Jump to content

boyds gunstocks


Eiesaren

Recommended Posts

Jeg har jo enda ikke fått min stokk,men siden jeg har demper vill ikke det med at det er tommelhull by på problemer m.h.t reyl for mitt vedkommende.

Men du vil vell merke det etter en tids skyting vis du ikke har demper :?

Ang det at du synest dem ser lav ut,så var en av grunnene til at jeg bestillde den stokke at den er"mye"høyere enn den orginale Marlinstokken.

Følger du øverdelen av fortreet,dær løpet ligger,vil du se at den er like høy dær som bak på stokken. Noe som for mitt vedkommende vil gi meg bedre kinnkontakt under skyting..forhåpentligvis :)

Link to comment
Share on other sites

Min sprakk i front, rett under pipa etter ei helg med vorldsom nedbør på hjortejakt, kan ha noko med at den slo seg litt sia de var eindel grader varmere innomhus, enn ute. da e ikkje store sprekken snakk om kansje 2 mm vertikal sprikk heilt i front. Ska ha rifla inn å bedde den etter sesongen er øve. får få dei til å sjå nermare på det då. Tvile på det har noko særlig praktisk betydning sånn ellers, fekk bare litt bedre plass til pipa. Då eg hadde den inne til løpskutting fekk eg besjed av børsemaker at den va trygg å skyta med, men han anbefalte å bedde etter sesongen var over. Førøvrig er stokken ein drøm å skyta med i forhold til den som var på børsa orginalt. Grepet er suverent. Stokken er ein ross ft i forest camo, til winchester 70.

 

Fekk nettop tilbudsmail frå boyds;

This Weeks' Special...

 

 

Use Coupon Code 10SAVED

 

to receive 10% off ANY IN STOCK Regular Priced items.

 

When you select a part to view the Stock Status must say

 

In Stock - Will ship in 1 to 2 Business Days

Sale starts 4:00pm September 28 - Expires 11:59pm September 30

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er de tommelhullstokkene å skyte med? dem såg så lav ut? Har lekt med tanken å sette en slik på m67'en min:)

 

Lave hvor? Om det er kolben du mener så er den nok like høy som de fleste jaktrifler? -Fremdeles litt for lav for presisjon/langholdsskyting på min rifle men den kunne ikke vært høyere uten at sluttstykket hadde blitt sperret inne i mekanismen. Det finnes jo mange kolbeforhøyere å få tak i om du ønsker det, sånne elastiske saker man trer over og som har innlegg for å høyne kolben.

Link to comment
Share on other sites

Fin den! :D

 

Har veeeldig lyst på en slik selv :mrgreen:

Er det pepper laminat Finished? ? usikker som fy... hvilken jeg skal bestille. ser for meg at hvis jeg bestiller unfinished så blir det endel å gjøre med pussing og oljearbeid.

 

så er det noen som sier de får vondt i tommelen? rekylen som gir tommelen ett kakk eller? Har M67 heavybarrel selv så tror kansje ikke det blir det verste. eller? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Sitter nå å ser på bestillingen.

 

Stokk 92 dollar (523,45 kr)

Shipping 40,15 dollar (233,52 kr)

 

totalt: 756,97

Så kommer vell Moms på 25% av totalbeløpet som blir 189,24 kr

 

Total: 946,21 kr inkludert moms

 

Er dette den endelige kostnaden fra jeg bestiller til jeg har den på døra eller kommer det noen avgifter i tillegg som jeg ikke har nevnt?

Link to comment
Share on other sites

Jupp :D

Det ska vi da se om vi ikke kan få til :)

Har enda ike skutt et skudd med de..men det klør i avtrekkerfingeren :mrgreen:

Venter bare på amo fra en bruker her på forumet.

Skal ha noen 110 grains kuler siden jeg skal jakte rev og småvilt(gås etc),så da synest jeg at 150 grains og opp blir ALT for grovt.

