Jump to content

Løs del i A-tec Maxim demper


Retsub

Recommended Posts

I de 2 ytterste modulene på demperen min hører jeg at det er noe løst. Når jeg skrur av den ytterste modulen kan jeg bevege litt på den frem og tilbake men ikke sideveis. Den nest ytterste er det litt slakk i frem og tilbake, men ikke som på den ytterste modulen. Demperen er ikke et år en gang, og ikke mye brukt.

Er dette et kjent problem og noen som har noen løsning? Om ingen har en enkel løsning blir det nok en tlf til forhandleren.

Er det farlig å skyte med?

Link to comment
Share on other sites

Utålmodig som jeg var sendte jeg mail til Jakt og Friluft og før kl 10 i dag fikk jeg svar! De sa det ikke var farlig, men at det kunne gå ut over presisjonen. Så de tilbyr meg å sende inn demperen så skal jeg få en ny i retur.

All honnør til kundeservice og ikke minst svartiden til Jakt og Friluft!

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problemet med min maxim. tok kontakt med atec på villmarksmessen, to uker etterpå fikk jeg ny modul i posten. husker ikke om det var stålskiva inni, eller tuppen som var dreia et kusehår for mye. slapp ihvertfall å betale noe.

min gikk hull-i-hull selv med rangle på tuppen.

Link to comment
Share on other sites

Påvirker ikke presisjonen i min børe heller...

 

Men det er jo som du sier, hvordan blir dette etter 1000 skudd..

 

Demonterte modulen og snudde den 90 grader, da ble skranglinga borte.. Så er vel noe som ikke er godt nok maskinert?

Bør kanskje sende en mail jeg også, om dette er/blir et problem for Maxim demperen er det vel best at A-tec får vite om flest mulig tilfeller..

Link to comment
Share on other sites

Meg bekjent ligger stålinnleggene løst i maxim-demperen, og fester seg etter kort tids bruk, når kruttgassene "kleber" hele greia sammen. Synes å huske at alle skramler godt når de kommer ny i eske. Har vel såvidt vært borti ett tilfelle der tilpasninga var litt for dårlig, slik at stålinnlegget ble liggende løst lengre, men toleransene skal være såpass at det ikke har noe å si.

 

Uten at jeg skal påstå at jeg er ekspert...

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg hatt to maxim dempere en i 308 og en i 6,5. Begge disse skrangler i frontmodulen. Kan ikke se at dette påvirker presisjonen men gud hvor irriterendes det er med ny demper som skrangler når jeg er borti med demperen i ei grein eller noe annet hardt. Vurderer heller et annet fabrikat, aller helst tilbake til en hausken

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...