Jump to content

Innspill på valg av låskasse til prosjekt


Poacher

Recommended Posts

Som overskriften sier, så ønsker jeg innspill til låskasse for et prosjekt.

 

Følgende er et krav og kan ikke fravikes!

- Remington 700 klone (footprint)

- Links

- Må ta AI magasin

- Bolthode for .223

- 20MOA skinne må kunne leveres

 

Det skal ikke være produsert av en lokal Hillbilly (= en utenlandsk), som ingen har hørt om hverken før eller siden. Låskassa må være i normalt salg, om det er leveringstid så spiller det ingen rolle. Om den må importeres er heller ikke noe problem. Da dette vil ta lang tid uansett.

Jeg har selvsagt noen tanker omkring låskasse selv, men det kan jo være at jeg har uteglemt en eller annen? De jeg har tenkt over er:

Stiller Tac30 og Predator

Hansen 702

Borden Alpine

Kelbly Atlas

Barnard SM

 

Egentlig har jeg begynt i helt andre enden for dette prosjektet. Hvor valg av kule ble tatt først.

Kule: 224/80grs Hornady A-max.

Stokk: AI

Pipe: 1-7", lengde bestemmes senere pga stokk, samt demper.

Optikk: Europeisk 34mm type, men ikke bestemt enda. Skal sjekkes mer, når det nærmer seg.

 

Formål sier vel seg selv? Da dette blir spesialbygg for ei .224 kule og høy BC. Tanken er å bruke den på måke/kråke/rådyr.

 

Tråden er ikke åpen for diskusjon omkring for/mot .224 > BC > Langhold > Jakt !!!

 

 

 

Edit: Fjernet Lawton, da de er ute av drift.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil kanskje tippe at Stiller Tactical 30 med orginal skinne er kassa du har tenkt på selv? Ei hansenkasse gir deg trepunkts sikring, og kan nok leveres uten underbeslag til redusert pris. Du nevner ikke noe om hva du tenker rundt avtrekk. Hansenkassene leveres med Shilen, som jeg regner med kan justeres ned til lav nok vekt for deg?

Link to comment
Share on other sites

Rem 700 klone er vel fremdeles i grunnen ei kjedelig 700 kasse med mindre toleranser og noen kosmetiske endringer. Tror alt av 700 kloner med riktige toleranser vil fungere til prosjektet ditt. Tiljenglihet og børsemaker til å gjøre en god jobb bør være viktig i valget av kasse.

Link to comment
Share on other sites

Du har da et par Borden-kasser? Borden lager jo to Rem-kloner, Alpine og Timberline. Når det kommer til avtrekker så har jeg en avtrekker som er above and beyond alt jeg har prøvd på Rem-lignede ting, CG-Xtreme mod. 21. Kan du få tak i en slik :thumbup:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Surgeon kasser kan være tingen.

Men de leverer ikke links? Dog har jag bare sett/lest på hjemmesiden til Surgeon. Og der fant jeg ikke et ord om links.

 

Du har da et par Borden-kasser

Nuvel, jeg har da bare en Borden :wink: CG er avtrekker som er med videre

 

gaprecision

Da kan jeg likegodt kjøpe rett fra Defiance Machine som produserer låskassene for GA.

Link to comment
Share on other sites

Må vel innrømme at jeg har noen favoritter...

 

Pr.d.d står det mellom Stiller Tac30 og Barnard SM

- Det som frister med Barnard er kort hevarmsløft

- Det som frister med Stiller Tac30 er at jeg kjenner litt til produktet og leverandør som jeg vet leverer "good shit"

 

Selv resten av de jeg nevner også har meget gode produkter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en mail til Stiller i fjor.. sept-okt.. Da sa de at de ville kun eksportere dersom det var mer en 30 låskasser.

 

Det kan være at de ikke forstod meg helt, men det var det jeg fikk til svar.

 

Positive er at hele bolten er lagd i et stykke.. løftearm og bolt.

 

 

 

Dersom du bestemmer deg for Stiller.. si ifra her. Kanskje vi kan få til et felleskjøp!?

Link to comment
Share on other sites

Surgeon kasser kan være tingen.

Men de leverer ikke links? Dog har jag bare sett/lest på hjemmesiden til Surgeon. Og der fant jeg ikke et ord om links.

 

Ikke enda, men de har kort utgave i links versjon på trappene, planlagt lansering august/sept 2012

Link to comment
Share on other sites

Dersom du bestemmer deg for Stiller.. si ifra her. Kanskje vi kan få til et felleskjøp!?

For å holde slikt litt avskilt, så send en mail til firma: post @ kh-precision.no angående låskasser. Da jeg ønsker å holde tråden fri for kjøp osv...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...