Jump to content

Finnes det noe alternativ til NJFF?


RLN

Recommended Posts

Hei!

 

Noen her som vet om det finnes noen jeger og/eller fiskeforeninger man kan være med i som ikke er underlagt NJFF i Oslo/akershus?
Det er blitt en ganske lang liste etterhvert over ting jeg er så diametralsk uenig med dem i at jeg meldte meg ut i dag (Men har da heller ikke betalt kontingent eller fått Jaktog fiske på et par år nå).

Problemet for meg er i utgangspunktet at jeg er pliktig å være med i en jeger/fiskeorganisasjon som opererer i OFA (Oslomarkas Fiskeadministrasjon) sitt virkeområde. Nå har jeg forsåvidt et smutthull som gjør at jeg personlig kan unngå akkurat dèt, men det smutthullet er ikke tilgjengelig for mange andre akkurat.

 

Så uten utbrodere i det vide og brede: Jeg er ikke, og vil ikke være, medlem i NJFF - men det ser ut til at de har monopol på alt av den slags organisasjoner. Bare prøv å google "alternativ (til) NJFF" selv...

Kanskje måp jeg rett og slett starte min egen organisasjon? xD

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er Oslo/Akershus du har problemer med, så kan du vel være medlem i Njff uten lokallag eller velge ett annet lokallag, f.eks. hvis du har hytte i en annen kommune.

Hvis det er Njff generelt som er problem så har du blandt annet ''Jegernes interesseorganisasjon''

Vet jeg ikke hva som passer opp mot OFA så det må du selv sjekke opp hos OFA.

Link to comment
Share on other sites

On 4/9/2018 at 3:46 PM, RLN said:

jeg personlig kan unngå akkurat dèt, men det smutthullet er ikke tilgjengelig for mange andre akkurat.

 

On 4/9/2018 at 3:46 PM, RLN said:

Kanskje måp jeg rett og slett starte min egen organisasjon? xD

Er der rom for å åpne diskusjonen for hva du er uenig med NJFF om? (Evt i en annen tråd?)

Det virker litt relevant mtp hvilke organisasjoner som da gjenstår som aktuelle (og, hvis flere deler ditt syn, om det faktisk er et 'marked' for en konkurrerende organisasjon)...

 

...også ble jeg bare litt nysgjerrig.

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke alene om ha meldt deg ut, jeg er grunnleggende uenig med de som styrer fra Hvalstad, liker den lokale foreningen, men får ikke være medlem der, da det er en lukket forening, og mine penger skal ikke innom NJFF på Hvalstad på noen som helst måte. 

 

JI er et alternativ, men de har jo ikke noen hytter og slikt meg bekjent, men de er nærmere grassrota enn det Hvalstad noen gang vil klare. 

 

Sako_35

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...