Jump to content

Tomhylse som klikkpatron? (.22)


L33t lurker

Recommended Posts

Halloi.

 

Jeg lurer kort og godt på om det er ok å bruke en tomhylse som klikkpatron-erstatning frem til jeg får fatt i noen klikkpatroner.

 

Jeg har en Browning Buckmark Standard URX (nyinnkjøpt, første .22 - hurra!) som allerede har måttet lide seg gjennom ett tørrskudd uten klikkpatron. En eller annen luring jeg fant via et google-søk hevdet at klikkpatroner er tøys, og at en tomhylse gjør samme nytten, og det er altså derfor jeg håper noen her kan bidra med noe fornuftig.

 

Kanskje et tåpelig spørsmål, men jeg blir uansett takknemmelig for et svar. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ikke bruke tomhylser til klikk patron, men det er ikke for di det ikke fungerer. Men fordi man så alt for lett kan gå på en smell ved å forbytte med skarpe skudd.

 

Jeg har bruk tomhylser i hope tall til dette selv, men de er ofte litt værre å få snudd på/dratt ut enn dedikerte klikk patroner. Men rent praktisk i det å beksytte våpenet mot skader ved tørklikking, så gjør de nytten helt fint på randtente våpen (bare husk å snu på de så du ikke banker kanten på patronen helt i stykker).

Jeg brukte å bruke samme hylse en tre-fire ganger, før jeg kastet den. Og derved blir det fort endel tomhylser å holde styr på, og der er risikoen for at en skarp en lurer seg med/ at en tror det er en tomhylse som står i våpenet, selv om det er en skarp en. (ikke bra).

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Da bruker jeg en tomhylse etter endt "tafsing", med god samvittighet.

 

Jeg innbiller meg at Buckmarken foretrekker klikkpatron, men vet egentlig ikke om det har noe å si. Godt mulig den takler en tilværelse uten. Men jeg tenkte å ha et par tomhylser liggende i rense-settet, så unngår jeg også å blande dem med skarpe skudd.

 

Da gjelder det bare å komme seg til banen i morgen for å produsere noen tomhylser! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...