Jump to content

Ny zeiss rf


308nm

Recommended Posts

Hadde vært knall om du kunne gi oss en tilbakemelding når du får testet den nye RF'en

Har den eldre broren, men du vet hvordan det er.......man må prøve å følge med i tiden, men ikke for enhver pris for å si det slik.

Synes den virker å være en liten smule overpriset, om den indikerte utsalgsprisen er den gjeldende, når den kommer ut på markedet.......tipper om et års tid.

Men igjen......hadde vært fint om du kunne gis oss en tilbakemelding når du få testet den ut ja.

Link to comment
Share on other sites

Ja sånn går det når man bruker det berømte ordet "ikke " på feil plass .

 

 

Når det gjelder RF så tror jeg de endelig har fått det til .  Prismessig tror jeg nivå er der de skal være men vet hvor jeg skal handle hvis jeg skal ha en . Det er hos noen som normalt gir 10 % hvis man spør høflig .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
15 timer siden, 308nm skrev:

og 8x vil vel forsatt være lysere, noen fornuftig for og i mot?

Mvh 308 nm 

 

Selv har jeg prøvd både 8 og 10 x av forgjengeren . Syntes 8x fungerte best . Den gamle modellen hadde en del tendens til å feile på målinger på ustødig frihånd på lange hold . Der fungerte det for min del best med 8x .

Men dette kan være forbedret på denne nye modellen .

 

Lysere ? Tror ikke man merker så stor forskjell i dagslys med korte hold .

 

Ellers så kunne jeg tenkt meg større okularer og større FOV .

Edited by zeissoem2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Testa en 10x42 RF i dag, vet ikke om e likte at knappen til å måle med var plassert så langt fram, vippe mye når e trykka, men er sikkert en vane sak.

Testa kun inne i butikken så fikk ikke noe spesielt inntrykk av kikkerten ellers, men var veldig nett å hendig 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har testa 10x42 , den er råflott den. Super ergonomi, liker også plasseringen av knappene. Gummieringen er god og sikrer godt grep uansett værforhold.

Sedvanlig Zeisskvalitet, high-end-linser og som vanlig sylkvass optisk. Og med innovativ synkronisering via blåtann. Fint hvis man har systemrifle med flere kikkertsikter og piper. 

Veldig god på kontrast og fargegjengivelse.

Zeiss RF 10x42 ligger i budsjettet for neste år, det blir R8 og diverse piper i år 😁

Edited by hjortefot.com
Retting av skrivefeil.
Link to comment
Share on other sites

På 31.5.2018 den 19.34, hjortefot.com skrev:

Zeiss RF 10x42 ligger i budsjettet for neste år, det blir R8 og diverse piper i år 😁

 

Uupps, trodde du var Sakomann? Jeg gikk motsatt vei, altså til Sako fra R93 og tror det blir kanon. Men Blaser er et morsomt byggesett, som kan tømme en lommebok raskt.... Uansett, lykke til med prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

På 1.6.2018 den 0.11, Castor skrev:

Hvordan var den nye RF'en i skumring/mørke......har du testet.....og evt opp mot hva??

Den er sikkert helt topp, har ikke prøvd. 

Funker nok like bra på bøen som på jakt 😊Her er det lyst så og si hele døgnet, og dermed litt vanskelig å teste slikt 😃

 

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Swift skrev:

 

Uupps, trodde du var Sakomann? Jeg gikk motsatt vei, altså til Sako fra R93 og tror det blir kanon. Men Blaser er et morsomt byggesett, som kan tømme en lommebok raskt.... Uansett, lykke til med prosjektet.

Må jo prøve nye ting.

 

Hadde nok aldri bytta Sakoen i en R93 

 

Men så var det dette med å ha ei rifle til alt. Og ikke minst noe litt mer hendig å reise utenlands med. Og det å kunne velge kaliber utifra terreng og jaktform samme dag.

 

Den sakoen er objektivt sett kanskje den beste jaktrifla jeg har hatt, god presisjon, lett og fin. Nå er den solgt til en lidenskaplig reinsjeger, og vil garantert få et mer aktivt og bedre liv 😁

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...