Jump to content

Remington 700 Tråden.


K. Appelgren

Recommended Posts

da er det kommet en remington 700 i skapet mitt også. valget falt på tactical i 308. eneste minuset jeg har funnet er stokken, den er for myk fremme så anlegg utgår med høye kneløft uten modifikasjoner. fant like greit frem ei rasp og raspet/filte bort endel der og nå går det fint å ta anlegg uten at stokken tar atti løpet. men noen som har tips til å få stivet av mer frempå der?

Link to comment
Share on other sites

Overmould stokkene er litt vriene kontra en som er "hul", kommer an på hvor dreven man er med dremel etc, men hørt om noen som skjærer ut en tynn slisse i stokken og bedder en T eller hjørneprofil ned. Vil tro nøkkelen til det vil være å ha feste gjennom hele stokken. Vil uansett være svake punkter rundt omkring.

 

Men ville holdt et øye på finn.no, utrolig mye bra stokker som dukker opp billig.

Synes selv at LTR stokken er utrolig behagelig, og ofte ganske hyggelig pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei,

har søkt mye uten å finne svar. Lurer på hvilken løpestigning 700 ADL har i 6,5x55?

En kompis som har en slik og den er endel år gammel. Han sliter med å stabilisere 130gr Norma GT. Det skal etter litt lesing på interweb være en lang kule som krever 8" snurr.

 

P-E

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da er min 700 ferdig. 308 kappet til 46cm

-Shilen justerbart Avtrekk 

-20 moa skinne fra Weaver 

-Sonic 45 

-magasin kit fra legacy. 

-zeiss HD 5 3-15x50 

-berserk stokk. 

-gummiert hevearmskule

-litt presisjons maskinering av børsemaker på sluttstykke. 

 

Gjenstår enda å montere Versapod. 

20170518_093341.jpg

20170518_093336.jpg

20170518_093345.jpg

Edited by bjornthans
Lagt til bilder
  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er min 700. Opprinnelig ei original 700VS, Varmint Syntetic. Ei rifle som har hatt litt ulike retningar i mitt eige. Den var ei stund bestykka med 458SOCOM-løp, men dette gav eg opp då det vart for smalt.

I dag er specen slik:

- retta kasse

- originalt løp som er kamra oppatt av Rafdal, kappa til 20" og gjenga til lyddempar.

- Badger Tacrical Bolt Knob.

- Warne Tactical Picatinny-skinne

- Warne QRW ringer

- Hausken std

- Zeiss Victory HT 3-12x56 #60 og ASV

- kolbeforhøgar frå Jaktdepotet

- Versa-Pod

- McMillan HTG/M40A1, bedda

 

frå før har eg og ein HS Precision LTR-stokk. Pipestikke og låskassenøkkel frå då eg hadde 2 løp.

Rifla vert brukt til skumringsjakt og bane. Eg ville egentlig selge den, men den går egentlig for godt til det... 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Raskt spørsmål til dere.

Jeg tenkte å handle meg en Remington 700 etterhvert, men er litt fortapt i alle modellbetegnelsene.

Når det kommer til SPS, Varmint og Tactical, er det noen annen forskjell enn løpslengde/tykkelse?
(Og at det er 2 reimfester foran på Tactical?)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange har lyddempter til Remington 700, og lurer bare på om det er så nødvendig. Er lyden virkelig så høy at det er ille på skytebanen, eller hvorfor er det så mange som velger denne "permanente" løsningen? Har ikke kjøpt min første rifle selv enda, så pls ikke halshugg meg, men er veldig nysgjerrig!:)

Link to comment
Share on other sites

 

9 minutter siden, xX_Deerhunter_Xx skrev:

Ser at mange har lyddempter til Remington 700, og lurer bare på om det er så nødvendig. Er lyden virkelig så høy at det er ille på skytebanen, eller hvorfor er det så mange som velger denne "permanente" løsningen? Har ikke kjøpt min første rifle selv enda, så pls ikke halshugg meg, men er veldig nysgjerrig!:)

Hva mener du med "permanente" løsningen? Ikke som at en demper er sveiset fast.

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, xX_Deerhunter_Xx skrev:

Ser at mange har lyddempter til Remington 700, og lurer bare på om det er så nødvendig. Er lyden virkelig så høy at det er ille på skytebanen[...]? 

 

Lyden er så ille på jakt. 

