Jump to content

Komplett ladesett


jeger2323

Recommended Posts

Har gransket forumets sider opp og ned, men blir ikke klokere. :(

 

Skal kjøpe et komplett ladesett. Skal lade hovedsaklig 9,3*62, men også noe 6,3x55 og 308w.

 

Planen er å lade 200-500 skudd i året.

Har sett på følgende komplette ladeapparater. (Jaktdepotet)

 

Lyman expert kit T mag II

Lyman expert crusher II

Redding big boss kit

RCBS Rock chucker supreme

Lee 50th anniversary kit

 

Nå står det mellom disse. Orker ikke å ha enda flere å velge mellom!!

 

Hvem er best til mitt bruk???

Hvorfor??

 

Dere er så flinke her inne, så jeg takker på forhånd for alle de gode svarene jeg vil få :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjøl blitt anbefalt RCB sitt ladesett. Sett i forhold til kvalitet og pris. Jeg har ikke sjekka dette sjøl, så jeg veit ikke om det er hold i påstanden.

 

Samme kar sa også....styr unna Lee. Han mente det var billig, og litt jalla. Han anbefalte meg å kjøpe 1 og 1 komponent, hvis jeg ikke hadde råd til komplett sett med en gang. Så jeg kommer til å gjøre det på denne måten etterhvert, tenker jeg.

 

Ønsker deg lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

Har selv RCBS sitt sett og kan ikke annet enn å si at jeg er fornøyd :)

Alt har fungert som det skal i mitt sett og jeg har ladet fra 0-800 skudd på det i året, men håper nå på adskillig mer :lol:

 

n584884086_1691954_110192.jpg

Jeg har etter hvert (som det fremgår av bildet) investert i en del ekstra som er kjekt å ha til lading.

Du må påberegne å kjøpe noen småting som ikke følger med i tillegg på alle settene. Vil anbefale håndholdt tennhetteisetter, den er kjekk 8)

Ellers står det mye i ladeutstyrs guiden for nybegynnere på kammeret.no

 

Superedit: la til bilde :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vil å kan anbefale deg en Rock Chucker en stasjons presse hvis du ikke har ladet noe før. Er greit å se hvordan saker å ting foregår steg for steg, tror heller ikke du har så dårli tid da du ikke som du skrev skulle lade mer enn ca 500 skudd i diverse kalibere pr år. En solid presse som du kommer til å ha mye glede av i maange år

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke valgt et komplett sett fra en enkelt produsent om jeg bare var litt sikker på at jeg kom til å fortsette med hjemmelading. Det jeg ville begynt med er nettopp et LEE Aniversary med Challenger BreechLock-pressa. I tillegg ville jeg kjøpt ei digital kruttvekt - de er enkle og og raske å bruke.

 

På tross av hva mange mener om LEE, leverer de utmerket ladeutstyr. Selv har jeg ei Challenger BreechLock-presse (blant 8 andre presser), og bruker den mye. Det er mange årsaker til at den er ofte fremme; den er tight, nydelig å bruke, lynkjapt å skifte dier (som justeres én gang, deretter er det bare å smekke dem på plass uten justering - BreechLock-systemet) og tar de aller fleste patronlengdene. Den gir akkurat like bra og presise patroner som de andre pressene mine - deriblant en diger dælj av en RCBS Ammomaster II. Men det er sjelden jeg har behov for å presse om ståltermoser til turkopper, og da klarer BreechLocken seg i lange baner. Den holder faktisk til alt jeg for tiden lader, og det er litt.

Link to comment
Share on other sites

Redding fra jaktdepotet kan du visstnok bare glemme. Jeg prøvde å bestille denne, men fikk beskjed om at de ikke fikk importert dem lenger. Grunnen til at jeg ville ha den var kruttmålet....

 

Men da den ikke kunne skaffes gikk jeg for Lyman expert kit T mag II, og det må jeg si jeg ikke har angret på. Syns det er veldig praktisk med plass til 6 dier samtidig da jeg lader flere forskjellige kaliber.

 

Kruttmålet til Lyman er ikke så bra som redding sitt, men det er greit nok når en bare har fått stilt det inn.

 

Hettesetteren som var med pressa syns jeg var litt kronglete, så jeg kjøpte meg heller en håndholdt fra RCBS (den er bare gull!).

