Jump to content

Lyspunkt i z8i 1-8


ORK

Recommended Posts

Hallo!

Kjøpte meg et Swarovski z8i 1-8 med flexchange som jeg hentet ut her om dagen. Er ikke helt fornøyd med lyset i senter av retikkelet. Virker som det er veldig følsomt for øyeplassering og varierer veldig i følt styrke når man beveger litt på hodet. presser man hodet litt lengre ned eller litt til høyre lyser prikken mye sterkere, og motsatt hvis man løfter litt på øyet. da blir prikken nesten borte.

Har noen noe tilsvarende opplevelser med z8i? Dette skal jo være noe av det beste, så ble litt skuffet egentelig.

Har også en z6i 2-12, denne er ikke så følsom slik.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet at z8 er følsom for øyeplassering, men det skal da ikke påvirke lyspunktet slik. Ringen i flexchange retikkelet blir ikke påvirket. Var hos en kollega med siktet i dag og han så godt hva jeg mente. Ved litt svakt lyspunkt, blir lyset helt borte hvis du løfter øyet litt. Var i den lokale våpenbutikken i går og tittet i en z8i 2,3-18, den var ikke slik i hele tatt. Modellene over 1-8 har jo parallax justering. mulig dette hjelper. Skal sammenligne med en maken z8i som jeg har for å se etter samme tendenser før jeg kontakter Hagemo på nytt.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Siktet ble levert inn og sendt til fabrikken, kom tilbake med samme problem. Traff swarovski folk på NM jaktfelt i Dølamo. Hadde med siktet dit og dem så hva problemet var. Men tror du dem kunne ta tak i saken og ordne opp, neida det måtte gå gjennom forhandlernettet. Etter noe streng mail til forhandleren fikk jeg endelig byttet siktet til et som er i orden!👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...