Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

Var masse kjent her gitt. Har måttet ta i bruk uthuset som lager. Måtte Støpe noen sigarer til 44en i sommer også, kjekt å ha. Har div hylser i bøtter. 4 lade presser, 5 seise presser og en drøss med tenger som jeg nesten ikke trenger hmm.. Mener jeg satte navn på de en gang i mine yngere dager også. Ikke le det kan nokk skje dere også.:cry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

når du ikke får sove på grunn av at du ikke vet om riflestigningen :oops: i ett løp du har handlet for en stund siden vil stabilisere de lange og tunge kulene du vil bruke på lengre hold, og du står opp midt på natta å raser ned i våpenskapet for og finne ut twisten........

 

Nofish

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har lest hele tråden og kunne ikke finne følgende.

 

...når man har flere løp i sære kalibre som man ikke får kjøpt ammo til.

...når man "drypper" krutt på ladevekta til vær jævla patron.

... samt når man kryper under ladebenken for å finne en tennhette når man har 8000 liggende i skuffa under en armlengs avstand.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

- du "støvsuger" et loppemarket for alt du kan finne som er laget av tinn, den eldre damen i kassa utbryter "å nei så morro at ungdommen har fått øynene opp for tinn igjen".... og kjerringa som står bak meg sier surt " han skal smelte alt sammen og støpe kuler av det"

 

- du tar med fruen ut på en romantisk middag.... under middagen blir du fjærn og drømmende i blikket og fruen sier ømt " hva tenker du på nå da kjære?" Og du svarer se på den solide bardisken, det hadde sikkert blitt en fin ladebenk......

 

- du kaller ungene dine for småpatroner...

Link to comment
Share on other sites

... har pyntet juletreet med kuler og hylser innimellom den andre pynten

... bruker ladepressa og ei gammal die til å knekke nøtter med i jula..

... doserer spriten i drinken med et kruttmål (er vel ingen som gjør det, men jeg syns det var et godt forslag ;))

... lager hylsetrommel (som for øvrig er verdens styggeste) av en gammal Mercedes vindusviskermotor, snekrer et nyydelig stativ og lager skovler inni en "microovn-boks", samt sveiser på en passelig skjøt på viskermotoren for å feste microboksen på. :D Men fungerer, ja DET gjør den! Kommer aldri til å byttes ut før motoren går til F

Link to comment
Share on other sites

...når man "drypper" krutt på ladevekta til vær jævla patron.

 

Gjør ikke alle det :shock:

 

Er ladenerd når du skiller de ulike kruttypene fra hverandre basert på lukta.

 

Nei, alle gjør ikke det. :roll:

Bruk av kruttmål er vanlig. Og til treningspatroner bruker har jeg de siste 8-10 årene brukt kun kruttmål.

Konkuranse- og jaktpatroner kontrollveies alltid for så å dryppe litt hvis avviket er større enn 0,2-0,3 grain.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

...du snur deg etter en fin dame og sier til deg selv at "hu hadde fin boat-tail"

...lærer bikkja å apportere tomhylsa i stedet for fuglen

...du ikke er sikker på hvor elgen falt, men du er sikker på hvor tomhylsa ligger

...du gleder deg til å få barn så de kan lære seg å trimme hylsene for deg

...du rengjør sølv-bestikket i hylsevibratoren

...du rangerer damer etter BC

...du synes krig er dumt fordi det blir dårlig tilgang på ladekomponenter

Link to comment
Share on other sites

:lol::lol: huff huff her er jeg spikern og dere traff alle sammen med hammeren dead senter..

hender at jeg bruker bokser med støpte kuler som manualer sånn at jeg kan beundre støpene mine mens svetteperlan renner. og ja jeg er `hylsoman` :) men en dag... kan man jo få bruk for noen :lol:

Link to comment
Share on other sites

...når man "drypper" krutt på ladevekta til vær jævla patron

 

Det gjør æ. Men så går dæm i samme hullet å da.....

kammeret ? ;)

hehe

 

men man vet man er ladenerd når man står å ser på hjulvektene på bildekk å tenker over hvor mange 9mm kuler det kunne blitt støpt av hjulvektene på sommerdekka feks ;)

Link to comment
Share on other sites

.. du kjenner panikken komme når kula ikke sitter i skinnet på elgen og restvekt-kule-statisikken ryker.

.. du bruker den første timen etter skuddet til å granske trærne for å finne igjen kula.

.. du setter deg ned å måler POI på elgen.

.. du forklarer avstanden til butikken i antall knepp.

.. ungene spør deg om hvor lenge det er til vi er framme, og du bruker benevnelsen flyvetid.

.. den første rangla som poden fikk, besto av et passelig utvalg av kasserte tomhylser (tror kanskje det var nr 2...).

.. metallsøker er helt naturlig utstyr på banen og på jakta.

Link to comment
Share on other sites

-Du våkner midt på natta og lurer på hvor kulene du bestillte for ei stund siden befinner seg og står opp av den utrolig deilige senga for å spore pakken

-Du har kun et kaliber å lade til (308win som jeg har) og vil prøve noe nytt og bestiller hylser i 243win for necke opp :lol:

Link to comment
Share on other sites

.. Når noen spør om været, og du sier at ved BC 0.452 blåser det 5 MOA sør-østlig og 2 MOA opp hPa.

.. Du argumenterer hardt overfor din kjære at Norma, Berger eller Sierra er meget fine navn når ultralyden viste at dere venter en gutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...