Jeg trenger da ikke skyte spurv med kanon,selv om jeg har en :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bestilte meg ein tommelhullstokk frå Boyds eg og for ei stund sida. Bestillte i forest camo el ka den heitte. Betalte ca 800 med frakt når eg kjøpte den, og ca 300 i posten når eg henta den. Det var vel toll/mva sikkert. Knallfin stokk, som var god å halda i! Denne var til Mauser M98 men har ikkje montert den endå, men ser ut til å passa som eit skudd. Vil iallefall anbefala å kjøpa frå produsent i USA i forhold til å betala 3000 for den her i norge;)

Link to comment
Share on other sites

Fin den! :D

 

Har veeeldig lyst på en slik selv :mrgreen:

Er det pepper laminat Finished? ? usikker som fy... hvilken jeg skal bestille. ser for meg at hvis jeg bestiller unfinished så blir det endel å gjøre med pussing og oljearbeid.

 

så er det noen som sier de får vondt i tommelen? rekylen som gir tommelen ett kakk eller? Har M67 heavybarrel selv så tror kansje ikke det blir det verste. eller? :roll:

Vondt i tommelen? Det merker jeg iallefall ikke i .30-06. Er jo mer som andre rifler med pistolgrep og de fås som kjent i rimelig kraftige kalibre.. :wink:

For min del ble det mer behagelig å skyte på alle måter med den nye stokken, den er også i pepper forresten. Er mange av disse stokkene og det er det nok mange grunner til, blant annet så virker det som om alle er fornøyde med dem og de er jo også svinbillige :D

 

58119_154891371208510_100000629433066_326256_1278740_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke bedda enda nei. Synes passformen er fin og presisjonen er såpass at jeg traff 30x30cm stålplate på 700m hold og den holder treffpunktet bra selv om jeg skyter mange skudd fortløpende. Tror alikevel jeg skal bedde stokken når jaktsesongen er over for å sikre meg mot fremtidige sprekker i stokken som visstnok kan oppstå i litt kraftigere kaliber. Vet ikke om dette omfatter .30-06 men siden det er veldig billig å gjøre det så er det like greit. Men det virker som sagt veldig bra uten :D

Link to comment
Share on other sites

Er en mauser jeg også skal ha stokken på, mistenker at jeg får samme problemet. hva er timney sikring? har ikke sikring som går helt rund, men bare opp til siktet (Samme sak?) . var det hakk for hevearmet fra før som måtte utvides eller måtte du lage det helt selv?

 

Er det smallring eller largering du har?:)

Link to comment
Share on other sites

Det er Timney avtrekk og sikring, det vil sei det er bytta til eit forbedra avtrekk og sikring. Sikringen er flytta til sida på låskassen. Ein vippesikring liksom. Viss du har sikring på sluttstykket slepp du frese ut for dette trur eg. Det var ikkje noko spor for hevarmen, men den tek du til slutt når du har fått stokken til å passe dei andre plassane så den sitt som den skal. Så set du berre sluttstykket i, og prøvar å legge det ned. Då ser du kor mykkje du må "ta ut". Er ikkje så vanskeleg men ein bør ha ein dremel eller liknande. Eg har large ring.

Link to comment
Share on other sites

MÅ man måle for å finne ut om man har short eller long action? Har Howa 1500 med hogue stokk.

 

Ble veldig sugen på en slik stokk..

 

Noen som vet vektforskjellen på hogue stokk og en slik boyd stokk?

 

Denna e te Howa..å dær står førklart ka såm e te short og long-block.

http://www.boydsgunstocks.com/Thumbhole ... y-s/34.htm

Væktforskjellen kan æ ikke hjælpe dæ med,men sku tru at det e av underordna betydning :)

Link to comment
Share on other sites

Vist du tar deg tid å lese på siden,så står det at det ikke er frest ut til våpen..ergo må dette gjøres selv..litt jobb. Men er man ikke født med 11 tommeltotter,så skulle det gå greit. Vis ikke kan man overlate dette til noen som er kyndig på trearbeid med tapphjærn og fres/dremmel :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...