Jump to content

Prosjekt DuraCoat Black Gloss


LeivVidar

Recommended Posts

Da min forrige spraying med duraheat ble totalt misslykket (http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=38&t=29984) fikk jeg i går en pakke fra Vet|us med 4 oz DuraCoat Black Gloss. Jeg ville ha en finish som var mest mulig lik vanlig blånering, men jeg ville ikke blånere. Jeg kunne som vanlig nesten ikke vente med å komme igang. Jeg hadde fra før av blankpusset alt stål slik at alle spor etter første forsøk var borte (Å du dæven som jeg pussa! Det satt noe djævelsk!). Jeg hadde kun igjen litt sandblåsing der det var vaskelig å komme til med vanlig 500-smergel. Avfetting med Würth Bremserens måtte jo gjøres så jeg dro over 3 runder med avfetting (for å være på den sikre siden). Jeg blandet så duracoat og herder og testsprayet litt på noe jeg hadde liggende i verktøyskapet mitt. Jeg sprayet 4 lag (ca) og jeg må si at dette ble fa** meg andre boller enn forrige gang! Jeg er så strålende fornøyd at jeg har ikke nok lovord om duracoat (men jeg har jo enda ikke fått testet produktet skikkelig hehe) Det var ihvertfall utrolig lett å spraye på, og overflaten ble utrolig bra! Kort tørketid mellom hvert lag er det også så jeg brukte bare 1 time på selve lakkeringen. Jeg tror jeg må ta Howa'en også når jeg får tid :mrgreen:

 

Før: ru, kornete og jævlig etter forrige behandling

08122009235.jpg

 

NÅ: Litt støv og fingeravtrykk kommer fram på bildet :oops:

10012010271.jpg

10012010268.jpg

På bildene har jeg lagt den i stokken bare for å se hvordan det ble :D

Det eneste som var veldig synd var at jeg glemte å spraye kikkertbasene og ringene :lol: jaja får ta det ved neste runde en gang i framtiden :mrgreen:

 

Når jeg nå nettopp kikket innom på Roe's "dura-børse" så fikk jeg også veldig lyst til å lakkere oppbringeren i magasinet i en eller annen stilig farge hehe.. Det hadde vært litt kult

 

Nå har jeg sprayet kikkertbasene i samme farge. Oppbringeren i magasinet ble også sprayet, mest bare for å se hvordan det blir utseende etter litt bruk og hvordan DuraCoaten sitter på aluminium

 

Bakre base.. Ser grått ut på bildet, men den er altså helt svart

68c57t.jpg

 

Basene og oppbringeren

zstu1g.jpg

 

EDIT: Må bare benytte anledningen til å skryte av Vet|us! Veldig rask levering, ikke noe tull, jeg bestillte forrige søndag, pakken var i posten mandag. (Det er bare posten som er treig i oppoverbakken hit til Bodø..) Og i tillegg selger han et utmerket produkt! Takk skal du ha, Vet|us!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Artig med slike tråder ! Har nylig lakket rifla mi jeg og, kommer opp en tråd når jeg får montert det. Skal la det herde ei uke først. Oppfordrer alle andre til å lage tråder om duraprosjektene og, morro lesning :) Ser ut som duracoat har blitt en hit på forumet her :wink:

 

Fin finish fikk du hvertfall :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...