Jump to content

Remington 700 SPS Tactical økonomisk presisjon, masse BILDER


Ober

Recommended Posts

Det har vært mye snakk om og stor interesse for dei nye SPS riflene fra Remington her på forumet. Så jeg tenkte jeg kunne vise fram og dele mine første inntrykk med min nye Tactical!

 

Starta med at jeg begynnte å bli lei av mitt gamle projekt, en "Styr Scout look-alike" Mauser K98.

Den gjekk greit til andre skuddet, men tredje skuddet traff naboblinken :lol:

viewtopic.php?f=38&t=6085

 

Men så fekk jeg prøve "remspsv's" 700 aics, og solgte mauseren på dagen, kunne ikke leke skarpskytter lengre.

viewtopic.php?f=14&t=5756

 

Tok kontakt med Jakt og friluft og sendte sikkert 20eposter fram og tilbake med spørsmål og hvordan akkurat jeg ville ha det.

Hadde først tenkt en Tactical i .223, men den fekk dei ikke inn før til våren igjen og da til full pris. Kjøpe en Varmint i .223 og kappe pipa ville ikke bli en suksess med riflestigning 1:12. Tactical kommer med 1:9 i .223 og allerede kort pipe.

Så jeg bestemmte meg likegodt for en .308!

 

Hadde allerede en .30cal A-tec CMM-6 lyddemper så jeg sendte den i posten til J&F for best mulig resultat på oppgjenginga. Bestille også kjedelige standard 30mm high Leupold montasjen i stål, butler creek linsebeskyttere og en hevearmsgummiknottsåflott! Fekk gratis en Leupold xxl kikkertsokk grunnet misforståelse, det var J&F sinn feil så jeg fekk den. J&F justerer også avtrekket gratis, jeg ville ha 1kg og fekk det!

 

Alt dette blei bare 6200kr grunnet det ekstremt gode tilbude på SPS riflene! Tilbudet varer til nyttår trur jeg..

 

Pakken med rifla kom dagen etter den var ferdig:

pakkaov7.jpg

OOh så gøy!

pureriflesc7.jpg

Så søt og liten!

 

 

 

 

På samme tid bestillte jeg også fra Midway Norge en Maj. John Plaster's "Ultimate Sniper Stock" Dette var nok et litt for raskt kjøp uten grundig nok research, stokken var så alt for tung. 2.7kg for bare den og tilsammen med full rigg kom rifla på over 7kg. Var så vidt jeg klarte å løfte hele rifleriggen fra pistolgrepet med en hånd på strak arm. (tyngde testen min) Også var pistolgrepet alt for tykt, stokken er designa for å kunne pusses ned slik at den passer hvis man trenger. Men dette ville bare føre til verditap, skulle bare være en semimidlertidig stokk og skulle selges når jeg ville ta meg råd til en McMillan. Bestille også feil bunn uansett, BDL DM, skulle ikke hatt DM.

 

Angreretten!

 

stockmq0.jpg

I ut av boxen, tøff egentlig. Proppa med masse kule funksjoner, legg merke til tofotfeste!

 

95947916dt6.jpg

Merk: Kikkerten på bilde er Bushnell Elite 3200 10x tactical, montert for bilde grunnet ikke fått den nye på tidspunktet.

 

 

 

Så var det optikken da, hadde jo en Bushnell 3200 10x40 tactical, men har tenkt å jakte rådyr med rifla så fast 10x blir litt vanskelig om jeg ikke monterer en Docter ut på siden slik som noen gjør på praktiskrifler :P

Etter mye om og men landa jeg på "Bushnell Elite 4200 6-24x50mm Tactical" med 30mm mellomrør! Bestillt ganske billig for ca. 540$ med frakt på ebay, og det som gjorde det enda bedre var at dei som sendte må ha klussa med "uhell" over den første tallet i hvor mye pakken var vært. Det var dumt, serlig med tanke på tollen :mrgreen:

 

2scopepx2.jpg

Meget pen pakke, kvalitet! Følger også med en lapp jeg kan sende inn og få en gratis en bushnell jakke til verdi 125$ eller noe, men så klart bare for us. citizens :x

 

6scopeyo4.jpg

På siden av min Bushnell 3200!