 

Har en Lyman crusher fra før, og syns T-mag er vel verdt de ekstra kronene...

 

.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Morten.

 

Til ditt bruk:

Breech Lock med hurtigskift og dier til alle kalibre koster vel omtrent det samme som endel av de andre alternativene koster uten dier. Og jeg kan ikke forestille meg hva de andre pressene gjør bedre?

 

Ta en tlf til Trond på hjemmelading.no og bestill ett Breech Lock Kit med dier osv. Kan nesten garantere deg at du blir fornøyd :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er langt ifra en erfaren hjemmelader.....er vel knappe 100 skudd erfaren.....

 

Men jeg kan støtte kommentaren om ringe Trond og bestille Breech lock kit. Jeg har dette settet, har kjøpt litt småtteri kjekt og utstyr ved siden av. Om det er robost og holdbart er vel å overdrive og kommentere etter så liten erfaring.....men jeg kan utale meg om at det er enkelt og greit og bruke. Skifte dier, håndtering...osv.....Jeg lader foreløpig i 30.06 og 6,5x55.

 

Så synes jeg poenget til Hr.Vinje er et godt poeng.....nemlig pris. Er et bra sett til en hyggelig pris som sikkert kan lade mange skudd uten problem. Blir man bitt av basillen og vil utvide horisonten kommer det nok mer utstyr.....enten man velger ene eller andre settet..........

 

Uansett lykke til.......er morro og spennende hobby!

Link to comment
Share on other sites

Nok snakk!

 

Kjøpte for noen år siden Redding sitt Bigg Boss kit, og samtidig necksizeing die.

Beste kruttmål på markedet, beste kruttdrypper på markedet osv....

Det er vel det dyreste, men da får du det beste av alle verdener også...

Løp og kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har lada mange tusen skudd i mi tid, og har hele tiden brukt Dillon 550 rotopresse. Har aldri hatt noe og klage på. Hadde ei vekt fra RCBS til og kontrollveie ladningene en gang i mellom. Brukte Rcbs dier. Så mitt råd er, kjøp Dillon.

Link to comment
Share on other sites

Trivelig å se at det er såpass mange av oss old boys som bruker Lee :mrgreen:

Føyer meg til rekken av gode erfaringer. Har en Lee Breech lock og denne pressa dekker mitt behov i bøtter og spann. Spesielt med tanke på hurtigbytte mellom dier. Vet ikke hvordan pressa vil fungere med større kaliber, men 30-06 går ihvertfall helt greit. I tillegg benyttes Lee Collet dies så en slipper smøring av hylser. Gir meget rette patroner (har ikke målt, men presisjonen er det man kaller upåklagelig).

Kruttvekta har jeg såvidt prøvd. Helt sikkert grei nok. Er ihvertfall mere nøyaktig enn RCBS sin som varierer alt for mye.

Som mange andre sier her, har jeg også kjøpt en elektronisk kruttvekt, dvs kruttstasjon. Nå går alt med den største fornøyelse :D Hvem du velger av RCBS eller Lyman tror jeg prisen får avgjøre, Tror ikke den ene er bedre enn den andre. Lyman trenger tid på å bli varm og klar til bruk. Det trenger ikke RCBS sin (har selv RCBS 1500 combo).

:arrow: Min konklusjon:

- Lee breech lock aniversary sett.

- Collet dies

- Seater dies av litt bedre kvalitet enn Lee, f.eks RCBS, Forster.

- Elektronisk kruttvekt, helst kruttstasjon.

Link to comment
Share on other sites

syns du forresten jeg burde kjøpe toyota, skoda, VW eller audi nestegang jeg kjøper bil? (så lett er det å svare på det spørsmålet du stilte .....)

 

 

Der er jo valget superenkelt. En Toyota er en solid bil som det ikke er tull med, de andre merkene er bare søppel.

Nei, det er værre å velge ladepresse!!

