Jump to content

Storfornøyd med Blaser tråden:-)


cervus elaphus

Recommended Posts

Sitter her med siste utgave av jakt. Denne gangen er det Petter Korsell som jobber som børsemaker hos Jakt&Friluft som må ta sine to favoritt våpen "ut av våpenskapet".

 

Og det er med glede jeg kan lese at hans favoritt rifle er en Blaser R-93 OffRoad i kaliber 6,5X55, og at han har 10 :shock: løpsett til denne. Videre leser jeg at han montert en A-Tech demper og har en S&B 3-12x50 med opplyst retikkel (nesten skummelt lik min rigg). På bildet ser det ut som om han har hatt på "gripp" tape, noe jeg også har gjort. Jaktammo'n er Norma sin 10,1 gr Oryx.

 

Selv har jeg samme demper, på toppen kommer en Zeiss 2,5-10x50 som jeg har vært særdeles godt fornøyd med i snart 10 år.)

:D Om det er en Offroad som er favoritten, hvorfor viser han da frem en professional? :wink: Den "griptapen" du ser tilhører nok en professional-stokk, slike herrer bruker nok ikke "Biltemaløsninger" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Quoting fjernet jmonsen

Samme problem som deg... Er i tenkeboksen.Har sendt mail til Winge nå om pris på R93 prof,så håper jeg får bestemt meg. Har lyst til og prøve en slik,så er det noen som bor i Hønefoss omegn og har lyst til å låne den bort noen skudd,så si ifra :P . :D Har prøvd sauer outback og syntes den er knallfin og skyte med,men savner litt bedre grep/friksjon i frem skjefte..

Link to comment
Share on other sites

Litt på kanten, men er det noen firmaer/børsemakere som har begynt å lage løp til Blaser R93, slik at man kan få litt mer spennende og/eller andre kalibre enn det Blaser selv har i kolleksjonen sin?

Vel, hvilke kalibre savner du? Med rundt 40 standardkalibre burde det meste være dekket, og mange av disse kommer ihvertfall under min definisjon av "spesiell" Har du andre spesielle ønsker får du sikkert disse på bestilling. :wink:http://www.blaser.de/Calibers-Professio ... .html?&L=1

Link to comment
Share on other sites

Og jeg skule gjerne hatt et annet magasin... Magasinene er det jeg liker dårligst med Blaseren min.

 

Nu skal vi vel holde oss til trådstarters ønske og intensjon skaubjønn!

:arrow:

Jeg synes det er på tide at vi som er strålende fornøyd med våre Blaser våpen har en " fornøydside".

 

 

Neida, er helt enig med deg Skaubjønn, er kjempefornøyd med blaseren min, det eneste jeg heller ikke er 100% fornøyd med er magasinløsningen.

Link to comment
Share on other sites

@asterix:

Vel, f.eks. savner jeg: 260Rem evt. 6,5x47Lapua, 358Win evt. 338Federal... :wink: Å spesial bestille egne kalibre/løp hos Blaser tror jeg kan bli en dyr affære med tanke på pris på ordinære løp, men blir de standard en dag skal jeg vurdere Blaser nøye - har jo vært på nippet til å kjøpe R93 før!

Link to comment
Share on other sites

Her er professionnalen http://www.blaser.de/R-93-Professional.123.0.html?&L=1 og her er offroad http://www.blaser.de/R-93-Offroad.121.0.html?&L=1

 

Professionnal er en senere modell, mørk grønn, og med gummierte grepsplater på fortre og pistolgrep. Lettere å bære rett og slett. Mekanismen er den samme i de to modellene, det er bre stokken som er litt andrledes.

Link to comment
Share on other sites

Har en R93 lux med 2 løp i 375 H&H og 270 win. Er veldig fornøyd med begge kalibre,men pga en travlere

hverdag for tiden har jeg mindre tid til lading å kunne tengt meg ett løp i 6,5x55, da jeg er DSF skytter og har tilgang på "billigere" amo.

Noen som er interessert i å bytte sitt 6,5 med 270`n?

Link to comment
Share on other sites

skal bestille meg en proffesional :) , på den skal det sitte en a-tec standard demper. Hadde tenkt å velge den korte pipa (50cm) for gjenging, men ble plutselig litt usikker om den er for kort (eller at a-techen er for lang da). Hva slags løpslengde har dere når dere bruker lyddemper på proffesionalen???

Link to comment
Share on other sites

Remfester er ikke noe problem. Bare skru ut det som står i, så kan du bruke Uncle Mike hurtigfester (synes jeg å huske). Du kan jo ikke bruke tofot på den som står på heller, siden den er festet i enden av stokken. Sett på et nye Uncle M reste under fremstokken. Om du ser oppi stokken er det markert en ring der du skal borre. Du bør ha stativ til boremaskinen så du ikke borrer skjevt. Gratulerer med ny børse! :D

Link to comment
Share on other sites

Vurderer selv å bytte ut M03'n i en R93.Noen tips om hvem som er best på blaser i norge,og hvem som har best utstilling. Må si jeg har mest lyst på en Attache, men synes prisen blir noe stiv,derfor ønsker jeg å se forskjellige modeller i real life,så kanskje jeg kunne spart noen kroner på å gå for en rimeligere modell med pent trevirke. Tips mottas med takk,og som nevnt så vurderer jeg salg av en strøken Mauser M03 ... :)

Link to comment
Share on other sites

Daywalker hvilken koffert er det du har til blaseren din?

