Jump to content

Beste pris på 9x19 ammo


bk00

Recommended Posts

Har skutt en del FIOCCHI 9 luger 115grains fra XXL i det siste. De tar 2kr skuddet.

Flere småbutikker blir gjerne grådige og tar oppimot 3kr/skuddet.

 

Hvem har de beste prisene? (uavhengig av merke) Kjøper gjerne 1000skudd om gangen dersom det hjelper.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 305
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Intersport i Bogstadveien, Jaktdepotet, WingeVåpen og Safety and Security Service har pleid å ha brukbare priser på 9x19 ammo. 1,40-1,60 for smellen om du handler 1000. vet ikke hvordan det har blitt det siste halvåret, svak krone, "finanskrise" og krig og fred og sånt har kanskje gjort sitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

9 mm Magtech 115 grs FMJ = 1,72,-/Stk 1k

9 mm Magtech 124 grs FMJ = 1,76,-/Stk 1k

 

Denne prisen holdes med mindre valutajusteringer (ca 10%) i 1 halvår 2009. Magtech er ut fra de prisene vi sitter inne med fra bl.a Partizan, CCI, Federal, Speer og Hornady særdeles konkurransedyktig.

 

At prisene på bulkammo i 9 mm blir rundt 2,-/stk må folk bare belage seg på først som sist.

Link to comment
Share on other sites

Det burde vel også spesifiseres på prisene som folk oppgir om der er FMJ eller LRN..

 

Jeg trenger f.eks LRN for skyting innendørs i klubben min, og der lå prisene sist jeg handlet (i oktober) på XXL i Oslo Sentrum på 299,- for 100 skudd (Fiocchi) i mindre mengder. Ca det samme betalte jeg sist på Intersport bogstadveien (S&B) i januar i år for et mindre parti (de håpet at neste forsending skulle bli billigere, varierte fra gang til gang).

 

Mvh

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Det burde vel også spesifiseres på prisene som folk oppgir om der er FMJ eller LRN..

 

Jeg trenger f.eks LRN for skyting innendørs i klubben min, og der lå prisene sist jeg handlet (i oktober) på XXL i Oslo Sentrum på 299,- for 100 skudd (Fiocchi) i mindre mengder. Ca det samme betalte jeg sist på Intersport bogstadveien (S&B) i januar i år for et mindre parti (de håpet at neste forsending skulle bli billigere, varierte fra gang til gang).

 

Mvh

Øystein

 

Kan jeg anbefale deg å lade selv....

Da kan du komme ned mot kr 1.30- pr stykk

(jada alle dere som skal arestere meg nå, jeg vet ikke hvor mye han skal lade og hvilken presse han skal bruke)

Ekstragevinsten du får er en tilpasset ammo, som kun skal lage hull i papp og betydlig bedre pressisjon enn S&B blyammo :D

Link to comment
Share on other sites

Plukke 9mm hylser?? Hvem er det som gidder å plukke dette da når man kan kjøpe engangs-skutte.

 

 

jeg ville heller si det motsatte. hvem gidder å betale for 9mm når man får bøttevis gratis på banen?

 

Og hos oss er det slik at selv de som skyter 9mm må plukke hylser etter seg! Elles ville fort banen bli nedsylta av 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Bromark her. 9mm er så billig å kjøpe at det egentlig ikke er noen grunn til å lade selv.

 

Når dere setter opp regnestykket med hvor mye det koster å lade selv, har dere da tatt med tiden det tar å lade...?

Ta med det også i regnestykket, så endrer dere kanskje mening.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har tips om hvor man kan kjøpe billige engangsskutte hylser, da?

Om man ikke får nok på banen...

Tenker først og fremst på 9mm.

 

 

En her på forumet har en annonse ute, 50.000 engangs-skutte 9mm.

Link to comment
Share on other sites

Når dere setter opp regnestykket med hvor mye det koster å lade selv, har dere da tatt med tiden det tar å lade...?

 

Du tenker på den tiden som endel av oss tilbringer foran tv guden ?? :mrgreen:

 

Jeg er presumptivt enig med deg, men hvis alternativet er åndsløv avgudsdyrkelse, eller å kneppe inn noen hundrelapper på noen timers virksomhet på gutterommet, så er det ingen fasit løsning...

 

Skyter du mye og tjener lite er det ikke å kimse av, forskjellen kan for noen være å skyte eller ikke skyte...

