Jump to content

Webley .455


perg

Recommended Posts

2 timer siden, 32-40 Win. skrev:

 

Takk for tilbakemelding.

 

Må jeg ha en Lee ladepresse for å bruke disse diene ?

Jeg har idag en Dillon Squaredeal....

 

 

Link to comment
Share on other sites

Squaredeal bruker som du sikkert vet, spesielle dier som kun passer til denne pressa. Uten å ha sjekket, så tror jeg ikke Dillon leverer dier til denne pressa til dette kaliberet. Lee diesett kan brukes på de fleste andre typer presse.

 

Dersom du ikke bor så langt unna Stavanger, kan jeg hjelpe deg å få ladet noen slike patroner, en kjenning av meg har både støpetang og dier.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 timer siden, psg-1 skrev:

Squaredeal bruker som du sikkert vet, spesielle dier som kun passer til denne pressa. Uten å ha sjekket, så tror jeg ikke Dillon leverer dier til denne pressa til dette kaliberet. Lee diesett kan brukes på de fleste andre typer presse.

 

Dersom du ikke bor så langt unna Stavanger, kan jeg hjelpe deg å få ladet noen slike patroner, en kjenning av meg har både støpetang og dier.

 

Jeg skal vel være såpass ærlig at jeg må innrømme at kjøpet av Squaredeal var et impulskjøp på finn og at jeg ikke kjenner noe særlig til den.

Den er brukt til .38 av tidligere eier og jeg hadde planlagt å skaffe dier til .32 og så .455 webley, og så lade litt etterhvert, men har ikke fått satt den opp enda.

Jeg gjorde et søk på nettet og fant ikke dier i .455  til denne så du har nok rett i at de ikke lager disse diene til squaredeal.

Stavanger er nok et stykke unna, jeg bor i Asker, men da skal jeg høre om det er noen i klubben som har muilghet for å hjelpe meg.

Ville vært artig å få prøvd denne gamle revolveren, har inntrykk av at det er mange av de som er modifisert til .45.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

På 2/6/2018 den 12.45, 32-40 Win. skrev:

 

Virker ikke som SARA svarer på mail....sendte de bestillng og en mail i ettertid, men ingen respons...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
1 time siden, pondoro skrev:

 

Styr unna engelsk WW2 ammo som den ovenfor...de fleste klikker..

 

Ja... 80 år gammelt gir nok ikke de beste odds. Men, så var det dette med at «Nøden lærer naken kvinne å spinne». Komponenter som hylser og kuler bør vel kunne brukes, selv om krutt og hetter byttes ut?

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, pondoro skrev:

Gammel sprö messing og store ukurante hetter....styr unna sier nå jeg..

Ja, styr unna. Kulene derimot kan godt lades i nye hylser og nytt krutt. Hjemmelading.no har hylser fra Starline inne. Kuler er det verre med. Dersom en vil satse på denne revolveren (det bør du), så ville jeg kjøpt et die-sett og en støpetang. Dersom du ikke støper selv finnes det sikkert en i pistolklubben som har det som trengs for støping, bare du finner en støpeblokk for .455" Webley.

Jeg hadde noen bilder her fra tidligere tråder:)

 

.455 Wbley a.JPG

Helt til høyre en .45 acp  for sammenligning.

A1 .380 webley 2.JPG

Edited by Vaquero
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Det beste er nok å kjøpe en blokk og støpe kuler selv.

Ettersom jeg ikke gidder å støpe har jeg testet litt forskjellige kuler. Overraskende nok gikk H&N' 451 200 gr RN godt i min Webley Greener Target med en passe dose N32C bak.

Denne kula har en liten fordypning i bakkant som jeg mistenker bretter seg ut og tetter løpet ved avfyring.

Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, IceMan skrev:

Vurderer å kjøpe hylser og diesett, men finner ikke kuler i riktig dia.

 

Med litt energi og pågangsmot kan man bruke en .458 blokk som utgangspunkt for kulen. Castboolits er en resursside for de som er over snittet interessert i kulestøping og har tråder som dekker de aller fleste behov i så måte. 455 Webley er intet unntak. I denne tråden har de for seg ombygging av en blokk for 45-70 kule. Trill litt nedover på siden så åpenbarer inspirasjonen seg.

Edited by DoctoRoy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...