Jump to content

Jaktapparat fra Hørselslaben


gunleil

Recommended Posts

For en tid siden kjøpte jeg jaktapparat fra Hørsellaben. Selgeren skrytet fælt av hvor bra disse er, og i ettertid ser jeg at han har sine ord i behold. Har ikke fått testet de på jakt, men har prøvd de ut i forskjellige situasjoner. Det som er genialt er at når man sitter på post, kan lyder forsterkes, og hørselen blir mye bedre. Når skuddet faller demper den smellet som et vanlig hørselsvern. Har ikke prøvd å gå så mye med den i skogen, men den skal vistnok kunne regulere hvilke lyder som slipper inn til øret her også. Noen som har erfaring her?

 

Så er det jo genialt på skytebanen da. Man kan høre normalt, og slipper den ekle ropingen til kompis og instruktør. Når det skytes slår apparatet inn og blokkerer lyden.

 

Noen som har disse som har erfaringer eller bruksmåter jeg ikke har tenkt på?

Link to comment
Share on other sites

Ligner litt på et høreapparat som man plasserer inn i øret. Det har bla de egenskapene jeg nevnte overfor. Jeg googlet hørselslabben, og på hjemmesiden deres fant jeg litt om apparatet. Var ikke klar over at jeg kunne kombinere det med jaktradioen. Her er noe av det som sto skrevet på siden deres:

 

Demp geværskuddet og behold det naturlige lydbildet!

Vårt spesialtilpassede jaktapparat demper lyden kontrollert og gir god støybeskyttelse,- samtidig som lydene i naturen beholdes. Det betyr at alle de ubehagelige og skadelige lydene dempes, uten at det forringer oppfattelsen av de små bevegelsene og de svake naturlydene som er så viktige for en jeger.

 

Kombiner med jaktradio

ReSound Jeger gjør det enkelt å bruke jaktradio. Ved å koble en liten teleslynge til jaktradioen, overføres lyden trådløst fra radioen direkte til jaktapparatet. Teleslyngen legges rundt halsen, godt skjult under jaktdressen, og “halsslyngen” kobles til radioen i den ordinære hodetelefon-utgangen. Dette gir deg optimal radiokommunikasjon, med forbedret lyd inn på begge ørene.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke et Høreapparat men et aktivt Hørselvern,mange kjenner sikkert til øreklokkene fra peltor,sordin og flere,Resound Jeger fra Hørselslaben fungerer likedan som disse men er individuelt tilpasset,dvs avstøp av ørene til brukeren,de kan også tilpasses hver bruker til den jakten han driver.De demper smell ned til 81db, samtidig som de forsterker lyder i naturen ellers,kan som står ovenfor kobles trådløst til Jaktradio,mobil,mp3 spiller,man slipper ledninger opp til øret.alt sjules innenfor jakka,og man får radioen i begge ørene,Har hatt de selv i 3år og er strålende fornøyd.

De har Medlemsavtale med NJFF, 4500,- inkl Teleslynge for trådløskommunikasjon for bla Jaktradio.

 

http://www.horselslaben.no

http://www.njff.no/portal/page/portal/n ... t_id=70455

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...