Jump to content

brystlomme/rig for kikkert


stealtre

Recommended Posts

Den på XXL er en annen modell, med ekstra lomme på fronten.

Kjøpte en, og leverte tilbake.

1. Stroppene er tredd feil vei ift låsingen, dette ordnes lett, men de blir da feil vei ift hva som er tiltenkt med stramming. Dårlig kvalitetssikring når de kopierte/lisensierte Alaske Guide Creations sin binoharness?

2. Den jeg testet var ganske klumpete, hvis man går uten for mye på seg og liten sekk er det ok, men med en gang litt tykk jakke og Reconpakk kom på ble det håpløst.

 

Jeg endte med å kjøpe vanlig binoharness, sånn med kun stropper bak rygg/nakke. Fungerer ypperlig, men kunne godt tenkt meg en flap som Swaro har.

 

Ellers ville jeg sett på Kuiu sin, virker på meg som det greieste alternativet.

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt på google, og sjekk følgende to modeller: 

 

FHF bino harness

 

AGC bino harness 

 

Jeg har den fra FHF, meget god kikkertholder. Finnes lomme å montere på for avstandsmåler, eller bestill en AGC med underliggende lomme med glidlås. Da ligger den trygt forvart der. 

Disse er lette å betjene med en hånd, de sitter godt på brystet, uten å være i veien for våpenet, de beskytter kikkerten meget godt!

Dette er det to modellene de fleste sheep/goat hunters i USA ender opp med. Top of the line... Smak og behag hvilken man velger.  Merk at det er bestillingstid på de. De går i bøtter og spann, så ofte må man vente på at den fargen man ønsker blir laget. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk sydd om ei lomme på forsvarets overtrekksdress, der den havnet høyt på ene brystet. Jeg syens ikke det fungerte så fint med vekt i ei slik lomme. Det blir litt skakt på en måte.. Ble gående å irritere meg over klærne som vrei seg. 

En slik bino harness fjerner vekta fra nakken, og overfører til skuldrene og ryggen. Det blir ikke anspent i hele tatt, og beskytter kikkertens linser veldig godt. Kikkert med møkkete linser er det verste jeg vet. Da ser man lite når det blir mørkt. Hjelper ikke med Zeiss når linsene er møkkete...  

Link to comment
Share on other sites

Enig med forrige taler, jeg får fnatt av å bruke vanlig reim eller ha den i lommen nå, fordi jeg er blitt vant til type harness. Om det er bare stropp bak ryggen eller mer beskyttende som Kiwi referer til.

 

Ikke testet Swaro sin, men den og Kuiu sin virker som bra mellomting da de vanlige øyekoppene lett faller av, men ikke så mye lommer.

 

BTW: ville valgt AGC med lomme under istedenfor foran, den er så tett at det blir veldig knotete å få ting ut av lommen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...