Jump to content

Hjemmelaget hylsetrommel


LeivVidar

Recommended Posts

Jeg har flere ganger fått PM om ikke jeg kan legge ut bilder av min hjemmelagde hylsetrommel. Vel, nå husket jeg det endelig så jeg gikk i boden og tok noen bilder av mesterverket :lol: Men før dere ser bildene så har jeg bare en ting å si: Dæven den som ler!!! :lol::mrgreen: Den er fa** ikke fin, men den funker som juling!

Jeg snekret sammen et stativ,skrudde fast en gammel Mercedes E200 vindusviskermotor, MIG-sveiset litt her og der, og til slutt skrudde jeg på en boks kjøpt på Europris til 25 kroner. Og det var alt denne doningen kostet meg. Resten var gamle deler jeg hadde byttet på div biler på jobb. Ett 60aH 12 V batteri gir saken liv. En oppladning holder i evigheter. I tillegg har den 3 hastigheter: Intervall, Lav hastighet og høy hastighet!

31102009198.jpg

 

Det ble IKKE brukt noen slags tegninger, tror jeg brukte 15 min på å lage denne saken. Den står ute i boden så det siste jeg brydde meg om var utseende, den skulle bare gi meg rene hylser.

31102009200.jpg

 

Skovler ble montert og ris å poleringsmiddel ble fylt oppi

31102009201.jpg

 

Så gjenstår bare spørsmålet, Virker den?? Joda, hylsene blir blanke og rene. Et lite før-og-etterbilde (vanskelig å få det fram med mobilkamera..)

31102009205.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Var på banen i går å skjøt noen og 50 skudd. Idag la jeg alle sammen i boksen og tromlet i ca 3 timer. Mere tid trengtes det ikke for at hylsene skulle bli helt rene. :mrgreen: Nå kommer sikkert noen å sier at jeg er gjerrig som lager meg en trommel til 25 kroner og i TILLEGG bruker RIS som media, jeg sier bare jaja, dere får si hva dere vil for her i huset har vi et stramt budsjett :P

Link to comment
Share on other sites

Denne var etter min smak ja:) Spørs om jeg ikke må lage en sånn en. Har bare brukt å vaske i zalovann. I det siste har jeg også brukt litt salmiakk, men forrige gang tror jeg det ble for mye salmiakk i blandinga for hylsene blei mørke etterhvert :? Fikk pussa det bort, men det ble merarbeid.

 

Tromler du bare rett etter skyting eller tromler du også etter sizing for å få bort fettet?

Mulig at trommelmediet blir fort klissete hvis man tromler etter sizing?

Link to comment
Share on other sites

Tromler du bare rett etter skyting eller tromler du også etter sizing for å få bort fettet?

Mulig at trommelmediet blir fort klissete hvis man tromler etter sizing?

 

Når jeg helpresser tromler jeg som regel før pressing også kaster jeg bare hylsene med fett på inni etter pressing og tromler. Mediet blir ikke mere klissete etter hva jeg kan merke.

 

Xprez: Hylsene har en bitteliten forskjell, den ene er halspresset med Colletdia, mens den andre er upresset 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...