Jump to content

Raudnakkes drillingfond


Ranger

Recommended Posts

Heisann folks, som tenkt i en annen tråd, så er dette blitt tråden for Raudnakkes drillingfond.

 

Målet er at 100 kammerater spytter i 100 kroner hver = 10.000 til et oppussingsprosjekt Raudnakke kan gjøre til seg selv. Det skal primært være en drilling, siden han så inderlig ønsker seg en sånn. Og det har han jaggu fortjent! :D

 

Raudnakke vil selv skaffe det våpenet han har lyst på, og vi krever ikke annet enn at vi i det minste får se børsa FØR og ETTER renovering. Selvfølgelig vil vi gjerne bli med underveis, men han har så mange renoveringstråder her inne allerede at han er tilgitt om han tar noen snarveier i sin presentasjon. :mrgreen:

 

EDIT: Skaubjønn, Dr. Raudnakkes fremste disippel (se Prosjekt Angelina), har med glede påtatt seg det ærefulle verv å være fondsbestyrer. Se Skaubjønns innlegg på side 4 for info.

 

Siste oppdatering, 26/3: Det ser ut som det er Kr 13.000,- på KONTO allerede! :shock::D

 

Fondets grunnlag er som følger:

 

"For Raudnakkes bidrag til interessante, trivelige, nyttige, sjenerøse og lærerike tråder på det herværende forum, i takknemlighet fra alle som med glede følger med på hans prosjekter og tråder med stor interesse. Utallige er de timer, dager og uker Raudnakke har brukt og bruker på å skrive, fotografere og formidle den edle kunst å renovere treverk på våpen til den ypperste valør til Kammerets medlemmer på en særdeles underholdende og lettfattelig måte. Dette i tillegg til den tiden han bruker på å faktisk gjennomføre prosjektene"

 

Kontonummeret er 9713 55 13850, mottaker er Bent Storå. Merk betaling med ditt nickname! (så ikke den før jeg overførte selv, Skaubjønn... :oops: )

 

Jeg er med:

kr 100,- fra Ranger

 

EDIT: Vi adopterer den fra revjakttråden med å utheve i RØDT for alle bidrag, så er det lettere å telle over etterhvert! :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Selvsakt skal jeg også være me :)

 

200kr fra SuperSonic (med fru)

 

Da min fru fikk snusen i dette sa hun straks etter å ha lest litt att dette skulle hun også være med på!!!

Det synes jeg er morro siden hun ikke er noe våpen frelst i utgangspungte :wink: Hun har hagle og går på jakt men "thats it".

Etter at hun oppdaget Raudnakkes tråd om Angelina ved å ha et halvt øye på hva jeg så på, så har jeg hver ettermiddag vert nødt til å vise henne dagens bilder og poster!

Dette gjøres selvsakt med stor glede da det er artig at det faktisk har vekket litt interesse hos henne :D

Det eneste som bekymrer meg nå er at snart skal hun helt sikkert ha noe selv som ser like bra ut som fru Angelina :roll:

Da håper jeg hun ikke tror at jeg betaler kalaset slik som sist :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tanken er meget god, det er den, men eg håpar du har spurt Raudnakke om dette, sånn at du ikkje lager til denne tråden, og så viser det seg at godeste Raudnakke ikkje er tilhenger av veledigheit. Det er nemlig ikkje alle som er like gledelig overbegeistra av det andre meinar/trur er kun meint som ein god gjerning.

 

Dersom dette er i orden for Raudnakke, så stiller eg meir enn villig til å betale inn Kr : 100.- til fondet. :)

Link to comment
Share on other sites

Du har rett Mauser68, jeg skal selvsagt sende han en PM øyeblikkelig. Og, det er IKKE veldedighet, det er i takknemlighet, slik jeg ser det. Han har gitt oss så mye, og har også planer om en tråd/prosjekt for å veilede oss disipler i kunsten å renovere våpen til nye glansdager.

 

Pedern, det må vi komme tilbake til etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Du har rett Mauser68, jeg skal selvsagt sende han en PM øyeblikkelig. Og, det er IKKE veldedighet, det er i takknemlighet, slik jeg ser det.

 

Nei eg skjønner fint tankegangen din Ranger, og eg er heilt einig. Men det kan godt tenkes at Raudnakke ser det på den måten.Eg har sjølv blitt tatt med buksene nede, i eit øyeblikk eg trudde eg gjorde ein ufattelig god gjerning. Vedkommende tok det ikkje så bra opp, så det var derfor eg ville nett kommentere det. Det er ikkje alle som ser det på samme måte. Så det er fint du tar ein PM til han. :D

Link to comment
Share on other sites

En eller annen skrev i Angelina-tråden: "Dette er den sykeste tråden hittil"

 

Jeg mener denne er det....

Jeg oppdaget dette tiltaket i "Verden er urettferdig" tråden her i ettermiddag, og flirte litt av det...

 

Nå klarer jeg ikke å flire lengre... Jeg er lamslått :shock::shock::shock:

 

At folket setter pris på trådene mine visste jeg... Det får jeg nesten daglig høre i innleggs form. Dette er i og for seg en belønning i seg selv, og motiverer meg til å fortsette med dem.

At folket også interesserer seg for de gamle måtene å gjøre ting på, det er toppen av kransekaka for meg.

 

Jeg har siden jeg oppdaget denne tråden slitt litt med hvordan jeg skal forholde meg til dette tiltaket. Jeg vurderte faktisk å ringe Skaubjønn på grunn av hans yrkesbakgrunn for å søke veiledning. Heldigvis har jeg en kone som driver i en beslektet bransje, og jeg har nå hatt en legre session med henne om saken....

