Jump to content

Hjelp til prissetting


razumny

Recommended Posts

Jeg skal om noen måneder selge en rifle, og kunne tenkt meg litt hjelp med prissetting. Rifla er en Tikka T3 Varmint, links, i .308, beddet i en GRS Sporter/Varmint-stokk. Rifla er gått 625 skudd, og det følger med Picatinny-skinne, to femskudds og ett treskudds magasin. Boltbuffer er byttet med et i aluminium, og hevarmen er byttet med en med større kule.

 

Jeg ser en ny i plaststokk ligger på 13990,- hos Beveren; jeg tenker et sted mellom 15-18000, men tar gjerne innspill.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å innse at man får irriterende lite igjen for et brukt våpen når det skal selges (Om det da ikke dreier seg om en STR). Men det er jo heller ingen ulempe når en evt skal kjøpe noe annet i det samme markedet. En nyere feilfri og velholdt .308 som bare har gått noen få hundre skudd,  har i prinsippet bruksverdi som et nyvåpen, men bruktmarkedet reflekterer at det er så pass mye brukte våpen til salgs at det er kjøpers marked, og prisene blir deretter. Om du klarer å få opp mot 15 lapper for den bør du nok være særdeles fornøyd. Mulig du må nærmere 10 enn 15 tallet for å få solgt ja.

Link to comment
Share on other sites

Husk at "Finn"-priser er det folk forlanger, når de legger ut annonser. Ofte høyere enn nypris. Vi har en fornøyelig tråd om slike tildragelser under "Off Topic". Hva varene virkelig blir solgt for, hvis de om sider blir solgt, får vi ikke vite.

 

Det er solgt i bøtter og spann av T3 de siste årene, og mye av dette strømmer ut på bruktmarkedet. "Kjøpers marked", med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...