Jump to content

pistoler i dynamisk


bekkmørkt

Recommended Posts

Etter over 1.5 år med skytting er endelig dagen kommet til å begynne med dynamisk, i den forbindelse har jeg noen spørsmål til dere så har vært i gamet en stund. 

pr i dag har jeg 2 9mm (CZ SHADOW 2 OG EN 1911 SW) disse benyttes primært i grovfelt og milfelt.  som jeg har forstått er begge disse godkjent i henholdsvis  production og classic. Nå i begynnelsen vil jeg benytte disse. Mitt spørsmål er om det er ideelt på sikt å bruke disse våpene jeg benytter i NSF grenene eller er det vanlig/anbefalt at man må kjøpe egne dedikerte våpen til dynamisk ? 

Link to comment
Share on other sites

19 minutter siden, toor skrev:

CZ Shadow er en av de aller beste og mest populære pistolen i production division, så her skal man nok lete veldig godt for å finne et påskudd for å kjøpe noe annet.

 

https://www.gunsweek.com/en/pistols/news/cz-shadow-2-pistol-wins-ipsc-open-2016-munich

 

Edit: link

Supert, men ville du anbefalt å søke om en shadow 2 til for kun bruk til dynamisk eller bare brukt samme som i nsf grovfelt ?

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Wubbern skrev:

Som de skriver over, så har du ikke "behov" for en ny Shadow til production, med mindre den du har nå er modifisert (ikke prod legal).

Personlig ville startet med classic, standard eller open. 

 

Jeg ville også det, dvs jeg ville startet med det våpenet du har og kjenner best (og skyter best med) og tatt det derfra.

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, Wubbern skrev:

Som de skriver over, så har du ikke "behov" for en ny Shadow til production, med mindre den du har nå er modifisert (ikke prod legal).

Personlig ville startet med classic, standard eller open. 

Noen grunn til at du anbefaler å starte med disse?

 

Link to comment
Share on other sites

Shadow 2 er mer egnet i dynamisk enn felt, er vel uten tvil beste prod pangen,  1911 er universal bra, og i toppen i både felt og dynamisk  Så du kan absolutt hevde deg med disse. 

 

Hadde du hatt 6 toms pardini, hadde jeg anbefalt noe nytt... men med det du har, er du faktisk "all set", stikk og kjøp noen ekstra mags bare. 

en helt biased skala på ipsc blir > open > standard/classic (like kult) > revolver > prod optics > prod :P 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Når du allerede har Shadow 2, så er det klart den billigste veien å starte. Jeg startet også med production, syntes det var veldig kult, helt til jeg begynte med standard. Etter det har jeg så vidt rørt prod pangen. 

Open koster desidert mest, men standard og classic kan være veldig lik pris som prod panger. Tanfoglio ligger for eksempel rundt 17-20.000kr, en bul til classic eller standard koster ca det samme.

Classic har blitt til minor, så ammo koster samme, standard kan også skytes med minor, men der er det større fordel med major. Har sett flere som har vunnet matcher også med minor (med gode konkurrenter som har skutt major).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Wubbern skrev:

Når du allerede har Shadow 2, så er det klart den billigste veien å starte. Jeg startet også med production, syntes det var veldig kult, helt til jeg begynte med standard. Etter det har jeg så vidt rørt prod pangen. 

Open koster desidert mest, men standard og classic kan være veldig lik pris som prod panger. Tanfoglio ligger for eksempel rundt 17-20.000kr, en bul til classic eller standard koster ca det samme.

Classic har blitt til minor, så ammo koster samme, standard kan også skytes med minor, men der er det større fordel med major. Har sett flere som har vunnet matcher også med minor (med gode konkurrenter som har skutt major).

Da satser vi på den først, i dag kom ny ervet belte fra double Alpha inkl. magholdere og annet stasj... så da skulle alt være klart for skyting.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...