Jump to content

Hva slags svingmontasje er dette?


SuperHansen

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg med å identifisere denne svingmontasjen?

Det finnes hverken navn eller nr på hverken ringene eller basene.

 

Han jeg kjøpte den av mente det var en EAW montasje.

Grunnen til at jeg ønsker å finne ut av det er at jeg mulig selger kikkert og montasje,og setter på Docter eller Zeiss compact point.Greit å vite hva man selger hvis man skal selge :lol:

 

Her er noen bilder:

 

eja8g6.jpg

 

11l6hqd.jpg

 

30roheg.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du fjerne en svingmonstasje som er tilpasset våpenet og frest ned i skinna? Da kan du heller kjøpe montasjeplate som passer på doctor da, og bruke begge deler.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du fjerne en svingmonstasje som er tilpasset våpenet og frest ned i skinna? Da kan du heller kjøpe montasjeplate som passer på doctor da, og bruke begge deler.

 

Det jeg ønsker er ett sikte jeg kan skyte raskere med.Børsa bruker jeg stort sett kun til rådyr og revejakt.Stort sett nesten altid hagleløpet som blir brukt.og rifleløpet blir sjelden brukt på mer enn 100 meter

 

Sånn som børsa er,blir den altfor lav for meg så jeg har ikke kinnkontakt når jeg ser i kikkerten.

Det går vel ann å montere en kolbeforhøyer,men da må kolben fylles siden den er godt hulet ut.

Ser for meg at det vil ødelegge utseende på stokken med ei fæl fyllmasse,har ikke lyst til det da jeg er "trefantast"

 

Er det mulig å få feste til Zeiss compact point som passer i festet som er frest ned i skinna da?

Av det jeg har lest om Zeiss´n så virker den litt "grommere" enn docter sikte.Tenker da på muligheten med justerbart rødpunkt..

 

Men på den andre siden virker det som om zeiss bygger høyere enn det docter`n gjør

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat samme montasje sjøl (og samme børsa). Kjøpte den samtidig med børsa i -97. Tror ganske sikkert det er Ernst Apel (EAW),ja. Montasjen er så vidt jeg vet lagd spesielt for Antonio Zoli-drillingen. Kanskje den passer til -kombien også. Poenget er at den er enkel å montere sjøl når børsa er klargjort for den. Det var bare å fjerne to deler av skinna som var festa med skruer, og så bruke samme gjenga hull til å skrue fast montasjen. Brukte Aral dit i tillegg for sikkerhets skyld. Denne montasjen har vært/er helt topp på en drilling/kombi etter mi meining. Tåler hard bruk og mye av/på med kikkerten.

Du er vel imidlertid avhengig av å finne en kunde med samme børsa om du skal få solgt montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Det er en EAW montasje, Magne Landerø er importør på denne.

 

Har maken selv på Krieghoff drillingen min :D

 

EAW har flere alternativer i byggehøyde, hvis du går inn på EAW`s web sider er det en informativ brosjyre på mange forskjellige montasjer og byggehøyder. På bildet kan det se ut som du har byggehøyde 12 mm.

 

En nærmere titt på basene avslører at monteringen muligens er gjort av en amatør med dårlig skrujern :(

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor den er kjøpt,eller hvem som har montert svingmontasjen.Ser at skruene til basene har fått kjørt seg litt ja.

Han jeg kjøpte den av mente den ble innkjøpt i 97 den også.

 

Montasjen virker jo sollid og fin.Har hatt den av mange ganger,og treffpunktet har ikke forandret seg.

 

Har sett litt på en mulig løsning med å felle inn en docter ned i skinna foran fremre base.Dette blir nok ikke optimalt.Har bare testet med en løs Docter foran på skinna,den vil i så tilfelle forstyrre litt i siktebilde ved bruk av kikkert..

 

Takk til alle som har hjulpet sålangt

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett litt nærmere på den, er jeg usikker på om den er til fremre base, det ser ut til at den er for bakre base, når det er lås i basen.

 

Men jeg er sikker på at du får en som kan skrues på din bakre base, er ikke det 14,5mm svalehale? Denne går på der:

docter_14_5mm.jpg

 

Ellers finnes det flere som leverer montasjedeler til Doctersight, Docter selv leverer, og Henneberger, sikkert også flere:

http://www.docter-germany.com/de/Optics__157/

http://www.henneberger.de/default.htm

Burris.JPG(nå er dette et Burris sikte)

Link to comment
Share on other sites

Den montasjen som amatør linker til i sitt første innlegg er til bakre baser og er nesten umulig å få stabil og blir dessuten unødvendig høy. Har hatt en slik og gitt opp. Kjøpte en MAKlick til fremre base som fungerte utmerket og lå helt ned til basen. Låser i eksakt samme posisjon hver gang. Mer info-bilder etc? Bruk PM.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akuratt satt på en docter på min Zoli MG92.

Jeg gikk for blank montasje og fikk en børsemaker til og borre den opp for de orginale hullene i sikteskinnen.

På den måten fikk jeg det så lavt som mulig.

Godt fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Den MAK`en ser jo unektelig sexy og stabil ut.

 

Dette er neimen ikke lett.Det eneste jeg er sikker på er at jeg vil beholde svingmontasjen,slik at jeg har mulighet til å bruke kikkerten hvis jeg ønsker det.

 

Videre skal jeg undersøke nærmere både Burris fastfire,Docter og Zeiss cp.Finne ut hvilken som passer meg best,samt hvilke man kan få montasje til som passer i min EAW,samt blir stabil.

 

Noen som har erfaring med Burris eller Zeissen?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett litt nærmere på den, er jeg usikker på om den er til fremre base, det ser ut til at den er for bakre base, når det er lås i basen.

 

Men jeg er sikker på at du får en som kan skrues på din bakre base, er ikke det 14,5mm svalehale? Denne går på der:

docter_14_5mm.jpg

 

Det er 14,5mm svalehalespor på min ja,bra observert 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...