 

Hei Hunter!

 

Den kofferten jeg har er en helt vanlig aluminiums koffert med plass til demontert hagle

eller som du ser blaseren :D Tror målene er 38x15x86 om jeg ikke husker helt feil. Mener at det er seeland

som selger de. Prøvde å finne en link,men hjemmesiden deres var desverre nede.

Virker som en grei koffert så langt

Følte ikke for å bla opp 4000 for en orginal koffert.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er nok en fornøyd Blaser bruker. Har R93 offroad. K95 og K97. Alle er presise drifts sikre og svært lite tull og tøys. Idag kom endelig den etterlengta R93 Carbon. Lett er den ikke men kul ja. Får prøve den til helgen gleder meg som en unge :P:P

Link to comment
Share on other sites

absolut ikke sauern min kostet over 60000 så det står ikke på misunnelse,Men jeg kjøper ikke et transportrør med en chuks på skinner på en ellers fin hvalnøttstokk,dårlig forvaltning av edelt tre,hadde passet bedre med 2,4

 

 

:arrow: Hey Smart-Ass! Velkommen til forumet. :wink: Hadde vært fint om du kunne respektere trådstarters ønske :!:

 

Og for dere som ikke liker Blaser, STAY OFF THIS SITE :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så fornøyd med Blaseren at jeg vurderer å selge min Sauer 202 i 3006 da denne ikke lenger blir brukt.

 

Gikk til innkjøp av en Blaseren R93 Lux 6,5x 55 etter å ha lest mye negativt om dette våpenet, men synes selv det var tøft og ønsket derfor å prøve det.

Lette lenge etter en grunn for å kunne forsvare å bruke så mye penger på et våpen jeg strengt tatt ikke hadde bruk for.

 

Fikk for meg at dette var det optimale våpen for min sønn om 4 år når han er gammel nok til å være med meg på opplæringsjakt. Kort, lett og i et snilt kaliber.

 

Nå har jeg skaffet meg godkjent søknad på en 9,3 pipe og er helt sikker på at denne riflen forblir i mitt våpenskap for alltid :D

 

Har aldrig vært borti en mere genial rifle :!:

 

Kanskje jeg må skifte nick fra Sauerhansen til Blaserboy :D

Link to comment
Share on other sites

Ser alle er så fornøyd med sin r93. Sikkert fantastiske børser det.

 

Sjøl har eg en Blaser, men ikke en R93, men en F3.

En standar F3 game versjon, Den vil eg bare skryte litt av. Den er vært hvert eneste øre jeg betalte for den. Nesten så eg før lyst til å hente den frem for å kose litt med henne.

 

Hhhhhhhååååååååååå så glad i den haglen der! :oops:

Link to comment
Share on other sites

absolut ikke sauern min kostet over 60000 så det står ikke på misunnelse,Men jeg kjøper ikke et transportrør med en chuks på skinner på en ellers fin hvalnøttstokk,dårlig forvaltning av edelt tre,hadde passet bedre med 2,4

 

Sauer til 60000??? :mrgreen::mrgreen: Du er dum du......ruster gjør den sikkert selv om du bet 60 lapper :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ser alle er så fornøyd med sin r93. Sikkert fantastiske børser det.

Selvfølgeligt er alle deltagere i denne debat fornøjede med deres flotte våben. Det var et ønske fra trådstarteren at der kun fremkom positive kærlighedsberetninger :wink: Alle der har et mere nuanceret syn, har oftest også en stor grad af forståelse for andres kære, så derfor undlader di selvfølgeligt at spolere hyggen og gruppens selvsuggestion :wink:

 

Sjøl har eg en Blaser, men ikke en R93, men en F3.

En standar F3 game versjon, Den vil eg bare skryte litt av. Den er vært hvert eneste øre jeg betalte for den. Nesten så eg før lyst til å hente den frem for å kose litt med henne.

 

Hhhhhhhååååååååååå så glad i den haglen der! :oops:

Link to comment
Share on other sites

Vurderer selv å kjøpe meg en slik R93. Dette pga den nye våpenloven og at magasinet skal vist romme en hel 375H&H. Det som iriterer meg mest med Rem AWR`n min er at magasinet setter begrensninger for hvor lang patronen kan være.

Så her er spørsmålet som jeg ikke har fått svar på av selgerene. Hvor langt er magasinet på R93n?

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt er magasinet på R93n?

 

Magasinbrønnen på en Proffesional er ca 93 mm, og i front er det lagt inn en gummi "buffer", slik at ikke blyspissen blir skadet i rekylen. Nok et genialt trekk av Blaser :D

 

Selve magasinet er ca 67 mm langt (6,5x55), men det er samme lenge på alle.

 

Så mao, du bruker samme stokk fra kaliber 222 Rem til 416 Rem mag/45 Blaser, skifter kun ut magasinet som elegant glir ned i magasin brønnen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...