 

tac2pq7.jpg

Taktisk penisforlengende tekst!

 

 

 

Så var det å brekke inn pipa da! Har tatt meg en tur og begynnt brekkinga, planen er 20skudd med grundig puss mellom hver og så 3skuddsserier til 100skudd. Noen protest?

Har bare skutt 15skudd med rifla til nå og må si jeg stortrives med hva jeg har erfart. Avtrekket på 1kg er skikkelig crisp, var andre boller på mauseren.

Presisjonen har jeg ikke fått testa helt enda, tenker mest på å brekkinga, men med god ammo skal rifla klare sub 0.5 MOA i følge snipercentral.com og det Mel sier tar jeg for god fisk!

Skal nok komme med range rapport når jeg passerer 100skudd tenker jeg.

 

Har vært mye klaging på stokken til Varmint modellen som påvist ødlegger presisjonen på rifla. Har selv prøvd den stokken og den var værst. Tenkte så klart at Tactical modellen også var værst, men nå som jeg har prøvd den er den ikke så akkutt ille. Mye bedre en standard og varmint denne "Hogues Overmold" Føles mye bedre og den berører stokken bare pipa når man bruker tofor i motsetting til varmint stokken som presser opp i pipa uansett.

Hele stokken er dekket med en slags gummi som gjør at at man har meget godt grep, men jeg har tatt litt svart elektrikerteip rundt på sidene bak slik at jeg kan heve stokken i skuldra raskt uten at klær henger med.

 

 

47685895pf4.jpg

Lyddemperen er en Atec CMM-6

41483764op0.jpg

Tofot med kanting så klart, leker ikke!

54722838bh5.jpg

Blei et meget rart bilde, ikke lett å ta slike. Er ikke sånn et tunellsyn i den, heller ikke kvit retikkel :lol:

 

24171586zh0.jpg

Jafs!

 

46946429cf4.jpg

Er kompakt uten demper, tykt løp også!

 

38155620qi9.jpg

Welcome to my private Sarajevo my friend! Gøy å skyte på div. objekter og badekar, pass på å ikke skyt .22lr på badekar når den er velta mot deg. Kulene kommer i retur!

 

Pris:

Rifle og div utstyr: 6200kr

Kikkert: 540$

Tofort: 70$

Demper: 3200kr

 

Godt fornøyd med kikkerten, klar og gode klikk. Men det er riktig nok ikke en Hensoldt med Badger montasje. Må nok kjøpte Leupold Mark 4 montasje snart og McMillan, men en plass må grensa gå som student, var så veldig sein med å ta lappen og brukte just over 20k på kjøretimer :evil: Tenk på hva jeg kunne kjøpt da? Ruger mini target, rangefinder og spottingscope? Jaja, nå kan jeg hvertfall kjøre til skytebanen! Resten for vente..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Morsomt, men mangler det viktigste, syns jeg, nemlig info om presisjon. Med vekten i denne stokken kan man vel vente at den er så stiv at det ligger tilrette for samlinger.

 

Det var jo nettopp det som manglet i Mauser tråden, har prøvd selv også, med billige stokker som gynger når man skyter!!!

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt samme rifla . trur jeg betalte 5k på sarpsborg våpen og fritid.Og børsa skal gå rett inn i en kkc stokk.

Kan ikke bekrefte det.men det var torodd(selger på s,borg våpen) fortalte meg.Send han en PM .Kaller seg huckleberry her på kammeret .

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat kjøpt samme rifla . trur jeg betalte 5k på sarpsborg våpen og fritid.Og børsa skal gå rett inn i en kkc stokk.

Kan ikke bekrefte det.men det var torodd(selger på s,borg våpen) fortalte meg.Send han en PM .Kaller seg huckleberry her på kammeret .

Hva med løpsprofilen, må det tas ut mer i stokken for å få plass til det tykke løpet ?

Link to comment
Share on other sites

Omega sin LTR passet vel inn i en KKC uten modifisering (eller hva omega?),

og den har også tykt løp.

