Jump to content

Speer Deepcurl, ladedata?


seawolf

Recommended Posts

Jeg fant et par bokser 225 grs / .338 kuler fra Speer, type Deepcurl på laderommet.
Tydeligvis etterlatenskaper fra mine 338 Winmag-dager.
Disse kan jo også benyttes i min 338-06, men inne i boksen ligger det en lapp fra produsent som sier at konvensjonelle ladedata for vanlige kuler bør ikke brukes.
Speer henviser til sin hjemmeside men der finns det ingen Deepcurl lenger.
Ser ut som en helt vanlig "cup and core" kule, men basen er konkav,  kanskje dette gir ekstra tetting i løpet og derav trykkøkning utover det som er normalt for kulevekten?
Er det noen av dere som har erfaring med denne kula når det gjelder lading og bruk?
Det finns en tråd om denne på Accuratereloading, men der kokte alt bort i kålen som det ofte skjer når "merikanerne" hiver seg over tastaturet.....
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte 57,5- 58 grain Norma 19 bak og cci 200 hette. Lader Swift a frame med samme krutt og mengde, kjøper noen kilo i slengen så jeg har ikke prøvd så mange forskjellige lotter. Måler litt over 800 m.s . i min kronograf. Det hadde hvert fint om noen med Quick Load kunne simulert noen ladninger med Norma urp ☺

Link to comment
Share on other sites

Takker for info mine herrer :)
@vavlo, når det gjelder slik avansert datasimulering må jeg dessverre melde pass.
Jeg har bla.  fjernkontrollfobi, og klarer de mest utrolige kunststykker når det gjelder å rote til det jeg holder på med når det gjelder TV, data og elektronikk i alminnelighet.
Det virker som om denne kulen kan lades stort sett som en hvilken som helst bonded?
Men effekt på vilt skulle vært artig å vite fra de som har førstehånds kjennskap.
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...