Jump to content

Forsvarlig Oppbevaring: Debatt


Clakz

Recommended Posts

Hva mener DU er forsvarlig nedlåst?

 

Skal man tolke forskriften i dens nåværende stilling med den nye på vei, er våpenskap det eneste som er forsvarlig nedlåst. Når man leser om dommere som ilegger våpeneiere høye bøter for å oppbevare sine våpen bare nedlåst i sin egen leilighet hvor kun de selv har tilgang får man også forsterket dette inntrykket, og ikke minst når man leser Ravntinds tråd.

Link to comment
Share on other sites

Når man leser om dommere som ilegger våpeneiere høye bøter for å oppbevare sine våpen bare nedlåst i sin egen leilighet hvor kun de selv har tilgang får man også forsterket dette inntrykket,

 

 

Hvilke dommer?

Link to comment
Share on other sites

http://www.folkebladet.no/nyheter/article206989.ece

 

Hvor lang tid bruker man på å brekke opp en trekommode f.eks?

jeg er ikke jurist. men slik jeg leser denne dommen betyr det at våpenlovens § 27a. "Skytevåpen eller en vital våpendel, samt ammunisjon, skal oppbevares forsvarlig nedlåst." må defineres bedre.

pr i dag trenger man jo ikke våpenskap før man har et visst antall våpen eller har håndvåpen eller halvautomater.

står vel ingen krav til hva våpen skal låses inn i om du har under det antallet hvor kravet til våpenskap trer i kraft? vil ikke et garderobeskap med hengelås være nok? spørsmålet blir hva som er "forsvarlig nedlåst"

 

hadde mannen satt en hengelås på skapet ville han ha hatt sitt på det tørre?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hva er egentlig problemet med å skaffe seg ett godkjent våpenskap, først som sist ?

Kanskje økonomi for noen,men nå er de blitt såpass rimelige, at det er mulig for de fleste å ta seg råd til ett. Plassproblemer ? Mange størrelser å velge i. Ett moment kan jo være om man leier bolig og ikke får lov til å bolte det fast, eller i det hele tatt sette det inn fordi huseier ikke vil ha merker i gulv/vegger.