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Lee settet da jeg ble lei av å kjøre hjem til pappa for å lade. Han har ei Co-Ax presse og den er fenomenal. Så jeg tenkte jo da mitt når jeg skulle prøve lee-settet mitt for første gang. "Nå blir jeg sikkert skuffet" sa jeg til kjerringa, men neida, Den BreechLock pressa fungerte flott den! Har aldri angra på at jeg kjøpte den. Men kruttvekta var noe dritt så den sto ikke på ladebenken lenge. Verktøyet for å fjerne grader av hylsehalsen var heller ikke mye å skryte av sp den ble byttet ut. Kruttmålet er forsåvidt greit, men krutt så grovt som N-150 hengte seg ofte opp i målet når jeg skulle dosere. Dermed kom det krutt for to patroner opp i neste patron, dvs ca 45 grs på gulvet veldig ofte. Det ble jeg lei av så jeg tok med meg pappas Hornady Pacific som han ikke brukte og da ble det mye bedre. Så det jeg har igjen av det settet er altså pressa og hylsetrimmeren. Men jeg greide meg godt med det orginale utstyret.

Link to comment
Share on other sites

Den "Breech Lock" pressa til LEE har egentlig samme lenkearm-systemet som den gamle Challengeren. Disse armene ryker fra tid til annen. Ingen kostbar sak å bytte og greie å få tak i, men likevel....... Sats på Rock Chucker eller lignende :!::P

Link to comment
Share on other sites

Lee vekta tror jeg at jeg har kasta uten å bruke den en eneste gang :lol:

 

Hvordan kan du da uttale deg om den er nøyaktig?

 

Jeg bruker Lee Perfect, Lee Scale og LeeDisk kruttmål. Alle gir meg ladninger som er +/- 0.1 grain.

 

Skal inrømme at Lee er litt snodige av og til, men de har et enkelt design som faktisk fungerer meget bra, samtidig som det er billig og av og til helt genialt.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se at jeg har sagt at den er unøyaktig? Regner faktisk med at den er nøyaktig, det er tross alt en kruttvekt..

 

Grunnen til at den ble lagt på hylla rimelig kjapt, er at jeg syntes den er håpløs i bruk. Altfor treg og ikke noe jeg gidder å bruke tid på når du får en grei elektronisk vekt for under 500 lappen.

Link to comment
Share on other sites

OK. Da var det jeg som misforstod :)

 

Det virker bare som mange tror Lee er noe dritt bare fordi noen sier det, eller at de synes det virker litt pusslete på første øyekast. Selv om elektronisk kruttvekt er lettere å bruke synes jeg det er litt koselig å balansere den vekten jeg. Føler det blir litt mer kvalitet når man legger tide i det :)

Link to comment
Share on other sites

forresten anbefaler jeg ikke billig digital kruttvekt. da kan du heller bruke penga på en orntlig balansevekt. digitale kruttvekter kan kødde pga mobiltelefon, dårlig batteri osv.

 

jeg personlig har en RCBS 505 som er 20 år gammel og funker fint som snus.

 

har en lee vekt også. den gidder jeg bare ikke bruke. den er sikkert nøyaktig, men den er mildt sagt vanskelig å justere inn nøyaktig....

 

forresten: om den er nøyaktig? veeel, en jeg kjenner har brukt en sånn endel å han mener den viser 1 grs for lite på ladninger på litt over 40 grs........... jeg har aldri testa min lee vekt da jeg syns den er så fiklete å bruke at det er meg totalt uintressant å finne ut om den viser 1 grs for mye eller for lite.

 

 

det eneste jeg har brukt den til, er å sortere 108 grs og 139 grs scenarkuler fra hverandre engang etter at "noen" hadde vært lur å satt alle kulene i en eske så slapp jeg ha 2 halvfulle esker... de så jo like ut. rydding, fysj! da satte jeg vekta på 111 grs og om vektarmen datt rett ned var det 108 grs, om den gikk til topps var det 139 grs.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har selv en 3 hulls Lee Turret-presse som jeg har arvet av min far. Jeg lader .38/.357Mag og .45ACP. Min far ladet det samme, i tillegg til 6,5X55. Til denne har jeg en RCBS skålvekt og et Lyman (tror jeg det er, den er orange) kruttmål. Har kjøpt hettemagasin og montert på dette for å slippe å fikle med en og en hette. Alle diene er Lee.

Pressa funker fint den! Men, den er ikke veldig rask i bruk... Jeg har funnet at det raskeste er å bruke den som en en-stasjons presse, det vil si size og stake ut brukte og sette i nye hetter på hele ladelottet, før jeg roterer turreten og fortsetter med ekspanderdie og slippe i krutt, for så endelig å sette i kula. Med 3 stasjoner krymper jeg også med kuleisetterdien. På denne måten klarer jeg 50 patroner i timen, og da har jeg kontrollveid hver 5. ladning.

