Jump to content

Test av slugs i Blaser D99


Guest DJT

Recommended Posts

I min Krieghoff Otima rifledrilling går også Rottweil Brenneke Magnum desidert best . Jeg trenger jo ikke tenke på samskyting men de samler innenfor 60-70 mm på 50 meter og ligger like i overkant av riflehullene. De fleste tyske våpen mistenker jeg for å bruke Brenneke hvis de ikke får beskjed om noe annet når de regulerer for slugs.Remington 24 gram samler også bra men de ligger ca 20 cm over siktepunktet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Fant ikke denne før nå...

Har og testet rottwail brenneke slug i kal 20 i drillingen og de 4 skuddene jag har testet på 50 m ble meget bra. De 3 første hadde en samling på ca 40mm, treffpkt en tomme til høyre. ( dette var med venstre løp) så kom en slenger 6-7 cm over.

 

Jeg ser det som mest aktuelt å ta rifleløpet først og så sende avgårde en slug som plan B. Har noen testet dette med varmeskyting? Har det noen nevneverdig innvirkning på treffpkt om rifleløpet er varmt? Jeg fant ikke noe slikt, den ene slengeren var med kalde piper, treskuddssamlingen var med både kalde piper og varm riflepipe. Men 4 skudd er jo litt lite å konkludere med...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vil bare nevne at jeg, inspirert av denne testen, handlet inn et par pakker med RWS Brenneke slugs til min drilling i 20 (Merkel k96 Lux) Merkel fabrikken opgir at jeg bør bruke Brenneke slugs, så derfor. Det gikk helt... begredelig... spredte over hele 20 liters malinspannet på 30 meter, og innslagene viste at slug'en gikk inn sideves. Jaja, er vel egentlig begrenset hva en 20 slug er god for når det kommer til stykket, for lett for villsvin vel? Blir vel rådyrmat? Da har jeg jo rifleløpet om det er over 20 meter, og under det er jo en hagleladning utrolig effektivt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...