Jump to content

Trange hettelommer S&b 44ma


Spinnvillt

Recommended Posts

Jepp, dette er et problem med all S&B revolver ammo. Det rare er at 9mm og .45ACP er helt ok.

 

Har prøvd diverse "reamers" etc for å fikse dette men var et stadig knot (og slet ut 2 reamers så de ble sløve) til jeg fikk meg en Dillon Super Swage 600.

Denne bruker presser ut lomma og lager en kon i åpningen i stedet for å fjerne materiale som en reamer gjør. 

Hadde jeg kjøpt denne med en gang hadde jeg nok spart en tusenlapp eller så på andre verktøy.

 

Super Swage har ikke adapter for .44 mag eller .357 mag men var i kontakt med en kar på Facebook (gruppen "Hjemmelading - Håndvåpen") som dreiet disse for meg for en hyggelig pris. 

 

Swaget hettelomma på alle S&B hylsene mine på ca. 1 time 15 min etter at alt var justert (ligger en video på gruppa fra meg om det).

Justeringen er viktig da du må passe på at du åpner nok til å få inn hettene men ikke så mye at hylsebunnen deformeres og hylsene ikke lenger passer i shellplate på ladepressa. Hylser som allerede var trimmet med reamer var enklere å ha med å gjøre der.

 

S&B-hylsene er fremdeles merkbart trangere enn CBC/GFL (må bruke litt mer kraft) men hettene går inn uten å deformeres og ferdige patroner fungerer feilfritt.

 

Om jeg skulle startet på nytt i dag hadde jeg nok brukt en reamer i en drill først (håndverktøy + flere hundre hylser er = RSI) for en kjapp trim av litt materiale og så swaget de til korrekt form etterpå. 

Link to comment
Share on other sites

Jepp, jeg monterte min på en planke og med en strikk fikk jeg auto-utkast.

Link til video her: https://www.facebook.com/o.ramb/videos/pcb.895593640600627/2041161669497669/?type=3&theater&ifg=1

Litt krøkkete med 1 hånd men går radig med 2.

 

Som sagt er det eneste problemet at den bare kommer med adapter for .45 ACP og man kan kjøpe .38 spes/9mm adapter og .40 adapter ved siden av men .44 og .357 mag hylser er for lange for disse.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...