Jump to content

Import fra Danmark


dock

Recommended Posts

Vurderer å importere Pardini fra Danmark, da de koster en hel del mindre der.

Noen her inne som har erfaring med det? Hvordan skal man gå frem?

Blir det trukket fra Mva?

Toll?

Har det ikke travelt, så at det tar litt tid har ingen betydning

Link to comment
Share on other sites

Hepp Hepp

 

Sitter i samme situasjon som deg, vil impotere våpen fra utlandet, sendt mail til toll.no å lurte på hvordan jeg skulle gå fram, de henviste til politiet.no for å søke om innførselstillatelse av våpen og ammunisjon, men der stoppet det, finner ikke slike søknader, kun for firma, eller kan man ringe 02800 og spørre etter våpenkontoret..

Er ikke helt sikker på om du kommer deg unna dansk mva, men det er helt sikkert at du må betale norsk mva på amo å våpen, det berengnes ut av den totale kjøpesum.

Får du pakker fra utlandet får du ofte også et krav på et såkalt "fortollingsgebyr". Dette er betaling for utførte tjenester, ekspedisjonsgebyr og kreves av firmaet som utleverer pakken.

 

Villstøvel.........

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:) Jeg kjøpte en ny Pardini HP .32 for under to uker siden.... Og jeg kjøpte min hos Børselars.

da de koster en hel del mindre der
Hvor har du det fra? Har du sjekket hvor mye du 'tjener' på å kjøpe fra Danmark? Sjekk om du kanskje får et tilbud fra Petter før du kjøper... Og tenk litt på om du er intressert i at vi har våpenbutikker i Norge.. Kanskje 'lurt' å kunne få god service lokalt? :P

(Er det noen her som har fått hjelp fra Petter 'på timen' ved våpenproblemer under mesterskap? :? Burde være verdt litt det...)

Jeg har forøvrig ikke noe å utsette på servicen fra Karlslunde ved Aage Larsen!

Link to comment
Share on other sites

Sier jo at jeg VURDERER det.. Gt9 i Danmark ca 13000,- I Norge ca 18000,- det er etter min hoderegning billigere

Men om det blir billigere totalt med skatt og avgifter et al, vites ikke- Derfor spør jeg om tips i forumet

Setter pris på alle tips, også om det anbefales og ikke kjøpe fra utlandet

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg kjøpte en Tanfoglio Gold Match fra Karlunde, den kom på ca. 10500 inkl norsk moms, dansk moms blir trukket fra i Danmark.Er godt fornøyd med servicen hos Karlslunde.

Er forøvrig enig med Woff, grunnen til at jeg handlet hos Karlslunde var att norsk importør ikke klarte å skaffe denne modellen på ni måneder.

Gold Match

Link to comment
Share on other sites

Jeg sparte ca 7500.- på å kjøpe i Danmark. bare send søknaden nedover så betale når di sender betalings info å pistolene kommer i posten. Jeg kjøpte forøvrig en gt9-6" og en sp new 22.

Det var ved en kurs på 119.- men føre di satte opp prisen med 500dk for ca en mnd siden.

Frakten kom på 400.- er ikke toll på våpen kjøp fra danmark.

Hvis petter ikke tjener like mye pr våpen som vi sparer på å kjøpe i danmark bør han kansje kjøpe fra karslunde han også :D

Link to comment
Share on other sites

:) Jeg kjøpte som sagt en pistol av Petter, og jeg anbefaler andre å ta en prat med han før eventuellt kjøp. Skal ikke se bort fra at han kommer med et akseptabelt tilbud. (Og servicen hos Børselars er helt topp da! Men IKKE prøv å sende mail til de!! Iallefall ikke uten å ta en telefon i tillegg. Står forøvrig info om mailsituasjonen på hjemmesiden deres..)
Link to comment
Share on other sites

Er selvfølgelig helt enig i at man burde prøve å støtte norsk næringsliv.. Men ikke for en hver pris

Personlig ville jeg aldri kjøpt Israelsk eller Amerikansk våpen, men det er nå meg og en helt annen diskusjon