 

Det er sant at jeg ønsker meg en drilling... Jeg har vel faktisk annonsert etter mulige renoveringsobjekter i signaturen min i det siste.

Jeg har nøye tenkt gjennom hvilke av mine våpen jeg kunne avhende for å finansiere et innkjøp, selv om jeg ikke har lyst til å være av med noen av dem... Jeg har ikke mange våpen men de jeg har, har jeg selv enten bygd opp eller renovert fra relativt billige objekter.

 

Jeg har vel også tidligere latt det falle i en eller annen tråd at jeg desverre har måttet forlate yrkeslivet av helsemessige årsaker og blitt NAV-ansatt uten forhandlingsrett :roll:

Med to snart-tenåringsdøtre å forsørge, så sier det seg selv at jeg da ikke har rom for å prioritere mine egne ønsker til enhver tid.

 

Jeg har derfor, med støtte av ØKH, kommet frem til at dersom dette tiltaket er seriøst ment så skal jeg ikke motsette meg det.

Jeg må derfor ærbødigst takke dem som mener jeg fortjener dette. Jeg ber dog initiativtagerene klarere med moderatorkorpset/Styret om dette er akseptabelt .

 

Selv mener jeg at det jeg bidrar med her på Kammeret er noe jeg gjør for å gi litt tilbake for det Kammeret gir meg daglig. Det gir meg også noe i form av en bekreftelse på at jeg fremdeles er noe verdt og kan noe, tiltross for at jeg ikke lengre fungerer i arbeidslivet. Dette er faktisk viktigere en noen som ikke er i min situasjon kan ane.

 

Jeg håper at jeg har fattet riktig beslutning i denne saken, og lover at skulle dette bli en realitet så blir det en tråd av det og...

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt, hvorfor kan ikke folk tenke seg om i ti sekunder før de handler. Her hadde vi det perfekte pressmiddelet for å vri hemmelighetene ut av ham, og så vil dere bare GI ham det uten noen krav?

 

Jaja, skitt au. Er med jeg også :mrgreen:

 

100kr overført.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har derfor, med støtte av ØKH, kommet frem til at dersom dette tiltaket er seriøst ment så skal jeg ikke motsette meg det.

Jeg må derfor ærbødigst takke dem som mener jeg fortjener dette. Jeg ber dog initiativtagerene klarere med moderatorkorpset/Styret om dette er akseptabelt .

 

Selv mener jeg at det jeg bidrar med her på Kammeret er noe jeg gjør for å gi litt tilbake for det Kammeret gir meg daglig. Det gir meg også noe i form av en bekreftelse på at jeg fremdeles er noe verdt og kan noe, tiltross for at jeg ikke lengre fungerer i arbeidslivet. Dette er faktisk viktigere en noen som ikke er i min situasjon kan ane.

 

100 kroner fra meg og :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Raudnakke; Det var utrolig godt å høre at du aksepterer, for det er så utrolig godt ment! Nå ble jeg virkelig glad, og håper og tror alle andre og føler det samme! :D

 

Såfremt styre og mods ikke har noe imot dette, så håper jeg flest mulig (100 stk er målet) kan hive seg med.

 

Tråden spant ut av en tråd om en drilling for salg i Sverige ja, men jeg mener det kan være opp til Raudnakke sjøl å finne et egnet prosjekt som passer han. Så, du kan kanskje holde utkikk etter et egnet børseemne Raudnakke...?

 

Som nevnt i den andre tråden så har jeg ikke mulighet til å prosjektere dette fondet, men håper noen melder seg fortest mulig.

 

I lys av Angelinatråden så nominerer jeg Skaubjønn som fondsforvalter. Er det OK med deg Skaubjønn?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må derfor ærbødigst takke dem som mener jeg fortjener dette. Jeg ber dog initiativtagerene klarere med moderatorkorpset/Styret om dette er akseptabelt .

Denne saken er nettopp luftet inne på Drift. :wink:

 

Hehe. Klassiker ja. :D

Link to comment
Share on other sites

Kr. 100,- er herved med fornøielse reserveret det fonuftigste formaal jeg har vurderet paa lang tid..

 

..og den ringe sum er blevet tilføret angjældende konto den paafølgende dag 25. ds.

 

Med venlige hilsninger

Gary

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Som trådstarter er jeg overveldet av responsen hittil! :D Dette må jo bare bli bra! :wink:

 

Jeg oppfordre igjen alle til å utheve sin skjerv i rødt, og betrakter da det som en bindende forpliktelse. Fint om folket gikk inn i innlegget sitt og endret det til rødt der dette mangler så det blir lettere å telle over til slutt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Raudnakkes tråder kommer til å koste meg vesentlig mer enn en hundrings.

Tør ikke tenke på hvor mye olje og lurium jeg har blitt inspirert til å handle inn pga den mannen :mrgreen:

 

Forøvrig ser jeg ingen grunn til å stoppe på 10K. Vi klarer vel mer enn det :?:

Må jo gi mannen noe skikkelig å jobbe med :wink:

 

Få et kontonummer så er jeg med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også være med å donere!

Trådene til raudnakke er en herlig motvekt til plast/synt/tactical-trådene. Tråder med masse bilder av klassiske våpen med kjærlig behandlet treverk varmer mitt hjerte :wink:

 

100kr fra meg å.

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig ser jeg ingen grunn til å stoppe på 10K. Vi klarer vel mer enn det :?:

Må jo gi mannen noe skikkelig å jobbe med :wink:

 

Kanskje denne kan være noe å strekke seg etter? 12/65-30-30 Akah fra 1926 med AD-mekanisme. 13.900, men Erik kan sikkert la seg overtale for en god sak...

 

0914akah-3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...