Jump to content

Diskusjon "Røverkjøp og gode tilbud"


MorganKane

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Det veit eg ikke,men kontakt XXL og spør. Pleier vel å ha slike tilbud i butikkene også,vel og merke om de ikke er utsolgt da.

 

Har vurdert denne Partizan ammoen sjøl,til ulike kalibre,men virker som om det er høyst varierende erfaringer med denne..

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er:

 

Små butikker (kanskje med god kunnskap) = vanskelig vedr. reklamasjon.

 

Store kjeder (null kunnskap) = null problematikk med reklamasjon.

 

Og hva velger man???

 

Jeg vet - hva jeg skal ha - og har ikke behov for "småbutikken".

Men selvsagt - hyggelig å skravle - og drikke kaffe der :)

 

Så - det har vel litt med behovet å gjøre - hvilken type butikk man velger.

 

Det jeg har behov for - er en børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke kjøpt i denne omgang, men til senere lurer jeg på hvordan kvaliteten på hylsene er? Jeg kommer til å begynne å lade selv, og om Partizan-hylsene er bra, er jo det en forholdsvis rimelig måte å bygge seg opp et lager med engangsskutte...

Link to comment
Share on other sites

Du får det du betaler for. Som mengdeammo til skyting som ikke krever 100% presisjon vil nok Partizan være ok, men for å samle hylser..? Lapua koster 495,- for 100 splitter nye hylser. Og gitt levetiden er iallefall ti omladninger vil pris pr hylse ende på 49 øre smellen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt Partizan i 308 en del, og min erfaring er forholdsvis bra. Ene loten jeg hadde gikk knallbra, enn annen var nok litt dårligere og hadde noen slengere. Uansett syns jeg den er god nok, så jeg kjøpte 200 nye i dag, selv om jeg har bra i skapet fra før. Det gir nok langt fra bench rest presisjon, men det kan man neiggu ikke forvente heller til 3 kr stk. Pris vs kvalitet er dette mer enn godt nok for meg ihvertfall. Om man sammenligner med f.eks. Golden target så får man her 3 ganger (nesten) så mange smell for penga.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
XXL Forus selger ut Bergans 2820 Grotli Insulated Jacket til fantastiske 1500,-

Disse koster normalt 3400,- veiledende i Bergans sin nettbutikk, XXL har vel tatt rett under 3000,- for dem til nå.

Buksa, 2822 Grotli Insulated Pants, får du for 1000,- mot normalt 2400,-

:overrasket:

Måtte først inn å sikre meg ny jaktdress til kona og meg selv før jeg kunne dele dette med dere :lol:

Men nå er det gjortt, så løp og kjøp!

 

(Kan være andre XXL avdelinger har samme tilbud, men det fremg

år ikke av nettsidene iallfall...)

 

 

Det vil si at det er utsolgt for str. XXL også :wink::mrgreen:

Sorry, freddan. Måtte kødde

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Boyds ( http://www.boydsgunstocks.com/" target="_blank) har salg på links stokk på torsdag. Det gjør at prisen dupper under $100 USD, som er grensa for å eksportere slikt fra USA.

 

Hm, får ingen rabatt når jeg velger en lefty stokk jeg, må man legge inn en kode eller noe? Kan ikke si at jeg har fått noe nyhetsbrev vedr dette heller?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

" - Og hvis du bare ønsker saga - ".

 

Nei takk, denne saga ønsker jeg ikke. Jeg har to (en premie og en gave), dessuten var det flere på jaktlaget som hadde disse. Ubrukelig til det meste, bladlåsen har en tendens til enten å brekke, eller sette seg helt fast i lukket stilling. Og belegget på bladet gjør at den setter seg fast, hvis det man skal sage har en diameter over en halv cm. Jeg har viket opp (*) den ene, da ble den til nøds brukbar. De to sagene ligger nå som "siste skanses reserve" i hver sin bil, men blir ikke brukt hvis den gamle Leatherman'en (Wave) er med - den har mye bedre sag enn dette.

 

(*) Vike sag - regulere hvor mye tennene "viker" ut til hver side. Til det brukes en viketang.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Tenkte jeg skulle titte i stad, men glemte det. Fikk meg derimot en kjekk liten Bergans Budor 50 liter sekk med plass til rifla til 750, det var ikke feil.