Skal du kun lade noen 100 pr år, vil jeg anbefale deg denne pressa! Det vil si, nå er de blitt 4-hulls, og med automatisk indeksering av turreten. Denne er forøvrig enkel å fjerne. Ukomplisert og greit verktøy, men ikke så raskt i bruk altså.

Selv skal jeg handle ny presse om ikke lenge. Sikler på en Dillon XL 650... Om jeg bare klarer 300 i timen på denne (reklamen sier 800-1000) er både jeg og familien fornøyd! (Ikke alltid like pop når pappa forsvinner i kjelleren...)

Legger ved en link her hvor pressa blir testet: http://www.realguns.com/archives/122.htm

Link to comment
Share on other sites

Har lada i mange år med både RCBS og Lyman sine enstasjonspresser, de er begge gode og solide som holder til det meste. Eneste grunnen til at Lyman pressa ble innkjøpt, var at RCBS pressa var for liten i åpningen når en skulle lade 375 H&h, så da måtte det bli Lyman Crusher II Kit. Eneste fordelen som jeg kan se, er at Lyman har ett mere nøyaktig kruttmål. Litt fomlete å stille inn, men det kommer du fort inn i :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bruker fortsatt alt fra mitt RCBS RC start sett, straks 20år gammelt, ingenting har røket eller vært dårlig, så kvaliteten må jo være grei nok. Det har spist fra 222 via 32 til 416Rigby og 44.

Så en 1010 vekt utstilt for 10år siden, så siden er 505 vekta i beredskap i rangebag'en sammen med en Lyman håndholdt presse.

Startsettet har selvsagt blitt suplert med mye annet, fra hylsebrett til 550B, hylsetrimmere med div tilbehør, en RCBS og en Forster med kort og lang brakett, så nå kan det trimmes invendig utvendig og lages hullspisser så spona fyker, Lymans VLD deburring tool med trehåndtak er bare bra, for å nevne noe.

Noe av det eneste jeg har skaffet meg som ikke har blitt brukt er slitasje/reserve delene til 550'n(og noen diesett da, 3 av ca 40, har noen få på ønskelista også da, men så lenge det er liv er det håp), så der også er kvalitet til stede.

Har mulighet til å lade det mest på 550'n, men mest praktisk på 50+ serier så det blir mye 30-06 pistol ol, men en og annen serie med 7,62x39 og 375HH blir det jo.

Link to comment
Share on other sites

Lee Perfect Powder kan justeres etter hvilket type krutt som brukes. Har du den skrudd for løst så vil det nok henge seg opp. Den kan justeres ved å stramme/løsne på sideskruen.

 

Min lee PerfectPowder Measure har alltid gitt meg presise ladninger. Selv med VV160 kruttet er den presis så lenge den er justert riktig.

 

Den manuelle skålvekta har jeg ikke brukt så mye, men kontrollmålinger viser at den holder seg på +/- 0.1 grain. Litt treg er den, men jeg pleier ikke ha dårlig tid ved ladebenken. Må jo kose seg med krutt og kuler :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

skulle fått kjørt en TV2 - hjelper deg - test eller at villmarksliv eller noen slags form for test på alle disse merkene for å blitt litt klokere på hvilket merke somalt i alt er det beste.....

 

eller har det blitt kjørt en slik test :?:

Link to comment
Share on other sites

skulle fått kjørt en TV2 - hjelper deg - test eller at villmarksliv eller noen slags form for test på alle disse merkene for å blitt litt klokere på hvilket merke somalt i alt er det beste.....

 

eller har det blitt kjørt en slik test :?:

 

Der var en test for en stund siden i bladet "Jakt". Det var ladeguru Jørund Lien som vurdert kandidatene, og Lyman settet gikk av med seieren :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det rimligste settet har den solideste pressa, som man gjerne før eller siden trenger til litt tyngre arbeide.

 

Jeg støtter denne. Jeg dro til Drammen for å kjøpe en ny presse. Siden jeg hadde somlet bort mye av utstyret mitt pga flytting bestemte jeg meg for å kjøpe et komplett sett. Jeg trodde at jeg hadde kjøpt en Crusher, men da jeg kom hjem viste det seg å være en T-mag i esken. Egentlig helt greit, men etter å ha ladet et par hundre skudd på den har jeg kommet frem til at jeg helst ville ha hatt en enstasjonspresse.

