Jump to content

Noen her som lader 30BR og/eller 7,62x39?


Ole_Netland

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp/info fra dere som lader 30BR og/eller 7,62x39.

 

kan dere måle hylsevolumet deres? tenker da på måling i hvor mange grs H2O (vann) der går i ei hylse, vet at QL har disse talla oppgitt, men er nyskjerrig på hva dere får ved målinger. Trenger disse talla for å sammenlikne litt til ett prosjekt jeg holder på med. (jada jada, dere får vite mer om dette prosjektet når jeg får litt mer kjøtt på beinet)

Link to comment
Share on other sites

ja, jeg tenker nok og det blir å begynne på gode 7 grs N310 når jeg skal til med sub. Må bare få korrigert dempergjengene litt så jeg får på den store demperen før jeg går i gang med sub ladninger.

 

Ser og at jeg må gløde hylser og for å ungå at de sprekker, litt stort svinn etter første omlading (20% svinn) uten gløding.

 

men kommer med en egen tråd om dette prosjektet med bilder og forklaringer når jeg har nok data på dette.

Link to comment
Share on other sites

jeg har ikke tenkt tanken om å til noe 7mm br, men sikkert ikke noe dum tanke.

 

har ikke fått lagt ut så mye her på kammeret enda, men har en tråd her http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=40762 som jeg satser på å fylle med litt mer info etter hvert som tinga går fremover, men enn så lenge så finner du litt på bloggen min.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Håper det er greit jeg gjenbruker denne. Er på jakt etter litt ladedata til 30BR med kuler i 110-155grs segmentet, supersonisk. Så om noen har noe data å dele setter jeg stor pris på det. Send PM eller e-post om dere ikke vil poste data her. Alle data vil selvsagt bli behandlet kritisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...