Karlslunde har nå en demoskutt gt9 5" som burde funke til mitt feltbruk- men den er vel sikkert borte når jeg har tenkt ferdig :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde heller ikke så god råd at jeg synes jeg kunne sponse Landrø med de 6000 jeg sparte på å kjøpe sigen min hos Karlslunde :cry: De selger mye til Norge og handelen går på skinner. Du bruker det vanlige søknadsskjemaet og skriver at det søkes om privatimport. Etter at du har blitt enig med Karlslunde om handelen, sender du papirene ned til dem. De trekker fra dansk moms i beløpet du skal betale. Den danske momsen er den samme som den norske. Norsk moms betales på posten når du henter pakka etter en drøøøy ukes tid. Når du har fått pistolen i hus kan du jo alltids betale avlat til norsk næringsliv ved å bruke det du sparte på ammo :mrgreen:

 

Det hele er så enkelt og greit at Børselars visstnok har forsøkt seg med å få Pardini til å nekte Karlslunde å selge til Norge. Hvordan den saken ligger an nå, vet ikke jeg, men urent trav i forhold til oss forbrukere er det i alle fall :evil: Da hjelper det lite at Petter er velvilligheten selv når du treffer ham på stand på NM

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å importere Pardini fra Danmark, da de koster en hel del mindre der.

Noen her inne som har erfaring med det? Hvordan skal man gå frem?

Blir det trukket fra Mva?

Toll?

Har det ikke travelt, så at det tar litt tid har ingen betydning

 

Jeg ga 12021,-NOK for en GT9 6 tommer i Bronze 13 juni i 2008. Dette var total kostnad.

Lett som juling. Jeg sendte bare innvilget søknad pluss overføring fra min lokale bank.

Venta i 8 dager, betalte moms på posten, så var det bare å dra på banen.

Så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil på det sterkeste annbefale å kjøpe av Karlslundesport i Køben. Tok selv inn en Pardini GT9 6" i 9x19 uten problem. Send den godkjente våpensøknedan ned til Karlslunde og skriv en E-post til Aage om hva du ønsker å kjøpe. Regner med du får svar veldig kjapt, de er utrolig oppdatert og kvikke til å svare.....så tar dere det der ifra :mrgreen:

 

Du vil så få brev fra Posten at du må betale moms på pakken.

Du vil så få pakken til ditt lokale Post kontor.....Hurra!

 

Skulle du få noe problem med den nye pistolen er Karlslunde veldig behjelpelig, ikke at jeg har hatt noe problem med min Pardini.

Det blir jo en ganske bra timelønn når man sparer over 7500.- ved å sende noen E-poster.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Dersom du har kvittering på at varen koster under 7000 dkr (eller muligens 6000, husker ikke), får du refundert dansk moms og slipper norsk moms. Dermed har varen plutselig blitt 25% billigere!

Jeg har handlet hos http://www.korsholm.dk/ og har bare gode erfaringer med det.

 

Du kan ta med deg varer for inntil kr 6000 NOK dersom du har vært på reise utenlands i mer enn 24 timer, og kan dokumentere dette. Ellers påløper det MVA.

 

Så for dem som bestiller pr e-post/telefon, uten å ha vært på reise, vil det påløpe mva og toll.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei dere,

 

Har akkurat snakket med HH ang pistolkjøp.

Fikk beskjed om at jeg trengte en tillatelse til å eksportere ut av Danmark.

Dette skulle jeg få hos politiet i Norge, men det var ikke det samme som norsk godkjent våpensøknad.

 

Etter å ha lest flere tråder om temaet her inne kan jeg ikke si at jeg skjønne hvordan norsk politi kan gi en tillatelse til å eksportere noe ut av Danmark.

Noen som skjønner hva de mener?

Link to comment
Share on other sites

Aldri hentet noe fra Danmark selv, men dette kan ikke norsk politi råde over. Det er mulig at danske myndigheter må ha en kopi av din ervervstillatelse før de kan gi deg en eksporttillatelse, det er i hvert fall normalt fra andre land - men dette varierer fra land til land.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok min allerede godkjente våpensøknad med tilbake til våpenkontoret og fortalte at dette våpnet skal jeg kjøpe i Danmark.

Da satte de et nytt stempel på søknaden og skrev import fra Danmark.

 

Denne modifiserte våpensøknaden sendte jeg så til Hunters House i Danmark (fakset en kopi først)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

jobber også med ett inkjøp fra danmark. men hvor jeg reiser selv og henter den.

 

Angående den danske momsen, er det ikke slik at man kan få den refundert hos det danske tollvesenet ved utreise :?:

 

Henry.

 

EDIT: Noen som har adressa til det danske toldvæsenet's internett sider ? finner de ikke....

