Jump to content

Noen spørsmål angående søknad på Thompson Center


Hedmarkingen

Recommended Posts

Etter det jeg har forstått, så må en søke på løp i det kaliberet man vil ha, og låskasse/ramme. Altså to søknader.

Stemmer dette, eller har jeg tatt feil ?

 

Jeg har iallefall følgende kalibre på pønskelista:

.17 Remington Fireball

.20 VarTarg

.204 Ruger

.221 Remington Fireball

.223 Remington

7-30 Waters

.300 Whisper aka .300 Fireball / .300-221

Link to comment
Share on other sites

Sitter selv med ett system våpen, og det er litt uklart hva som egentlig gjelder. Da enkelte butikker leverer system våpen på vanlig søknad, der løpet ikke er nevnt. Man sitter i praksis med en pipe som ikke er registrert når man kjøper flere kaliber. Om dette er ett problem eller ei vet jeg ikke, men jeg tenkte at om en har tenkt seg utenomlands, så kan en risikere å slite litt.

 

Jeg spurte tante blå, og hun sa at om løpet hadde innstemplet eget våpenr, som ikke var likt det på låsekassa. Skulle det ha eget våpenkort.

Og så var hun interesert i hvordan butikken hadde registrert pipa (i sine register?). jeg skulle ihvertfall spørre butikken om dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg søkte på ramme med tilhørende løp.

Men for å få dette må du vel fylle kravene for både pistol og rifle ellers blir den registrert som rifle med tilhørende løp.

Løpene er registrert som våpendel løp uten nummer.

Håper det ordner seg for deg. Det er ett fantastisk våpensystem.

Må vel skaffe meg ett rifleløp også.

Link to comment
Share on other sites

Beklager at jeg ikke sjekket at det lå i kategori pistol. :oops:

Men ettersom du er ute etter en Contender pistol så søker du bare på det med tillhørende løp.

Regner med at du er medlem i metall siluett forbundet ettersom det er den eneste skytingen der denne er godkjent.

Kan vel kanskje søke som fripistol i kaliber 22lr. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mine søknader har iallefall gått igjennom, jeg bare skreiv øvelse/konkurangse/metallsiluett som begrunnelse jeg.

 

Har søkt på 30 herret og 7-30 waters.

 

Er det noen som vet hva bruktprisen for en TC er sånn ca?

 

Jeg mener å ha sett at det kan fåes anatomisk skjefte til disse, ala "hånd i hanske"..

Husker ikke hvor jeg har sett de bare.

Link to comment
Share on other sites

Må bare si som hassel er du medlem i N.M.F? I såfall er det bare og søke om pistol i ett kalliber og div andre løp. T.C Løpa var i allefall ikke nummerert, sto bare kaliber på di før i tiden og det kan jeg tenke meg er sånn nå også.

Ikke noeproblem med ett 357Max løp for T.C selv om du har en revolver i kalliberet fra før.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Falskt grunnlag ? :roll:

Hva er det som er så falskt med å søke på en enkeltskudds pistol i kaliber ditt eller datt, med øvelse/konkurranse som grunnlag ?

Det er noe Våpenkontoret på Elverum har tatt stilling til, og de har da fattet den beslutning å godta søknadene. Vis du har problemer med det, så får du hendende deg til de.

 

Grunnen til at jeg skyter litt på ei riflebane som er i nærheten ( det har jeg tillatelse til av bane og matriellansvarlig, og avgift har jeg betalt ) er pga at den nærmeste metallsiluettbana er to timers biltur unna.

Det er rykter om at det skal bygges en bane på Eidsvoll.

Link to comment
Share on other sites

Mine søknader har iallefall gått igjennom, jeg bare skreiv øvelse/konkurangse/metallsiluett som begrunnelse jeg.

 

Her skrev du at metallsilhuett var en begrunnelse, men jeg vet jo ikke hva som egentlig er skrevet i søknaden, for jeg har bare det jeg leser her å gå etter.

 

Jeg har forståelse for at du synes det er langt til nærmeste metallsilhuettbane (regner med det er Kongsberg du tenker på da), og det er ikke noe i veien for å skyte på andre baner. Det som kan bli litt problematisk er hvis man søker om håndvåpen på grunnlag av metallsilhuettskyting, samtidig som man ikke er medlem i metallsilhuettforbundet.

 

Medlemskapet i NMF er, så vidt jeg vet, det billigste medlemskapet i en skytterorganisasjon man kan ha (hvis jeg tar feil så si nå endelig ifra om det). Medlemskapet koster Kun 150,- kroner pr. år. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal risikere å skape problemer for både seg selv og andre for å spare et såpass lite beløp.

 

Jeg synes vi skal avstå fra å kalle andre for troll, og det å tenke før man skriver er nok lurt. Hva man skal tenke på blir nok imidlertid også her til en lengre diskusjon.

Link to comment
Share on other sites

Øvelse / trening er ikke lenger ervervsgrunnlag. Et våpen kan kun erverves med behov, og det vil si til et skyteprogram som er godkjent av mydigheten og er på programmet til de forbund skytteren er medlem av.

Det er en lang presedens på tilbakekalling av våpnekort som er blitt innvilget feil, jfr WRX og SP89 for de som husker sluttstykke tiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...