 

Kruttmålet som fulgte med i settet er jeg ikke fornøyd med. Fumlete innstilling og litt kronglete. Jeg har derfor funet frem mitt gamle Lee kruttmål som jeg opplever som mer nøyaktig og raskere å stile inn. Hylsetrimmeren/ fresen er grei nok, men også denne opplever jeg som litt plundrete å justere. Nok en gang har jeg funnet løsningen i gammelt utstyr, nemlig Lee sin enkle trimmer (Zip trim?). Denne tar litt lengre tid per hylse, men det gjør ikke meg noe når jeg sitter foran fjernsynet med en dårlig film.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som gjengangeren på Skytesport.no er "Ingen produkter" på kategoriene jeg klikker på...

De har jo "Høst/juletilbud" som fane i juni..! :shock:

 

Hvis jeg skulle kjøpe nytt utstyr NÅ ville jeg plukket litt her og der blant merkene... Har Reddingpakka selv.

Hadde styrt unna trimmeutstyret til Redding (chuckløsningen må settes til med nøyaktig samme moment hver gang for å få samme trimmelengde). Er fornøyd med vekta og kjempefornøyd med kruttmålet, pressa og diene så langt.

Hadde nok droppa både kruttmål og vekt til fordel for ei elektronisk herlighet som både kaster og veier i en smell.

En selvgående hylseprepper kan også være tids- og pengebesparende istede for å kjøpe et lass steinalderutstyr som du kanskje ikke blir fornøyd med...

Link to comment
Share on other sites

Med så lite lading som 250-500 patroner så ville jeg ikke tatt for store økonomiske steg. Jeg ville kjøpt komponenter etter gode råd til å begynne med. F.eks:

 

- En Lee Reloader Press eller den Lee Hand Press

http://www.leeprecision.com/cgi/catalog ... tml#breech

 

- RCBS sin Handholdt Tennhettesetter.

https://shop.rcbs.com/WebConnect/MainSe ... te=C06J030

 

- Die sett.

http://www.leeprecision.com/cgi/catalog ... rifle.html

 

- RCBS Hylseholdere

https://shop.rcbs.com/WebConnect/MainSe ... goryId=C10

 

- Krutt Trekt (nede på siden).

http://www.leeprecision.com/cgi/catalog ... whan1.html

 

- Krutt Øser (Lee powder measure kit)

http://www.leeprecision.com/cgi/catalog ... whan1.html

 

Så ville jeg lagt penger i en skikkelig digital kruttvekt.

Der begynner pengene å renne for her er det nøyaktigheten

som står på spill. Her er det muligheter fra 500-2000 kr, og

det er nesten slik at det er verdt og bruke 2000 på en slik.

Da går det raskt å veie hver ladning og du behøver ikke bruke

kruttmål bare for 20-30 patroner.

 

Med så lite patroner som 250-500 på årsbasis, så kan du veie hver

patron, og med det ovenfor kan du se dagsrevyen mens du enten

sizer, eller lader.

 

Skal du ha kruttmål, så er det igjen en skikkelig kostvurdering som

fort kommer på en ny høvding. Både Lee og Hornady har noen som

er sånn noenlunde ok, men du vil garantert manuelt veie hver

kruttlandning til å begynne med.

 

I store trekk. Legg penger i en god kruttvekt og vent med kruttmål til

du har sett hvordan det funker. Det drar fort på seg med 'må ha' ting

som hylsebrett, bokser, smøremiddel og annet ræl, så du vil fort oppdage

at med det lite antallet du skal lade kunne du betalt full pris for ferdigsydde

og kommet vel så bra ut av det.

 

Dette er det mye meninger om sikkert, men dette er litt nøkternt satt opp

når man ikke skyter 100 i uka.

Link to comment
Share on other sites

Skal du opp i 100-150 i uka så bør du ikke bruke handladeren, men ha en som står skrudd på bordet.

 

Da er Lee Realoader Press et 'minimum' , men det blir da kanskje mere

naturleg å ta det Lee Breech Lock Challanger kittet. Du får da med f.eks en slik tennhetteisetter som ikke er så god som RCBS sin, og du får med et kruttmål som kan gi optil +/- 0.2-0.3 grain avik, men det kan også ligge brukbart jevnt når du er blitt kjent med det. Det følger da med også slike bushings som gjør at du raskt kan ha innstilte dier som du bytter ut.