 

Vurderte den som ett alternativ, men så den var satt opp til 1799 på XXL Lade. Da hjelper 25% fint lite..

Gmax selger den til 1050.

 

Synes det er i overkant mye tvilsom prising i.f.m dette "venners venner".

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle titte i stad, men glemte det. Fikk meg derimot en kjekk liten Bergans Budor 50 liter sekk med plass til rifla til 750, det var ikke feil.

 

Vurderte den som ett alternativ, men så den var satt opp til 1799 på XXL Lade. Da hjelper 25% fint lite..

Gmax selger den til 1050.

 

Synes det er i overkant mye tvilsom prising i.f.m dette "venners venner".

 

Det hadde de gjort i Ålesund også.. Men på xxl.no så er prisen fremdeles kr 999.00 så om du bruker nett prisen mot de så får en den for 750 i dag.. Gikk for meg i alle fall..

Link to comment
Share on other sites

Sunnmøring og NM149, jeg vurderte det også.. men så slo det meg at jeg er drittlei hele opplegget. Det er "billig" for en butikk å garantere billigst pris, når fåtallet får den til 1050kr blir den gjennomsnittlige salgsprisen blir høyere.

 

Jeg trives ikke på ett prutemarked i syden heller, får litt den samme følelsen av XXL. Stå der og vise til at nettprisen er 799kr høyere, som om de ikke vet det selv.

Link to comment
Share on other sites

Så rart!

Mulig Bergans-produktene jeg linka til dukker opp når venne-tilbudet er over igjen?

For XXL sin pris var jo egentlig rå nok i utgangspunktet.

Blir spennende å se om jeg får min Hip Pack :lol:

 

 

 

 

Yes, fikk i alle fall sendingsbekreftelse på min Langevann Hip Pack Loden w/Bird Bag 11L nå.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle titte i stad, men glemte det. Fikk meg derimot en kjekk liten Bergans Budor 50 liter sekk med plass til rifla til 750, det var ikke feil.

 

Vurderte den som ett alternativ, men så den var satt opp til 1799 på XXL Lade. Da hjelper 25% fint lite..

Gmax selger den til 1050.

 

Synes det er i overkant mye tvilsom prising i.f.m dette "venners venner".

 

Har ikke noe å si hva den står til i butikken når den er billigere på nett. Bare å vise til at den sto til 999 på XXL sine hjemmesider, så får du den for det, minus 25%. De har også prisgaranti, så du kan også vise til G-Max sin pris på identisk produkt, så matcher de den før de trekker av 25%.

 

Edit: Så ikke at det var svart på alt, nevermind.

 

Jeg digger hele opplegget rått jeg, tar det som en utfordring å finne best pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Velkommen til DNB Supertilbud hos XXL :)

– onsdag 19. november og torsdag 20. november.

 

Nå gjentar vi suksessen med DNB Supertilbud, onsdag og torsdag får du 25% rabatt på alle varer** hos XXL når du betaler med ditt MasterCard* fra DNB. Tilbudet gjelder i alle XXLs butikker, også XXLs nettbutikk. Vi ønsker alle våre kunder en god handel med MasterCard* fra DNB.

 

Husk å handle med ditt MasterCard* fra DNB hos XXL onsdag og torsdag.

 

**Rabatten gjelder ikke:

Bestillingsvarer

•Forhåndsbestilte varer

•Sportselektronikk (pulsklokker, GPS og GoPro)

•Våpen og Zeiss-optikk.

 

 

--------

- Sånn jeg kan tolke det av optikk, er det kun zeiss-optikk som er til ful pris. All annen optikk er det 25% rabatt på.

Har jeg forstått det riktig :?::!::think:

Link to comment
Share on other sites

kuiu.com har 25% rabatt på alle varer til om med i dag..

Ser på Facebook siden deres har mange missfornøyde kunder.