 

Litt tynn hoderegning tilsier at du får omtrent 1:2 i forholdet kjøpeammo og hjemmeladd og hvis noen heller skyter 100 enn 50 skudd på en runde og oppgir ett eller annet program på TVen vil jeg faktisk kalle det en vinn/vinn situasjon.... :wink:

 

Men for all del, 9MM er det noen år siden jeg har ladd...

Link to comment
Share on other sites

:lol: Ikke sikker på om du har helt rett Flashman... Tv-guden er det vel FÅ som ikke har et feilaktig forhold til?

Hvis du skal lade 9mm ammo, er første bud at du har UTSTYR for dette.. Og det er neppe gratis!

Så kommer kostnadene for kule, krutt og hette, som røfft kommer på 1 kr. Hvis du da kan kjøpe fabrikkammo for kr 1,- til 1,50 så skal du lade ENDEL skudd før du begynner å tjene på denne tidkrevende hobbyen! :shock:

Link to comment
Share on other sites

:Hvis du da kan kjøpe fabrikkammo for kr 1,- til 1,50 så skal du lade ENDEL skudd før du begynner å tjene på denne tidkrevende hobbyen! :shock:

 

 

Fabrikkammo ligger på 1,5-2kr, og det er vel stort sett i den øvre delen av skalaen i disse dager.

 

Men så er det som det meste med lading, det blir ikke så mye billigere i praksis da man stort sett bare skyter mer

Link to comment
Share on other sites

:) Beklager feilprising! Mente fra 1,50 - 2,- pr smell! (Tenkte sikkert på hva jeg har betalt for smellen i fjor! Hehe...)

Uansett, hvis det er som Cardinal sier om at du skyter MER, så får du vel også MER trening! Og det er da vel bra! (Hvis du har TID til å forlate ladebenken for å skyte da.. :twisted: )

Link to comment
Share on other sites

Er litt glad i å lade, jeg da. :lol::wink:

For meg er det rekreasjon å trekke meg tilbake til gutterommet å lade noen hundre skudd mens kona har besøk eller er ute på noe.

 

Sparer jeg mye på det? Neppe!

Har jeg mye glede av det? Oh, yes!

Kan jeg kjøpe like bra patroner til 1,50 som de jeg lader selv? Laaaangt ifra!

 

Har liksom funnet gulladningen til min kjære G34, og holder meg til den.

Og, som noen sier, hylser er der jo masser av.

Selv om jeg kjøper noen nye og brukte innimellom. :oops:

 

Beklager avsporingen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Bromark her. 9mm er så billig å kjøpe at det egentlig ikke er noen grunn til å lade selv.

 

Når dere setter opp regnestykket med hvor mye det koster å lade selv, har dere da tatt med tiden det tar å lade...?

Ta med det også i regnestykket, så endrer dere kanskje mening.

 

Mitt forslag om å lade selv kom som en følge av at fabrikkammo med blykule er priset til 2,90 kr.

 

Som nevnt over lader du selv greit for 1,00 kr selv

 

I min Dillon SD lader jeg lett 400 patroner i timen.

 

Et lite eksperiment:

400 stk patroner x 1,90 (2,90-1,00) = 760,00 kr i timen ( skattefritt )

Så bra betalt jobb har jeg aldri hatt i arbedslivet :mrgreen:

 

(Ta dette også i regnestykket, så endrer dere kanskje mening. REVOLVERMANN )

(Men du har kanskje et regnestykke på tiden du bruker til å fra terning, stevner, på banen osv osv,,, er ikke mye hobby igjen gitt...)

 

 

Og neida Bromark, det er ingen som har ladet en stund som sitter og sjekker hver eneste patron :idea:

Har du testet fabrikk ammo i benk mot hjemmeladet ?

Link to comment
Share on other sites

enda litt OT... Hvordan er reglende for frakt av skudd. Sitter selv i bergen området, og slik jeg skjønner det er ikke posten åpen for frakt av ammo. Er det da tollpost som er en mulighet? Vist jeg skulle få ånden over meg, kan jeg da kjøre til østlandet for å hente 5000 skudd f.eks eller er det da merking som ADR?

Link to comment
Share on other sites

Har du testet fabrikk ammo i benk mot hjemmeladet ?

 

Det har jeg, og fabrikk gikk definitivt best i min. Men den liker heller ikke bly...også har jeg kommet dit at jeg heller bruker tid på å trene enn å drive å sjekke og teste ammo hele tiden.