 

Jeg var tidlig ute med lyddemper, dengang det var suspekt jamesbondutstyr. Hele fatters slekt jakter villrein, og alle "onklene" overrasket med å umiddelbart synes det var en kjempeidé.  Alle onklene bortsett fra én, som syntes det var kun for russiske agenter. 

 

Det viste seg at han var den eneste jegeren i den gamle generasjonen som ikke hadde fått permanent øresus av rifleskudd på jakt. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Edward skrev:

 

Lyden er så ille på jakt. 

 

Jeg var tidlig ute med lyddemper, dengang det var suspekt jamesbondutstyr. Hele fatters slekt jakter villrein, og alle "onklene" overrasket med å umiddelbart synes det var en kjempeidé.  Alle onklene bortsett fra én, som syntes det var kun for russiske agenter. 

 

Det viste seg at han var den eneste jegeren i den gamle generasjonen som ikke hadde fått permanent øresus av rifleskudd på jakt. 

Takk for svar Edward!!:)

Link to comment
Share on other sites

På skytebanen er det litt kjedelig med demper da de blir varme veldig fort og lager hildringer. Dessuten smeller det så mye på banen fra andre skyttere at akkurat på banen er demper unødvendig etter min mening. På jakt er det noe annet, det er behagelig å kunne dra på jakt uten å må ha hørselvern på seg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har det veldig mye hyggeligere på banen de gangene alle skyttere bruker demper. Som oftest er det jo minst én udempa rifle der, men det hender jeg har flaks, og det er veldig behagelig. Jeg er ikke veldig glad i ting som lager mye lyd, da. Andre kan selvsagt foretrekke det annerledes. 

Link to comment
Share on other sites

Hei, trenger litt hjelp til hva slags Rem 700 jeg skal kjøpe. Jeg har bestemt meg for at det skal være .308, og at den ikke kan koste mer en 10k(er snart 18 år så har ikke allverden med penger), men ellers står det litt fritt. Den skal brukes til jakt, så ønsker at jeg skal kunne skyte langt(oppmot 300-400m) uten at kula skal droppe. Er det "stor" forskjell på sps, sps tactical osv? Dette blir mitt første våpen, så er ganske spent!:D

 

Takk for svar på forhånd!

PS; Du hadde vært en engel hvis du kunne droppa linker:D(helst norske forhandlere9

Edited by xX_Deerhunter_Xx
Link to comment
Share on other sites

Har sett litt på sidene til Remington, og ser at rifler i kaliber .17 Fireball ikke er tilstede som valgmulighet når det gjelder kaliber. Er det noen som vet om det også vil gjelde ferdig ammunisjon med samme kaliber laget av Remington? Jeg har en Remington 700 SPS Varmint i nevnte kaliber, og lurer da evt på om jeg må begynne å tenke på å lade dette kaliberet selv...eller selge den og vurdere et annet mer "vanlig" kaliber! 

Link to comment
Share on other sites

@xX_Deerhunter_Xx: Kula dropper uansett typr rifle, kaliber og ammo. Tyngdekraften får du ikke skrudd av. Hvor mye den dropper, er derimot svært forskjellig fra kaliber til kaliber og avhengig av type kule.

Har du sett på Remington 700 LTR. Jeg har en i .308 og er ekstremt godt fornøyd med den. Når politi og forsvar i mange land bruker den som "kortsniperrifle", er den sannsynligvis god nok for deg og meg også.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 timer siden, xX_Deerhunter_Xx skrev:

 

PS; Du hadde vært en engel hvis du kunne droppa linker:D(helst norske forhandlere, er ikke så keen på å betale moms9_9)

Hvis du finner Norske forhandlere der du slipper moms så vil jeg gjerne vite det?

Link to comment
Share on other sites

På 15.7.2017 den 16.05, Generaldfeld skrev:

Har sett litt på sidene til Remington, og ser at rifler i kaliber .17 Fireball ikke er tilstede som valgmulighet når det gjelder kaliber. Er det noen som vet om det også vil gjelde ferdig ammunisjon med samme kaliber laget av Remington? Jeg har en Remington 700 SPS Varmint i nevnte kaliber, og lurer da evt på om jeg må begynne å tenke på å lade dette kaliberet selv...eller selge den og vurdere et annet mer "vanlig" kaliber! 

Bare å begynne å lade. Har vært ammo tørke  lenge. Hylse tilgangen har også vært så som så, håper at du har spart på dine. 

