Jump to content

Revolver for små hender


Razortec

Recommended Posts

Jeg har en mod 14 (K-ramme) og den blir alt for stor til henne, jeg har små hender selv og uansett skjefte så er den egentlig for stor til meg også for å passe perfekt, men det går greit. Men for frøkna i huset blir det nesten umulig å skyte dobbelaction med en slik.

 

J ramme hadde jo vært genialt, men etter det jeg kan se så har disse revolverne bare 5-skudds tønne. Hvis ikke hadde det blitt en sånn med nytt lengre løp og justerbare sikter.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om - har jeg en sånn liten 6 skudds .38 colt (samme ramma som detective special, lurer på om den heter police special) uten pipe som kom rekende inn på noe byttegreier for lenge siden, den kan hun få, mot kjøpetillatelse i .38, hvis du/dere poster bilder av prosjektet med å få den opp å gå, fra start til slutt.

 

Det er en surplusrevolver fra enten Shanghai eller Hong Kong Police - innkjøpt for de orientalske politimennene og deres små hender. :wink:

 

Den har ligget uten pipe hos meg alt for lenge, jeg hadde tenkt meg ett spesialrevolverprosjekt med 3 toms pipe, men andre prosjekter har kommet i veien hele tiden.

 

STcolt_083106B.jpg

 

Samme typen som den avbildete, men med hougeskjefter, uten pipe... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker meg om - har jeg en sånn liten 6 skudds .38 colt (samme ramma som detective special, lurer på om den heter police special) uten pipe som kom rekende inn på noe byttegreier for lenge siden, den kan hun få, mot kjøpetillatelse i .38, hvis du/dere poster bilder av prosjektet med å få den opp å gå, fra start til slutt.

 

Det er en surplusrevolver fra enten Shanghai eller Hong Kong Police - innkjøpt for de orientalske politimennene og deres små hender. :wink:

 

Den har ligget uten pipe hos meg alt for lenge, jeg hadde tenkt meg ett spesialrevolverprosjekt med 3 toms pipe, men andre prosjekter har kommet i veien hele tiden.

 

 

Oi, det var generøst! Må høre med sjefen da, vet ikke om hun er like entusiastisk som meg når det kommer til prosjekter :mrgreen:

 

Kommer nok en PM snart ;)

Link to comment
Share on other sites

Ruger GP100 er vel relativ liten i grepet?

 

Den er fyldigere i grepet enn f.eks det Hogue grepet som har vært standard på S&W 686 de siste årene.

 

Men Rugers grepsløsning gir ganske stor fleksibilitet mtp. størrelse/utforming på grep , vil tro at et SP101 skjefte vil passe rett på..?

GP-100.jpg

Link to comment
Share on other sites

Men revolver felt har kaliber begrensning som utelukker under .38. Kan vel være på tide med å gå svenske vegen, for rekylen av ei 105 grs i 800 fps og noen ganger under er ikke akkurat noe ekstremt kraftig :shock: , så om 32 skulle blitt godtatt, som i Sverige, er rekyl forskjellen minimal

Link to comment
Share on other sites

Men revolver felt har kaliber begrensning som utelukker under .38. Kan vel være på tide med å gå svenske vegen, for rekylen av ei 105 grs i 800 fps og noen ganger under er ikke akkurat noe ekstremt kraftig :shock: , så om 32 skulle blitt godtatt, som i Sverige, er rekyl forskjellen minimal

 

Tenkte ikke på .355/9mm kravet i revolverfelt... men et faktorkrav i stede for kaliber krav hadde kanskje gjort seg i revolverfelt ja...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...