Jump to content

Superformance og Gmx.


Olus

Recommended Posts

Hei. 

Holder på og forske litt på hornady GMX 150gr med superformance bakom. 

Sliter med og få presisjon med denne komboen🙈

Noko som har erfaringer med denne komboen som evt kan hjelpe meg?

Kaliber: 3006

Edited by Olus
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

I 30-06 bruker jeg superformance til accubond 180grs, med god fart og presisjon. Sprfrm fungerer også fint i 6,5x55, med 140grs kuler. Ikke forsøkt gmx, dessverre. Hvis du har forsøkt en rekke ladninger uten hell kan du jo forsøke et annet krutt, men etter min erfaring er det sjelden det gjør den store forskjellen. Kulebytte?

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, spindrift skrev:

I 30-06 bruker jeg superformance til accubond 180grs, med god fart og presisjon. Sprfrm fungerer også fint i 6,5x55, med 140grs kuler. Ikke forsøkt gmx, dessverre. Hvis du har forsøkt en rekke ladninger uten hell kan du jo forsøke et annet krutt, men etter min erfaring er det sjelden det gjør den store forskjellen. Kulebytte?

Har prøvd med N150 og N160 krutt. Fekk forsovidt samling, men på veldig svake ladninger.

Hadde lyst og få til GMX pga har høyrt mykje bra om den, har du et forslag til andre monolitiske kuler med godt omdøme?

 

Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, moviken skrev:

Har ikke erfaring med superformance i 30-06 men har tenkt å prøve så det hadde vært fint om du delte dine erfaringer.Kan hjelpe noe å bytte krutt hvis du ikke får god nok presisjon,men jeg tror det er å hente på kula.

Har ikkje so mykje erfaring og dele rundt superformance og GMX endå. 

Men eg prøvde N150 og N160 krutt bak gmx'n først, fekk greie samlinger men kunn på lave ladninger. Når eg prøvde øke pasningene kom det tydeige trykktegn med en gang. 

Den har ikkje skjedd med superformance endå. Og der har eg prøvde ganske harde ladninger etter kvart. 

Et pluss er jo at kruttet er super smooth og jobbe med😊🖒 veldig finkorna! Et minus er prisen😔 men som sakt over her, har ikkje eg fått presisjon med det endå. 

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd 150grs e-tip og superformance i 300 wsm fikk 1000m/s men ikke særlig god presisjon.Dette er min eneste erfaring med både superformance og monolittiske kuler.Har kjøpt inn noen Barnes tsx som jeg skal teste ut både i 300wsm og 30-06.Skal legge det ut her hvis det blir noe greie på det.

I det siste har jeg testet imr 7828 og tunge kuler i 30-06,eller kanskje halvtunge kuler 200grs partition med 60-61 grs 7828 gir 795m/s.Ikke dårlig fra et 55cm løp men ladningen blir kraftig komprimert så den er ikke så praktisk.IMR 7828 er et krutt som ofte gir gode hastigheter i magnumhylser men er egentlig for tregt for 30-06 men vil man bruke skikkelige tunge kuler er det vert å prøve.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prøvde noen tsx 150grs foran superformance i dag i 30-06 lada etter hodet og ikke etter data endte opp med en ladestige som var litt for kort.Lada opp til 60 grs noe som ga en hastighet på 880m/s men jeg tror,etter å ha sjekket ladedata at maks. er et eller to grs. videre,bør gi 900+.Presisjon var så som så,men løpet mitt er utskutt,skal bytte til et Kongsberg løp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...