Link to comment
Share on other sites

På 23.7.2017 den 20.41, Generaldfeld skrev:

@Toby, ja jeg har beholdt alle hylsene heldigvis...har vel 2-300 ferdig ammunisjon liggende også. Begynner å bli litt i tvil hva jeg skal gjøre med dette kaliberet...før var det bare stor stas og full jubel, nå er jeg ikke like sikker...trur eg! :-)

Sålenge du har såpass med hylser null stress. Krutt og kuler er mye mindre problem. Du skyter ikke vel så mange skudd hvert år med det? Er revebørsa for livet det der.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei.

 

Kom over dette forumet etter å ha søkt en del på nettet etter ny stokk til min 700 bdl dm 308win.

Kan noen her bekrefte om modellbetegnelsen stemmer?

Er det noen som har en synt. stokk med rekyldemper til salgs?

20170802_202440.jpg.463be25e42ec164835780577b38a3af9.jpg

Vet noen om det evt. er mulig å kjøpe rekylkappe til den originale stokken?

 

En av guttene skal begynne å bruke denne rifle... var ikke helt fornøyd med slaget i skulderen 😐 etter første runde på skytebanen... Vi ser etter en bedre løsning med god demping. 

Har noen erfaring med å fjerne lakken på en slik stokk? liker ikke stokker med høy glans. Kanskje det er mulig å fjerne lakken, for deretter å ha på stokkolje?

20170802_202550.jpg.00b1848b63d15bc543db682114c0063c.jpg

Edited by Dn77
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder rekyl ville jeg startet med å få byttet rekylkappe til for eksempel en toms Pachmayr Decellerator kappe.
Mykere og absorberer rekylen meget bra.
I og med at den bygger mer enn originalen bør stokken kappes tilsvarende, jobben er best å sette bort til en børsemaker ( ca 12-1500 kr).

Ellers er rekylen på  308 Win i en slik standard rifle ikke mye å snakke om.
Det som skal til er trening, og helst et sikte som passer med tanke på tilstrekkelig øyeavstand.
Lyddemper er sikkert greit, men jeg er såpass gammeldags at jeg mener at rekylen på en slik rifle lett lar seg takle med trening.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke skal legge veldig mye tid eller penger i den ville jeg solgt stokken og kjøpt en syntetstokk. Da får du både rekylkappe og mindre høyglans.

 

Hvis den er pen og godt vedlikeholdt finner du en brukt synt stokk for 1500-2000 på finn.no, og får ca 1000 kr for den du har. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 11 months later...

Hei. 

 

Jeg har 2 Remington 700´er og er meget fornøyd. Jeg har en i 30.06 i bygget med KKC stokk, Leopold Leupold vx-r 3-9x50, Atec MegaHertz og litt annet snacks,

Så har jeg en orginal 700 i .308. Denne har en eldre Leupold kikkert 1,75-6x32 og ikke løst magasin, men toppmatet 4 skudds magasin. Her har jeg en syntetisk stokk, som er helt ok, men den har en veldig hol klang, som er utrolig iriiterende når man smyger seg i skogen , og kommer inntil greiner osv. Denne vil jeg bygge om nå. Jeg ønsker ny stokk, og vurderer boyds thumbhole FEATHERWEIGHT THUMBHOLE, og magpul hunter 700. Jeg vil også sette inn løst magasin. I Magpulen kan jeg kjøpe drop in magasin rett fra magpul, men hva med boyds? Anbefalinger på stokk og magasin? 

Link to comment
Share on other sites

På 25. juli 2017 den 1.18, Generaldfeld skrev:

Det blir ikke mange skuddene hvert år på denne riflen nei, det er veldig langt i fra å kunne kalles mengdetrening! Jeg er veldig fornøyd med presisjon, effekt, virkning og hastighet, bare så synd at hastigheten er med på å slite ut løpet så raskt! 

Tror at løpet varer nok jaktlivet ditt ut hvis det kun brukes på revejakt og noe trening. Er ikke store mengder krutt selv om kule hastigheten er høy. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noen her som har erfaring med Magpuls hunter stock? Har kjøpt meg en remington 700 sps tactical som er oppgradert med rekylbrems fra vector og hunter stock fra magpul og lurer på om det er noe jeg evt burde forberede meg på? Vekt, lengde, ergometri etc. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...