 

Står fast ved at du bør ha et digitalt kruttvekt eller kanskje en digital kruttdispenser (tror noe slik har kommet). Da trenger du ikke kruttmålet.

 

Du trenger et par RCBS hylsebrett og et smørebrett er ikke å forakte.

Det var ikke på lista.

Link to comment
Share on other sites

Glemte å si at jeg antar det er kun riflepatroner du skal lade, og det litt nøkterne forslaget er basert på det.

 

Skal du over på handvåpen patroner, så er en progresiv presse som dillon eller tilsvarende helt klart noe du ikke ungår. Da spinner det fort på seg med 3-4 høvdinger før alt er på plass.

 

Det drar fort på seg med penger og ræl, og man skal lade endel før invisteringen er inntjent. Man kan kjøpe mye ferdigsydde for det beløpet invisteringen er, og man må se inntjeningen på lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

Har både fastmontert presse med tilhørende krimskrams og en håndholdt sak (begge fra det litt utskjelte merket Lee.) Sistenevnte koster en brøkdel av den fastmonterte og er den jeg bruker desidert mest for tida.

 

Blir litt som stasjonær PC kontra bærbar, den stasjonære er kjappere, men så er det utrolig greit å kunne sitte i stua eller ute i sola. Det å sitte alene på ett lite laderom er ikke noe for meg, får nok tid for meg selv på jobb, skytebanen, jakt etc.. 100-150stk rifle patroner i uka er i min verden overkommelig med en sådan sak.

 

Får plass til alt jeg trenger i den pappeska som håndpressa kom i,

-http://www.hjemmelading.no/produkter/1213184251/1216235547/1216235778/1225649852

-Diverse dier

-http://www.hjemmelading.no/produkter/1213184251/1216212577/1235636755/1235637219

-http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=624416

-syltetøyglass med diverse typer krutt

-tennhetter

-http://www.midwaynorge.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=728999

-http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=70178321

-lade data/bok

-vernebriller

-smøremiddel

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så enig.

 

Lader mest med handpressa til Lee, og veier krutt på en digital vekt. Tar lett 50-100 patroner på et par timer når jeg er i støtet. Liker å vere nøyaktig på kruttmengden. Har O-Pressa stående, men den er minst brukt.

 

Skal sies at det å size 30-06 og oppover blir noe tungt, men det er også mye teknikk. Den handpressa til Lee blir også fort litt slaskete i leddene når man begynner og bruke slike krefter, så man må påregne at den kanskje blir utslitt etter noen tusen skudd.

 

Det er et spørsmål om man skal bure seg inn på et kott og vere asosial, eller om man kan lade mens man ser dagsrevyen.

 

Kan trygt anbefale handpressa om ikke annet for å komme inn i ladinga, og så kan man kjøpe en tillegspresse når man ser hva man har behov for.

 

Ladeutstyr + råmaterialer som trengs drar fort på med mye summer om man ikke behersker seg.

Link to comment
Share on other sites

tror jeg bestiller:

 

Lee Breech Lock Challanger

RCBS sin Handholdt Tennhettesetter

RCBS Hylseholdere

Lee kruttøse, krutt trekt og die sett

 

noen som har noen formeninger om hvor jeg bør kjøpe det?

 

Hei.

 

Jeg har Lee Breech Lock Challenger pressa. Ikke for å gjøre deg usikker, men jeg ville lagt i noen hundrelapper til og kjøpt classic pressa, ei mye mer solid presse. Systemet på arma på Challengeren er litt svak, og min har nå fått brist, og kommer antakelig til å ryke etterhvert. Naboen hadde samme pressa, og hans presse røk på det samme stedet. Men er mulig det går ann å få tak i nye deler til pressa? Noen som har gjort fått tak i ny del til armen på denne pressa?

 

Uansett lykke til med valget. Ser greit ut - Selv har jeg bare lovord om Lee! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skulle lagt noe til lista så ville jeg vurdert ei digital kruttvekt......gikk ikke veldig lenge før jeg begynte savne ei slik...

 

Ellers er jeg fornøyd hittill med Lee pressa og utstyret mitt...

(selvom det allerede har tilkommet endel ting... :D )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...