Jump to content

beretta ugb25 xcel - noe å satse på?


marwe

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har skutt litt lerduer i det siste og synes dette er utrolig morro, men jeg ser behovet for en banehagle (jeg bruker i dag en jakthagle og denne blir i letteste laget). Jeg ble anbefalt den berettaen som er angitt i overskriften, men etter et par søk på nett synes det å være delte meninger - noen synes å elske denne, mens andre synes å hate den. Noen av dere som har erfaringer eller synspunkter mht til denne haglen?

 

Videre ser du ut til at den kommer i to versjoner: en trap versjon og en sporting versjon. Noen som kan opplyse meg om den praktiske forskjellen mellom disse?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

det lille e har sett forskjellen på trap versjonen og sportinga, e tror at skinna på trap versjoner er noe høyere og kolba bak er rettere en på sportinga. (altså fallet er forskjellig) trapp versjone har også en anna demping i kolbekappa, all info og bilder står www.jaktogfriluft.no :) men etter min mening hadde e nok heller kjøpt ei beretta 682 gold evolution.de ligger i samme prisklasse.

Har faktisk vurdert å kjøpe ei 682 selv etter å ha prøvd den og ble helt frelst for å si det sånn. håper detta hjelper deg noe i valget av fremtidig hagle. lykke til

Link to comment
Share on other sites

Kort svar på trådstarters spørsmål; Nei.

 

Det er absolutt en fascinerende børse, og et stort stykke ingeniørkunst. Tydelig at noen har lagt ned mye tid og arbeid på å lage en "høflig" halvautomat som kan brytes og som ikke hiver tomhylser på sidemannen.

 

Har skulle prøvd den to ganger, og fått det til en gang. Første gang gikk sluttstykket i vranglås under monteringen, men det tror jeg nok helst skyldtes montørene, som ikke hadde gjort dette før. Andre gangen fikk vi montert den og jeg fikk skutt et par serier. Fin balanse og vekt for en konkuransehagle, fin rekyl og behagelig å skyte med. Hadde et par tilfeller av ufullstendig omladning med påfølgende klikk, men det mistenker jeg vil gå seg til etter noen hundre skudd og litt olje. Den jeg prøvde var helt ny og hadde nok ikke gått seg til, så alt var veldig tight.

 

Jeg ville ikke kjøpt denne. Det er ikke det at det er en dårlig børse på noe slags vis, men jeg tror du kan få mye mer børse for pengene om du går for noe mer vanlig - uten at jeg vet hvor ugb'n ligger i pris på bruktmarkedet.

 

Selv har jeg en Beretta urika II. Ikke fullt så velbalansert som ugb'n og ikke så tung som konkurransehagler gjerne skal være - men med en "TS Shell catcher" montert hiver den ikke tomhylsene, og jeg har mange penger til overs for å kjøpe runder på banen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...