Jump to content

Matchguns MG2


Junell

Recommended Posts

Er det nokon som har erfaring med dette merket/våpenet?

 

http://www.matchguns.com/schedaprodotto.asp?prod_id=1

 

Har sett at Karlslunde Sport har ført våpena ei god stund, men eg har verken høyrt eller sett noko om dei verken her, i den verkelege verden eller ellers på nett..

Eg må inrømme at eg synest at dei ser kuuule ut, litt tøffare enn det meste av "vanlege" matchvåpen.. :) Men utseende spelar jo ingen trille dersom våpenet ikkje er godt laga.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en slik en stund, skutt ca 2000 skudd.

Jeg er veldig fornøyd.

Andre er ikke fornøyd.

 

Den er noe mer komplisert i funksjoneringen enn de fleste andre matchvåpen men justeringsmulilghetene av ergonomien er store for de som driver med slikt.

 

Avtrekket er det beste og letteste å stille inn av de våpene jeg har hatt. (gsp, sp20 og Morini.)

 

Lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

Den er noe mer komplisert i funksjoneringen enn de fleste andre matchvåpen

Har dette betydd noko for deg i praksis? Tenker då på funk.feil, eller tåpelege mengder pussing for å unngå det? :wink:

 

Du kan jo legge merke til ett navn som dukker opp ganske tydelig: Cesare Morini

Ja, det navnet fekk eg med meg!! :D

Link to comment
Share on other sites

Svenske Vaapentidningen har hatt denne pistolen til test.

 

Det er nok mer enn en grunn til at det er langt mellom dem...

 

Som med SSP, Morini, Pardini,,,,osv, så skulle en tro at et firmaer med svært lang erfaring i å produsere våpen, ikke ville sleppe et uferdig produkt ut av sine lokaler, men det skjer om igjen og om igjen :roll:

 

Siden det er noen som har velfungerende våpen, så er det vel bare velstand nå da :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har dette betydd noko for deg i praksis? Tenker då på funk.feil, eller tåpelege mengder pussing for å unngå det? :wink:

 

 

Våpenet har røyrmagasin og har derfor patronheis omtrent som ei halvauto hagle.

Derfor er det lurt å lese bruksanvisningen før ein startar opp.

Det går an å bli lurt av mekanismen både ved lading og visitasjon for ein som har hatt våpen med vanlig magasin før.

Sluttstykket matar frå patronheisen og ikkje frå magasinet som andre pistolar eg har hatt.

 

Ellers må det nevnas at det er ein omstillar for klikktrening på toppet av våpenet. Denne klarte eg å få i klkkposisjon utilsikta eit par gonger når våpenet var nytt.

"IKKE GODKJENT FUNKSJONERINGSFEIL" :evil:

Har ikkje hendt etter den episoden og var vel egentlig dårlig standplassrutine.

 

Når det gjeld funksjoneringsfeil har mitt våpen gått veldig bra.

I starten ville den ikkje kaste ut alle hylsene til Lapua super club som er litt svak i den loten eg har

Det vart betre etter kvart. ( ca 500 skudd)

Ely pistol extra går veldig bra og null klikk så langt. (1800 brukt opp)

Ely club (brun pakke) som eg nå brukar på trening har 1-2 klikk pr 100 men det gjeld for alle i klubben som brukar den i Pardini og Hammerli også. Når det er klikk er det for svakt anslag pga at sluttstykket ikkje har ført patrona heilt inn. Det skal visstnok vera for mykje voks eller ein dråpe med voks på enkelte patroner som gjer at det trengs meir fart i sluttstykket for å kamre den.

Denne ammoen som eit klubbmedlem formidla til fordelaktig pris har topp presisjon i mitt våpen men alle veit no at den gjer seg best på trening.

 

Det må også nevnast at ein kjenning som kjøpte MG 2 samtidig har hatt mykje tull og har hatt våpenet inne til overhaling minst ein gong.

Du får søke og lese litt på forum rundt om i verden, folk er stort sett veldig fornøyd eller misfornøyd har eg sett. :):D

 

Eg ser at eg har bløffa litt i tidligare inlegg. Har hatt våpenet i ca 3 år og avfyrt ca 4-5000 skudd. (ikkje 2000.)

Er småbarnsfar og aktivitetsnivået er ikkje så høgt lenger. Det vert for lite skyting om dagen. :|

 

PUSSING 8)

Eg pussar av og til.

Når eg skal skyte har eg LITT olje mellom sluttstykke og ramme og fører sluttstykket fram og tilbake nokre gonger for å fordele olja.

Dette trur eg vil hindre slitasje på aluminiumsramma.

Så tar eg ein Q-tip og tørkar ut av det som måtte ha havna i kammer eller i patronheis av olje.

Dersom det er olje i kammeret vert ikkje første tomhylsa kasta ut er mi erfaring.

Ein gong i blant pirkar eg krutslam og feitt ut av patronheisen med ei flis eller ein tannpirkar.

Demontering og puss har eg gjort 3-4 gonger sidan pistolen var ny. ikkje på gunn av fuksjoneringsproblem men at det har sett veldig grisete ut inni mekanismen.

 

Ved demontering og puss er viktig at dei korte skruene oppå ramma er tørre for olje ved montering, på mitt våpen løsnar desse dersom dei har fått olje på seg.

 

Eg tykkjer våpenet er veldig bra men det med utsjåande har eg ikkje reflektert så mykje over. Den store fordelen for meg er justeringsmuligheitene på vekt og ergonomi.

 

Håpar det er til nytte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg har funnet pistolen med stor P for meg :D Ikke skutt med, men holdt i, leeeeeeeenge :oops:

Er det noen her inne som har erfaring med denne de kan dele med meg. Har søkt og funnet litt men ikke på langt nær alt.

