Jump to content

Hylser kommer ikke ut


bekkmørkt

Recommended Posts

3 timer siden, vavlo skrev:

Fordi hylsa sitter for godt fast? Må det brukes makt?

hylsa sitter i kammeret. når jeg vender rifla med kolben ned og slår den lett mot skoa mine så detter hylsa ut. skjedd to ganger på ca 35 skudd, lurer på om det er kanskje hylsekvaliteten på skudda jeg bruker

Link to comment
Share on other sites

hvis hylsa ramler ut av kammeret når du banker rifla mot skoa, ser jeg ikke så mange andre feilkilder enn utdrageren. feks at den ikke  griper dypt nok inn i sporet på hylsa.
Ta ut sluttstykket å prøv å stappe hylsa inn under utdrageren,  den skal sitte godt hvis du drar hylsa rett ut fra sluttstykket uten å vri den.

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, meatpukk skrev:

hvis hylsa ramler ut av kammeret når du banker rifla mot skoa, ser jeg ikke så mange andre feilkilder enn utdrageren. feks at den ikke  griper dypt nok inn i sporet på hylsa.
Ta ut sluttstykket å prøv å stappe hylsa inn under utdrageren,  den skal sitte godt hvis du drar hylsa rett ut fra sluttstykket uten å vri den.

OK skal prøve det. takk for tipset.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, bekkmørkt skrev:

OK skal prøve det. takk for tipset.

Liten status oppdatering. 18 skudd med Fusion jakt ammo. ingen problem. 16 skudd med Padium ingen problem. sjekket låsingen som.beskrevet og utdrager tok godt tak i hylse.  Konklusjon etter at jeg fikk sjekket hylsa fra en av patronene som skilte hos en våpen foretning. hylsa hadde en bull som man kun oppdaget ved å måle den med en rettholdt. 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Mas-36 skrev:

Podium og S&B er samme ulla med annen innpakning og stempel i hylsebunn ;) 

Ja så det på podium pakka før jeg testet, men podiumen var fra et parti fra i fjor. Så konklusjon jeg regner med er rett er at kvaliteten på S&B hylsene er noe avvikene slik at det får buller på enkelte av hylsene etter avfyring.

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Per-S skrev:

Dersom du får buler på hylsene er det noe alvorlig feil et sted, med nytt våpen bør du ta kontakt med leverandør og be de kontrollere våpenet hos børsemaker.

var ikke direkte buler, børsemaker som sjekket hylsa for meg sa at det sannsynligvis var hylsa. han målte med rettholdt. jeg så ikke deformasjonen som han snakket om. kunne heller ikke kjenne det. NB børsemakkeren jeg fikk sjekket der hos er ikke samme sted som jeg kjøpte våpenet. men kommer til p følge det opp litt uannsett så jeg er på sikre siden. 

Edited by bekkmørkt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...