 

Har akkurat satt en kkc stokk på min LTR. Det måtte freses bort litt treverk for løpet da det var null klaring. Stokken ble i tillegg beddet hos børsemakeren og resultatet er blitt svært bra :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hva synes du om Bushnellen?

 

Alt for lite klikk! Trur jeg nesten ikke har mer en litt over 20MOA å gå på med standard leupold ringene mine, noe som ikke er brukbart til langhold. Var på romjulslangholdt med dette. :) Men koste meg på 275m dongen 8)

Kikkerten har bare nesten 50MOA totalt, men 20MOA skinne med ringer er bestillt, trur kikkerten akkurat skal klare dette og da har jeg nok av klikk etter mitt behov.

 

Ellers er kikkerten klar og god, men blir litt mørkere på 22-24x. Klikkene er tydelige og gode, sidefokushjulet er også akkurat passe. Den er litt tung egentlig, over 600g.

 

Venter også ny stock om blackhawk norge klarer å presse stokken ut av USA. Når jeg får alt på plass og får tid skal jeg vise fram presisjon.

Link to comment
Share on other sites

...Men koste meg på 275m dongen 8)

 

:shock: :shock:

Donger?? Vi skyter da ikke på "donger" i Gjøvdal, så med mindre det var noe medbrakt fra kvelden i forveien så skal ikke jeg ha skylda for å ha hengt opp det! ;):lol:

 

Du får vise oss noen samlinger også etterhvert så vi kan se at innbrekkinga ikke var fånyttes! ;)

 

Apropos montasje.. Kjøp deg heller en Ken Farrell skinne til rifla di.. Den er garantert rimeligere enn MK4 skinna!

MK4 ringene derimot har jeg bare godt å si om, og der er det nok ikke så mye å spare på å handle fra junaiten.

Link to comment
Share on other sites

:lol:

Ja men jeg kaller det alltid for det. Sier jo "doooong" når jeg treffer.

 

Jeg frøys livet av meg når jeg brakk inn pipa, fæle timer i kulden uten hansker og gode sokker, var så vidt jeg klare å avtrekk mellom pussinga. At det var fånyttes utgår!

 

Der er faktisk ikke mk.4 base jeg har bestillt, men 20moa EGW picatinny. Er litt spent på om det er noe til tess, litt billige kansje, men har lest bra om dei. Har du noe erfaring?

Link to comment
Share on other sites

Bra info!! Har skaffet meg en slik selv. Lurer litt på hvilken stokk jeg bør bytte til? Har ikke brukket pipa enda og heller ikke testet presisjonen, men hvis tofoten har innvirkning på presisjonen bør man vel bytte? Skulle gjerne hatt hogue stokken med fri pipe uansett, men det blir vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Crap! Den er vist i aluminium :evil:

Det er vell som å banne i kjørka? Syndens metall i langhold?

 

Et system er ikke sterkere en det svakeste ledd, må jeg rett og slett bytte ut?

 

ser us optics bruker samme legeringen for skinner til langt sprekere våpen enn ditt. det må da være en indikasjon på at det ikke gjør noe å prøve i allefall. er stuck med en slik til tikkaen min, rett og slett fordi ikke andre leverte, men har ikke fått testa den enda.

Link to comment
Share on other sites

Hmm ser det! Ok, jeg gir basen min en sjanse! Skal se på det som us optics uten den penisforlengede teksten på siden. :wink:

Har egentlig trua på EGW...

 

http://www.egw-guns.com/

 

Har ikke selv testa om bruk at tofoten endrer treffpukt, snipercentral hevder han ikke la merke til noe, men at pipa hviler oppå stokken er ikke akseptabelt uansett.

Dessuten vi jeg ha en stivere stokk, brattere pistolgrep og en stokk som er grønn eller kan male camo på.

 

Eksportforbudet fra usa gjør livet mitt surt for tiden, men skal nok ende opp med en stokk jeg vil ha! Stokker jeg har vurdert er Bell and Carlson Medalist tactical i grønn, Medalist Light Tactical i grønn og Knoxx Axiom. Vi for se om midway eller blackhawk norge klarer å få en stokk jeg vil ha igjennom! Begge er på saken :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...