Jump to content

Slitt hylse eller produksjonsfeil?


matsb

Recommended Posts

Ligner også veldig på de sprekkene som ofte oppsto på RANO rekruttammunisjonen. Den omladde varianten...

Er den hylsa der ladd flere ganger?

Pleide å få en ask med ny ammunisjon for hver hylse vi leverte inn hvis det kom på nye hylser.

Hvis det var omladde hylser, så måtte en bare regne med at det kunne skje...

 

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutter siden, Per-S skrev:

Ut fra bildet kan det se ut som produksjonsfeil. Men tilsvarende som bildet viser kan du få om du har for mye fett på hylsen under pressing.

Har pressa ganske nøyaktig 500 nå og det der er eneste med den defekten. Oppdaga en med en ganske lik sprekk før pressing og kasserte den.

5 minutter siden, ChristerM skrev:

Ligner også veldig på de sprekkene som ofte oppsto på RANO rekruttammunisjonen. Den omladde varianten...

Er den hylsa der ladd flere ganger?

Pleide å få en ask med ny ammunisjon for hver hylse vi leverte inn hvis det kom på nye hylser.

Hvis det var omladde hylser, så måtte en bare regne med at det kunne skje...

 

 

Kjøpte dem "engangsskutt" så får se hvordan de oppfører seg etterhvert. Har ingen grunn til å tvile på selger da det kun var denne som sprakk etter helpressing og en anna som hadde sprukket når jeg greasa de.

Etter 500 pressa hylser er kun 1 for lang og de 20 jeg målte før jeg startet har bare strukket seg 0.06-0.11mm

Vet ikke om det er et godt eller dårlig tegn da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...