Hovedspørsmålet mitt dreier seg om magasinet. Hvor driftsikre er disse og hvor enkelt/vanskelige er disse sammenlignet med vanligmagasin? Hvordan er det med funksjonsfeil på disse? Er det noen "valpesyke" man må ta tak i umiddelbart?

 

Slik ser den ut:

normal_MG2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det har varit mycket problem med funktionen på dessa. Tror nog att de kom ut lite tidigt på marknaden, innan alla barnsjukdommar var åtgärdade. Bara sett ett fåtal ute på tävlingar. aldrig kännt på någon. Men hört och läst, och det har inte enbart varit positivt.

 

Man skall vara försiktig med att tro på allt som står i tidningar, iallafall när det gäller tester. oavsett om det är bildäck eller vapen. För något år sen så avslöjades vissa av våra stora tillverkare av bildäck, med att skicka ett däck med bättre gummiblandningar till test redaktionerna än det som sedan såldes till konsument. Tror nog att de vapen som testas i våra vapentidningar, är nog så kontrollerade innan de sätts i händerna på en jounalist. Har genom åren sett en och annan test som varit mer än lovligt långt från den verklighet som framkommit när man testat själv.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
Jeg har hatt en slik en stund, skutt ca 2000 skudd.

Jeg er veldig fornøyd.

Andre er ikke fornøyd.

 

Den er noe mer komplisert i funksjoneringen enn de fleste andre matchvåpen men justeringsmulilghetene av ergonomien er store for de som driver med slikt.

 

Avtrekket er det beste og letteste å stille inn av de våpene jeg har hatt. (gsp, sp20 og Morini.)

 

Lykke til 8)

 

Hvor har du kjøpt din? I Danmark eller i Norge? Og i hvilken butikk i så fall?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

fannt det her på youtube. syns egentli det beskrev våpenets funksjoner på en meget grei måte. må presisere at jeg ikke har noen personlig erfaring med dette våpenet i det helle tatt. men det var ren nyskjerighet som gjor at jeg søkte litt rundt for å finne noe om våpenet :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

dokker som har Match Gun Mg2, eg har veldig lyst på en mg2, er det mye problemer med de.Har lest endel negativt om de og noe positivt.Kordan e det med deler her i landet.

Eller må alt bestilles fra Danmark..

 

Eller skal eg kjøpe Walther ssp, har jo hatt endel problemer den å..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
dokker som har Match Gun Mg2, eg har veldig lyst på en mg2, er det mye problemer med de.Har lest endel negativt om de og noe positivt.Kordan e det med deler her i landet.

Eller må alt bestilles fra Danmark..

 

Eller skal eg kjøpe Walther ssp, har jo hatt endel problemer den å..

 

De sier det at de første MG2 hadde endel problemer(ikike så rart med tanke på lansering av nytt produkt), men fabrikk har etter det jeg forstått vært meget behjelpelig for å få disse utbedret(lærer jo av sine feil)

 

Har ikke hørt om nevneverdige problemer på nyere produksjoner av den.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Sendte en liten purremail på denna og fikk svar fra Stefano nå.

 

Dear Shooter,

the price of a grip for MG2 as per the questionnaire you sent me is: 150,00 euro + 15,00 euro for transport.

 

This grip will fit all our pistols except the free pistol.

Regards

Stefano Calzetti

Matchguns srl

 

Synes ikke dette er noe avskrekkende pris på denna, har hørt at disse "orginalgrepen" er bedre enn de fra Rink, da rnk grepene gir noe høyere kjernelinje.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Bumper denna litt for morro skyld.

 

Har en MG2 RF-E her nå AND LOVING IT!

Som et par andre her har sagt, for noen sitter disse som hånd i hanske, de fleste andre matchpistoler satt fra vondt i handa til greit nok, denne sitter akkurat der den skal med siktene i korrekt høyde ved hvert løft.

 

Har hatt en funksjonsfeil på den hittil, og prøvd gjennom det min lokale XXL hadde inne av .22LR ammo uten å virke kresen overhodet på noe. Det sies at det var de tidligere våpnene som hadde litt barnesykdommer med tanke på funksjoneringfeil, de ble da i følge norsk importør tatt hånd om så fort som mulig fra fabrikk og rettet opp. Norks importør sa at han nå var såpass trygg på deres leveranser at de nå ble sendt ut uten behov for prøveskyting i forkant.

 

 

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!

Link to comment
Share on other sites

Status per mai var at de måtte sende flere i retur til fabrikken da de ikke lot seg utbedre. Så vidt jeg vet er det tatt inn to partier. 2/3 av disse ble sendt i retur til forhandler pga funksjonsfeil. Tror fabrikken har elendig kvalitetskontroll og ville holdt meg unna fram til den er bedre. Dersom de har begynt å ta inn siste måned er dette nytt for meg og bra dersom de har løst problemene men jeg er betenkt.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, da har nok du siste infoen alikevel da....

Når jeg pratet med de så var de blitt mer fornøyd enn de tidligere hadde vært da de kuttet ut agenturet en god stund, men var som sagt langt mer fornøyd da. Ser ut til at de kan ha endret litt mening igjen i ettertid. Noe innkjøringsproblemer får man vel gjerne på de fleste fabrikat. Har vel klart å få meg selveste kremeksemplaret her jeg da :lol:

Link to comment
Share on other sites

Øh...

Kan hende noen tastet litt feil her... men i følge serienr dere gav nå var den siste fra BL i 5000serien og de som selges i Europa var 50000serien....

Min var 13XXSE så skulle jo egentilg vært problembefengt denna, men hysj, ikke si det til den, kanskje den bestemmer seg for å bli sær....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...