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Kjøpte selv en brukt fripistol fra HH. Skannet vanlig innvilget kjøpetillatelse og mailet den. HH ordner eksporttillatelse. Våpenet kommer i post og du får brev fra postens fortollingssenter du betaler mva og sender original kjøpetilatelse til dem. De stempler som innført i Norge. Så når du får alt i posten må du selv føre på våpen nr og levere til politiet. OBS du får ikke refundert moms på brukte våpen fra Danmark da det ikke er moms på slikt i Danmark. Enkelt og greit. :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok si at vi her i Norge skal lete lenger etter en mer service minda kar enn "Børse Lars"

 

Jeg har spart mange tusen på å ta inn våpen fra utlandet, men under NM 2008 forbarmet Petter seg over meg, selv om jeg fortalte at våpenet var importert! Han nekta først, og det forstod jeg. Men gutten hadde hjerte på rett sted!

Det er service det!

Har nå kjøpt for mange tusen hos han siden det, men en blir litt glad når en skyte bror forbarmer seg over en i nød og da er en villig til å legge igjen penger hos han.

Mye å tjene på å ta inn selv, mye å tjene på å ha Petter på laget!

 

Dere får velge.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å plukke opp selv i Danmark eller må det sendes?

Hvis du plukker opp selv, må du betale Dansk moms, som du får tilbake på Kastrup.

Men, da sender Danske myndigheter info til Tollvesenet i Norge.

Jeg personlig synes det er like greit å betale kun Norsk moms hos Tollvesenet når pakka kommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vurdert å bestille våpen fra Hunters House, men jeg ville teste dem først så jeg bestilte et magasin fra dem 25 mai i år. Jeg har fremdeles ikke fått noe magasin, bare en masse unskyldninger.

 

Først så var det leverandøren deres som ikke holdt avtale, så var magasinet sent til dem fra leverandøren, men blitt borte i posten. Da jeg ba dem om å tilbake betale pengene så fant de plutselig et magasin på lageret som de skulle sende i løpet av uken. Dette er 2 uker siden og jeg har fremdeles ikke fått noe magasin. :evil:

 

Så jeg kommer ikke til å bestille noen våpen fra Hunters House.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Låner denne tråden litt siden tittelen passer ;)

 

Vurderer å kjøpe meg luftpistol og fant ut at Hämmerli AP40 var mye billigere i Danmark.

Pris her hjemme 13600,-

Hunters House og Karlslunde skal ha 8000,- og det inkl moms!!!

Og jeg skal kjøpe 2stk. det er ca. 10000,- i forskjell det levert i postkassa med alle avgifter betalt.

Hvordan kan norske forhandlere forsvare det?

Greit å støtte butikker i norge, men det får da være grenser......

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Greit å støtte butikker i norge, men det får da være grenser......

 

Velkommen etter :D

 

Jo fler som gjør dette desto billigere blir det i Norge.

 

Importøren i Vognveien har skjønt dette etter hvert (men det tok jammen mange år) og har satt ned prisen på Pardiniene sine :mrgreen:

Håper virkelig dette gir han den ønskede effekt !!!

Ellers MÅ han enda lenger ned i pris, , , for å bli konkuransedyktig :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må nok si at vi her i Norge skal lete lenger etter en mer service minda kar enn "Børse Lars"

 

Jeg har spart mange tusen på å ta inn våpen fra utlandet, men under NM 2008 forbarmet Petter seg over meg, selv om jeg fortalte at våpenet var importert! Han nekta først, og det forstod jeg. Men gutten hadde hjerte på rett sted!

Det er service det!

Har nå kjøpt for mange tusen hos han siden det, men en blir litt glad når en skyte bror forbarmer seg over en i nød og da er en villig til å legge igjen penger hos han.

Mye å tjene på å ta inn selv, mye å tjene på å ha Petter på laget!

 

Dere får velge.

 

Greit å vite for de som har importert sine pardinier at importøren i norge ikke kan nekte service/vedlikehold/reparasjoner på pardinier med begrunnelse at de ikke er kjøpt hos han. han har sterke forpliktelser som importør og kan ikke løpe fra sine forpliktelser opp mot pardinifabrikken.

At dere må betale for arbeidet/tjenestene han utfører er en annen sak der han kan gi dette "gratis" som ekstraservice til de som har lagt igjen penger hos han tidligere.

Man kan jo trekke paraleller til f.eks bilindustrien. Man hadde blitt litt svett hvis du hadde en danskimportert Toyota men alle forhandlere i norge sa at "sorry, men denne bilen tar ikke vi eu-kontroll/service på...."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...