Jump to content

Hvilket materiale til kolbekappe?


msteiro

Recommended Posts

Skal lage kolbekappe som skal limes på plass, så lurte på om det finnes noe lignende materiale man kan kjøpe i ok størrelse plater?

 

Egentlig tenkt å lime skummet rett på stokken, da noen av bakplatene er ganske sleipe.

Formen jeg tenker er ikke helt standard heller, så litt kronglete å finne noe som passer.

Kanskje like greit å skjære til egne ut av skum enn å hakke opp en ferdig en hvis det finnes noe ok materiale.

 

Sett noen over dammen som klipper opp gamle flip-floper/crocs, men det blir litt drøyt.

Selv om Crocs materialet helt sikkert er gull...

Link to comment
Share on other sites

? Hvordan har du tenkt å bearbeide dette " skummet ". Jeg som spør har montert temmelig mange kolbekapper gjennom 40 år, uten at jeg er proff. Har lagd en del kolber og da må slikt til der ut i endan. Jeg bruker båndsag for å grovskjære gummi, og så en stasjonær båndsliper som jeg tilpasser resten med. Bruker å gå over med en Fein deltasliper helt til slutt. Eventuelt polere den harde delen av gummien/plasten.

Link to comment
Share on other sites

Tenker båndsag eller baufil, og pussing etterpå.

Bare vanskelig å finne kapper som passer det jeg tenker, og alle har hull og plate til montering (som jeg ikke trenger), så hvis jeg likevel må bearbeide den så mye, kan jeg like godt kjøpe en myk gummiplate og starte fra scratch - hvis passende gummiplater finnes å få tak i da.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så nekro var den vel ikke :thumbup:

 

Vet du tilfeldigvis ca vekt på noe sånt?

Og hvor mykt sånt er?

Kjipt hvis man plutselig legger på 1kg beinhard gummi på en relativt lett glassfiberstokk.

 

Fikk tips fra en kompis om Crocs materialet, men sitter langt inne å gå inn i en butikk for å kjøpe sånt...

Edited by msteiro
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...