpostei i boks. Etter ein runde på kjøkkenet med Kenwood`en, så har eg laga 3 store former med leverpostei. I år var det ny oppskrift, som eg prøvde ut, med litt basis i mi orginale oppskrift. Problemet var at eg ikkje fant den oppskrifta mi, så eg tok det litt på slump og prøvde ein ny ingrediens i år, nemlig epler.

Såg eit Dansk matprogram, der dei tilsette litt moste epler i leverposteien, for friskere smak og saftigere postei. Tenkte dette måtte eg prøve. Hadde ikkje ide om kor mykje epler, det var i forhold til lever/spekk, men dette måtte jo testast ut.

 

Oppskrifta er som følger :

 

2.1 Kg Svinelever ( eller blanding av svin / storfe )

1 Kg spekk

2 middels rødløk

3 middels store epler

10 apetittsild fileter

2 ss kraft frå apetittsilda

5 toppa ts med salt

1 toppa ts med malt muskat

1,5 toppa ts med malt pepper

6 egg

3 dl kremfløte

3 dl kveitemjøl

 

Rensk lever for blodårer og hinner. Kutt det i strimler, sånn at du kan kjøre det rett i kverna.

Skrell eplene og fjern kjerner og kutt dei i båter. Skrell løken, og kutt den i båter.

Kutt spekket i passelige remser, så dei går i kverna.

Kvern alt i ein bolle, og tilsett alt unntatt kveitemjølet. Det tar du mot slutten, når alle ingrediensane har blitt vispa sammen.

Du kan enten vispe dette i ein stor bolle med sleiv, eller bruke kjøkkenmaskina til det.

Til slutt, så tar du og visper inn mjølet i mindre porsjoner, sånn at det ikkje blir klumper. Pass godt på å vispe alt sammen godt, så alt er skikkelig blanda sammen.

Til slutt så tar du litt margarin og smører 3 store brødformer. Desse formene sett du i langpanna, med ca 0,5 liter vann.

Så tar du ei stor sleiv og har blandinga oppi formene. Pass på at du får ca like stor mengde i formene, så dei blir ferdig på samme tid.

Sett dei i ovenen på nederste rille i ca 140 grader i 2 timer. På slutten så stikk du ein kniv i midten av posteien, for å sjå om den er ferdig. Når de er ferdige, så ta dei ut av ovnen, og la dei kvile i ca 20 minutter. Så tar du et matpapir på kjøkkendisken og snur formene, for ta dei ut. Pass på å rist litt på formene, for å sjå at den løsner frå kanten. Eller bruk ein kniv og dra rundt kanten. Snu forma kjapt, og legg den på matpapiret. Kakk forsiktig på bunnen, og rist litt på forma til den løsner i frå. La den posteien kvile 3-4 timer, før du kutter den i mindre biter, pakker den inn i alufolie og tilslutt i ein plastpose. Frys den ned og ta den opp i gjen, når du vil ha noko godt på skiva. F.eks sammen med majones og rødbiter...

Dette er også populært å gje i gave til jul... :D

 

 

Her er posteien, som er fylt i smurte brødformer.

Leverpostei1.jpg

 

Og her er ferdig resultat.

Leverpostei2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Heisan

 

Eg er litt usikker på elgen. Har laga gryte laga av hjortelever, og den blei helst ram og sterk i smaken. Men den gjekk greitt an å ete. Men eg er som sagt usikker på den elgen. Kanskje ein eller annen har erfaring med det.

 

Men hvis du tar å kutter opp et par terninger og steiker på panna, så smaker du på dei og sjekker det. Eventuelt å blande 50/50 med svinelever, det burde kansje gå greitt. :D

 

Har du eller far din skutt elg, eller ?

Link to comment
Share on other sites

Steike, grattis med elgen.. Har ein nabo her som selger elgløyve der nede, lurte på å søke her, men det var stor rift om Bagnstronde... Så det blei for dyrt... :)

 

Men prøv deg fram og steik den der levra, så ser du. Lager du litt leverpostei, så har du kjempegodt pålegg lenge..

 

Korleis er det med gåsejakta der nede i år då ? Eg har begynt å kikke litt her oppe no, men har ikkje sett dei på ei stund. Men ser eg dei, så skal eg prøve meg.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Og i kveld er det ein ny runde med årets leverpostei.. Bruker samme oppskrift som i fjor, men tar å sløyfer eplene i år.. Epler i leverposteien, er ikkje så dumt, men etter å ha konsumert litt av den, så blei eg faktisk litt lei av den ettersmaken, som eplene gav.. Reknar med 3 nye former i år.. :)

Link to comment
Share on other sites

Bare lag leverpostei av elglever, men helst bare fra kalv. Dyr som har gått et eller flere år på vinterbeite kan ha fått i seg for mye tungmetaller til at det kan være helsesamt å spise. Det er vel også slik at høyt innhold av kadmium gjør at det lettere taes opp og lagres cesium i levra.

Jeg husker gangen i dette med lever og nyrer fra elg: Midt på 1970-tallet fikk vi beskjed om å være forsiktig med å spise nyrer av elg, men lever kunne vi bare bruke. 10 år senere fikk vi beskjed om ikke å spise nyrer, men lever kunne vi spise om så en gang i uken. Etter 1986 og Tsjernobylulykken var det helt slutt på å bruke elglever. Nå snart 25 år etter tillater vi oss å bruke litt kalvlever til leverpostei. Men godt blir det, bevares.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...