 

Eneste jeg tester på nå er magnum ladninger :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

"Har du testet fabrikk ammo i benk mot hjemmeladet ?"

 

Både til 9 mm og .38`en, og får ikke bedre presisjon med hjemmeladninger.

 

Når det gjelder .38`en, blir nok rekylen dessverre vesentlig høyere enn hva jeg oppnår med hjemmeladet - og er således en minusfaktor :? .

Når det gjelder 9 mm - hvor det er faktorkrav - er dette et "ikke-tema" for min del, da jeg ikke vil ligge på kanten.

Det kan jo være at man for èn gangs skyld skyter bra, og da vil det være for dumt å bli disket.

Link to comment
Share on other sites

Vil få avkreftet at vi har gitt ut noe tilbud som her beskrevet over i tråden.

Om noen ønsker tilbud, kan vi kontaktes på telefon eller epost.

 

Vi ønsker ikke å gå ut med priser offentlig her ifht. forumregler.

 

Tror ikke det er noen som hadde reagert om du hadde skrevet hva ammo koster i kassesalg i Deres butikk.

Er det ikke samme pris til alle da,,, eller , , ,

 

Er jo flere over her som har skrevet inn priser fra div forettninger, klarer ikke å se at PV i Krs er anderledes enn dem som er nevt over...

 

 

Så derfor ...

 

Send med en PM med den prisen aom er riktig for S&B 9mm med blykule, så skal jeg sende den videre til de som har handlet til overpris.

Regner med at de da uten videre får utbetalt mellomlegget de har betalt for meget :D

 

Takk skal du ha :!:

Link to comment
Share on other sites

Vi har gitt ut tilbud på CCI FMJ og S&B FMJ tidligere.

S&B LRN har vi ikke kassepris på tilbud på pga. liten etterspørsel så lageret på disse hos oss er minimalt, men gir gjerne tilbud på forespørsel.

 

CCI 115grs. FMJ kr. 2200,-

S&B 115 grs. FMJ kr. 2600,-

Wolf 115 grs. FMJ kr. 1400,-

 

Vi annonserte rett før jul med tilbud på CCI til kr. 1650,-

Vi har også rabattordninger for pistolklubber og skytterlag og kan derfor ikke prise oss under

disse tilbudene til "allmenheten".

 

Det er pga. ustabil valuta samt råvarepriser at prisene kryper oppover.

Slik er det bare, og lite forhandlerne kan gjøre noe med.

Forhandlere sitter idag igjen på disse prisene som er oppgitt i tråden her medekstremt lite

på fortjeneste.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Kjøpte 5000 Geco 9mm for en liten stund siden betalte 1,50 pr. skudd.

Testet den i Browning HP Comp. / H&K USP / Glock 17 / SPS og den leverte god presisjon i alle.

 

Ser at noveske henviser til varierende valutta og råvarepriser for økte priser.

Kan forstå valutta men råvareprisene har vel ikke vært lavere på MANGE år.

Link to comment
Share on other sites

:oops: NOE må de vel skylde på? Jeg kjøpte også et lite parti av den nye Geco 9mm i Oslo i fjor.. Da hadde den gått opp fra 1,25 et par dager tidligere til 1,50.. Og det var vel og merke fra det samme partiet.. Forhandler hadde nok hørt at han kunne sette opp prisen på ammoen han hadde på lager..

Uansett så fungerer Geco'en bra i mine pistoler også. Samler bedre enn jeg skyter.. :mrgreen:

Så til 1,50 for smellen er dette bra ammo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Bromark her. 9mm er så billig å kjøpe at det egentlig ikke er noen grunn til å lade selv.

 

Når dere setter opp regnestykket med hvor mye det koster å lade selv, har dere da tatt med tiden det tar å lade...?

Ta med det også i regnestykket, så endrer dere kanskje mening.

 

Hva er verdien på tiden du kan benytte i ladebua når du samtidig har barnefri ?

Link to comment
Share on other sites

Har testet Wolf i CZ'er, Tanfoglio, Colt osv.

Fungerer helt OK og holder faktor både til felt og praktisk.

Har ikke data på krono, men har kronografert og det holdt!

 

Wolf samler innenfor 9'er på 25 M med mitt våpen hvertfall så det skulle holde greit.

 

Hylsene er i bi-metal, og kan ikke lades om igjen, men for de dette er irrelevant er det billig og grei ammo.

Men vær obs på harde hetter, så har du tunet avtrekk kan du få problemer med klikk.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...