 

https://store.kuiu.com/

 

Noen som har bestilt noe derifra (i disse tilbuds dager) :?:

 

-Prøvde selv å bestille div varer der ifra, men bestillinga gikk ikke mellom. Sendte di mail og håper di ordner opp.. men har liten tro på det, etter det som stod på FB :think:

 

Er det kun et PR stunt fra di eller ordner di opp :?::!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
kuiu.com har 25% rabatt på alle varer til om med i dag..

Ser på Facebook siden deres har mange missfornøyde kunder.

 

https://store.kuiu.com/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Noen som har bestilt noe derifra (i disse tilbuds dager) :?:

 

-Prøvde selv å bestille div varer der ifra, men bestillinga gikk ikke mellom. Sendte di mail og håper di ordner opp.. men har liten tro på det, etter det som stod på FB :think:

 

Er det kun et PR stunt fra di eller ordner di opp :?::!:

 

 

Etter litt mailer fram å tilbake, pga systemet deres ikke fungerte helt og ikke jeg som hadde lagt inn all info.. Fikk veldig god veiledning å di hjelpet meg med bestillingen, topp service.

Nå skal alt være i orden, å sendinga er på til til meg. Så nå er det bare å vente i spenning :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser at Jakt og Friluft, Arendal har 50% avslag på våpen i romjula (http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true" target="_blank).

Dette såg tilforlateleg ut som ein god del bra kjøp, men.....

 

Søkte opp på Finn.no ein del av dei våpena som skal selges til 50 %, og samanliina prisane under salget og prisane som "tilsvarande" våpen annonsert frå Jakt og Friluft Arendal, har hatt på Finn.no tidlegare. Mange av dei hadde ein høgare pris oppgitt på romjulssalget (som fullpris) enn kva dei har vore annonsert med tidlegare.

Kan ikkje garantere at dette er same våpena, men eg velgjer å tru det.

 

Så for meg ser det ut som om fullprisen på romjulsalget er auka for å kunne oppnå ein høgare pris ved 50% salg.

Dette er ikkje bra gjort.

Link to comment
Share on other sites

Det er prisen varen faktisk har blitt solgt for tidligere som skal gjelde, ikke en fiktiv veiledende pris. Kjapt eksempel:

 

For at en førpris skal kunne anses som reell måtte varen etter Forbrukerombudets vurdering rent faktisk ha blitt solgt for førprisen i den forretningen markedsføringstiltaket gjaldt, i en periode like før salget. Forbrukerombudet la til grunn at det i utgangspunktet kun var salg foretatt i en periode på seks uker umiddelbart før salget som var relevant, og at det måtte være tale om minst tre solgte eksemplarer i denne perioden. I unntakstilfeller kunne også salg forut for seksukerspieroden være av betydning. Kravet til antall solgte produkter måtte da økes med tilsvarende minst tre eksemplarer i hver av de forutgående seksukersperiodene. Prissammenligningen måtte foretas for samme vare.

 

http://www.virke.no/virkehjelperdeg/jur ... /Bruk-av-før-og-nå-priser-i-markedsføringen.aspx

Link to comment
Share on other sites

Ser at Jakt og Friluft, Arendal har 50% avslag på våpen i romjula (http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... rough=true" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank).

Dette såg tilforlateleg ut som ein god del bra kjøp, men.....

 

Søkte opp på Finn.no ein del av dei våpena som skal selges til 50 %, og samanliina prisane under salget og prisane som "tilsvarande" våpen annonsert frå Jakt og Friluft Arendal, har hatt på Finn.no tidlegare. Mange av dei hadde ein høgare pris oppgitt på romjulssalget (som fullpris) enn kva dei har vore annonsert med tidlegare.

Kan ikkje garantere at dette er same våpena, men eg velgjer å tru det.

 

Så for meg ser det ut som om fullprisen på romjulsalget er auka for å kunne oppnå ein høgare pris ved 50% salg.

Dette er ikkje bra gjort.

 

Hei!

 

Jeg er 99% sikker på Z6i 3-18*50 som lå til 16500,- før jul selges nå med 30% rabatt til 13300,- (veil 19900,- i annonsen)

Samme gjelder en eller to av Zeiss siktene de skal selge også.

 

Kan ikke bevises, men det IRRITERER meg noe så j.........

Synes ikke noe om denne typen salg!

 

Mvh Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...