Jump to content

Du vet at du er ladenerd når...


Sako 30-06

Recommended Posts

...når du sier at guttungen har en C.O.L på 900mm

..når du smiler når du kjører forbi veiskilt med "frøland" på

..når du har flere esker med kuler hvor det bare er tatt noen få kuler

..når du går inn i den lokale sjappa, og ekspeditøren sier "det samme som sist?" og setter en boks med N140 på disken

Link to comment
Share on other sites

.. når du blir sykemeldt for senebetennelse etter å ha tørket hylser rene for smøring.

...når du alltid har messingspon på klærne.

...når du er redd kjerringa skal støvsuge på "furterommet" i tilfelle kruttstøvet på gulvet skal eksplodere.

...når du har ladeutstyr fastmontert på kjøkkenbenken.

...når du har trekt opp kjerringa to ganger og kaller det S.E.E

...du sier at kjerringa ikke lenger er "tight neck". ;)

Link to comment
Share on other sites

...het en tråd på Sluttstykket. Hva om vi tar opp den her? Jeg kan begynne:

 

Du vet at du er ladenerd

 

 

...når du samler hylser i et kaliber du ikke har diesett til

 

 

 

Flere?

 

-og når du som meg i tillegg samler på diesett du ikke har våpen til.....

:mrgreen:

 

(Har du klave får du ku......)

Link to comment
Share on other sites

Du vet du er ladenerd når du

-Kjøper kuler bare for å teste dem i tlfkataloger

-Kjøper så billige og så få julegaver som overhodet mulig for å kjøpe mere krutt og kuler

-Lader bare for å lade uten å ha noe å bruke skuddene på etterpå

-Slår ut kulene med kulehammer på patroner du allerede har ladet bare for å lade dem på nytt (For å ha noe å gjøre..?)

Link to comment
Share on other sites

Raudnakke, neida julenissen heiter Mr. LEE og Trond Alvestad er ein av hjelperene. ( Alver ?? ) :mrgreen:

 

...når unga går å trakker i gamle ( brukte ) tennhetter og trur det er puslebiter til perlebrettet. Og mor blir så forøyd når ho skal varme dette med strykejernet.... Gjett kven som blir populær i huset..."HAR DU TENKT Å SPRENGE ALLE I LUFTA DU ELLER ?..." :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Raudnakke, neida julenissen heiter Mr. LEE og Trond Alvestad er ein av hjelperene. ( Alver ?? ) :mrgreen:

 

...når unga går å trakker i gamle ( brukte ) tennhetter og trur det er puslebiter til perlebrettet. Og mor blir så forøyd når ho skal varme dette med strykejernet.... Gjett kven som blir populær i huset..."HAR DU TENKT Å SPRENGE ALLE I LUFTA DU ELLER ?..." :mrgreen:

 

haha:) bra hun ikke har prøvd me ubrukte tennhetter endaa

Link to comment
Share on other sites

...Du synes det er fryktelig morro å se tall som 223, 308, 338 9,3 i bøker, på veiskilt osv

Ser veldig mange kaliber nå når jeg sitter å leser til matte eksamen.

jeg får en spesiell følelse, og smiler litt fårete - når jeg ser det er 6,5 grader på biltermometeret :)

Link to comment
Share on other sites

veldig fornøyd med reg.nr på pickupen min, 30357-en fin villkatt patron det!

 

Forøvrig er det først når en begynner med kulestøping en blir skikkelig rar, det er ingen grenser for hvor en leter etter bly!

Link to comment
Share on other sites

hvorfor føler jeg meg truffet av flere av innleggene her......

 

skremmende med så mye treffende....

 

 

eller når man hamstrer tomhylser i et kaliber man ikke har våpen i..... nei flere kalibre man ikke har våpen i....

 

Kjøper deg ei ny børse pga du finner ei tomhylse på banen som ser artig ut som man kunne tenkt seg å prøvd

 

du gleder deg over at andre skyter med ditt kaliber og IKKE plukker opp etter seg.

 

du har flere esker med kuler hvor det bare er tatt noen få kuler

 

du er redd kjerringa skal støvsuge på "furterommet" i tilfelle kruttstøvet på gulvet skal eksplodere

 

når du som meg i tillegg samler på diesett du ikke har våpen til

 

Lader bare for å lade uten å ha noe å bruke skuddene på etterpå
Link to comment
Share on other sites

hvorfor føler jeg meg truffet av flere av innleggene her......

 

skremmende med så mye treffende....

 

 

eller når man hamstrer tomhylser i et kaliber man ikke har våpen i..... nei flere kalibre man ikke har våpen i....

 

Kjøper deg ei ny børse pga du finner ei tomhylse på banen som ser artig ut som man kunne tenkt seg å prøvd

 

du gleder deg over at andre skyter med ditt kaliber og IKKE plukker opp etter seg.

 

du har flere esker med kuler hvor det bare er tatt noen få kuler

 

du er redd kjerringa skal støvsuge på "furterommet" i tilfelle kruttstøvet på gulvet skal eksplodere

 

når du som meg i tillegg samler på diesett du ikke har våpen til

 

Lader bare for å lade uten å ha noe å bruke skuddene på etterpå

 

 

 

 

Ehhh... Tror det ble en innertier på flere her også :roll::oops::lol:

Link to comment
Share on other sites

Lest igjennom denne tråden 2 ganger nå, kan ikke annet en å flire av meg selv og dere andre. Fytti katta så like vi egentlig er. :lol:

 

Hadde ikke jeg hatt en del av samme basill som dere lade nerder har. burde jeg gjerne sendt en bekymrings melding til psykologi foreningen på deres vegne... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Føler meg nesten presset til å si noe her,

Hva når dere kjører lada, da er vel det ultimate høydepungt at lade lampa lyser.

 

Hvis en drar med seg elektronisk kruttvekt i sekken på jakt, for å måle restvekta på prosjektilet som en nettop har pirka ut av bogen, selvfølgelig FØR en vommer dyret, da VET ALLE at du er skikkelig ladenerd.

 

Enda værre! Du stiller opp kronografen med det same du kommer på post på elg/hjortejakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...