Jump to content

Lureri fra norsk importør?


olemk

Recommended Posts

Noen som har en idé på hvordan jeg bør gå fram her? 

Saken er den at jeg har kjøpt en kikkert i fra kikkertsalg.no som jeg skulle ha på en rifle i .308, den skal ifølge spsifikasjoner være en en helt OK middels billig kikkert.  Dette er hva som står om kikkerten på nettsiden jeg kjøpte den. 

01A88CC6-D40E-4008-80B3-726B5A2325CC.jpeg.30e435875b4eb0e6d86f59433197199a.jpeg

 

Heldigvis kom jeg over spesifikasjonene på produsentens egen nettside. Og jeg synes jo ikke de går helt overens egentlig🤔 

håper på litt hjelp fra noen av dere🙂

0A04AAAC-E624-47F7-84F3-7902A7690672.jpeg.cae6ef36fcf31cccf6a033c39430d02e.jpeg

93A66684-FC44-46BD-BAB7-EB7E0E1BD141.jpeg.63fc2ec7360ff19fac6fb6eba4b5f657.jpeg

 

376FD554-CA3F-4B46-AE76-E3713D244162.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei.

Her er det ikke noe lureri. https://www.kikkertsalg.no/ forholder seg til spesifikasjonene fra leverandør:

https://vectoroptics.en.made-in-china.com/product/vSzmxypYhBWl/China-Vector-Optics-3-18X50-Hunting-Telescopic-Sight-Gun-Riflescope.html

Kikkertsalg.no har solgt mange slike kikkerter og har fornøyde kunder. Rimelig kikkert med OK optikk. Mye kikkert for pengene. https://www.kikkertsalg.no/produkt/vector-optics-everest-3-18x50-solid-kikkert-forstorrelse/ Olemk kan sikkert dele sine erfaringer her. 

Mvh

Kikkertsalg.no

Link to comment
Share on other sites

https://www.kikkertsalg.no/ selger ikke dårlige etterligninger. Vector Optics er produsert i Kina som mye annen optikk og produkter. Noen produkter fra Kina er av dårlig kvalitet og andre er bra. Vector Optics har fått gode tilbakemeldinger på sin optikk og selger bra i mange land. Flere norske nettbutikker selger kikkertsikter fra Vector Optics. Da beskrivelsen ble lagt inn i nettbutikken ble denne siden fra produsenten benyttet: www.scvector.com/ Her er riktig link: www.scvector.com/products/view/id/SCOL-06.html

Link to comment
Share on other sites

Om man følger lenken til kikkerten som kikkertsalg.no først oppgir så kommer man til en underside for Made in China. Litt seinere oppgir importør en side specs er hentet fra, som er en helt annen side! Denne får i alle fall ikke jeg opp, men min PC er satt opp for å være litt forsiktig med hvilke sider jeg forsøker å lure den inn hos. På Made in China sin side for kikkerten heter den ikke Everest, slik importør har oppgitt på sin egen nettside. Dette er betegnelse som Vector Optics oppgir for sin 3-18x. Det er også andre ulikheter i betegnelse på produktene. Vector sin logo hos Made in China er en helt annen enn Vector Optics har.
Jeg har ikke lest annonsene og sammenlignet specs etc forøvrig, men bare de tilfellene jeg oppdaget sånn i bråfarten ville i alle fall fått meg til  være skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Vil bare si at eg har fått Topp service fra kikkertsalg 👍👍 har bare positivt og si har 2 stk konuspro sikter nå og er meget fornøyd i tilleg en Dali termisk håndkikkert.   Detre rr produkt som kan anbefales 👍👍 eg har testa mye sikter  frå billig vræl til topp modeller i 20000kr klssen Om noen lurer og vil.ha mer info er det bare og ta kontakt  på ahjorungdal@yahoo.no 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Eg skal senda tilbake eit heilt nytt kikkertsikte til jaktdepotet rett og slett pga at eg har ombestemt meg. Eg har ikkje hatt det på rifla, nett berre hatt det ut av forpakning og sett på det. Forstått det sånn at eg må skriva ut angrerettskjema som følget med når e kjøpte det for ei veka siå. Bør eg legga ved èin lapp der eg oppgir navnet mitt og kontonummer for at dei skal ha èin måte og tilbakebetala meg på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommenterte ift. nytte av å legge ved kontonummer, ikke alt annet. Jeg jobber med netthandel og kjenner denne betalingsløsningen veldig godt. Det er ingen nettbutikker som har egenutviklet betalingsløsning, alle har en embedded løsning fra Svea, Nets e.l., og alle fungerer på samme måte. Alle betalinger håndteres av leverandøren av betalingsløsningen, i dette tilfellet Svea, så fort du er i den biten hvor du legger inn kortdetaljer osv, så er du teknisk sett i en annen nettside enn nettbutikken. Du fullfører handelen, Svea tar imot pengene, og sender signal tilbake til nettbutikken om at transaksjonen er ok, og ordren kan fullføres,  også får butikken utbetalt en samlet sum med jevne intervaller.

Refundering foregår ved at ansatt i butikken logger inn i adminportalen til betalingsleverandøren og klikker på en knapp hvor det står refunder, velger produkt e.l. som skal refunderes, så betaler leverandøren av betalingsløsningen tilbake pengene til kunden. Så å oppgi kontonummer har ingen hensikt. Om det bare er en uke siden man handlet i nettbutikken så har ikke butikken fått disse pengene av Svea enda en gang.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Det varierer noe fryktelig, fra et par dager til en måned har jeg opplevd. 

 

Først skal butikken få varen i retur, de skal faktisk få den og de skal se på den

Så skal de registrere den som returnert/ skal refunderes

så skal betalingsselskapet refundere deg

så skal banken gjøre sitt. +++

 

Om alle ledd gjør alt tvert tar det under ei uke, dersom ikke, kan du legge sammen tidene de bruker. Noen vil kanskje samle opp, og bare gjøre akkurat den oppgaven en gang i uka elns. Kanskje refunderer de bare 3. tirsdag i måneden.. Osv.

 

Men selve butikken har fint lite med det å gjøre straks de har akseptert at det skal refunderes, som @slemmo sier.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Då har eg fått pengane på konto, nokre få dagar etter at dei fekk siktet. Tok ei stund før dei fekk det. Eg hadde hove under armen når eg posta det uten sporing. Kom på det dagen etterpå. Kva i huleste tenkte du på der, sa eg til meg sjølv. Tenkte det var komme vekk på veien for dei hadde ikkje fått det, sendte Mail til dei som dei svarte på umiddelbart og var veldig servicminda som me seier. « så skriver i annmerkningsboka pluss og meget bra»

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kina kikert til den prisen, vi jeg anta. Om du er på jakt etter noe bedre så har jeg to kikerter liggende inne på Finn. En japansk Shirstone 1,5-6x42 med lys og dual-x retikkel. Kikert for ca 4000 kr. Lagt ut denne for 1800 kr. Har også en Tasco, opprinnelig et merke fra USA om jeg ikke sier feil. Men nå sikkert laget i Japan, 1,25-4,5 x 24 med Butler Creek linsedeksler. Helt ok kikert, men grove retikler. Lagt ut for 1500 kr. Mvh thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...